PDA

View Full Version : Suggestie goedkope poweramp?



RolandT
18 januari 2008, 19:18
Ik wil voor de lol een rack maken. Wat ik al heb is een Behringer V-amp pro en een TC-Electronic M300 en een 2x12cab (16 ohm). Nu ben ik op zoek naar een poweramp. Heeft iemand een suggestie. Ik heb geen nood aan buizen, transistor is meer dan goed genoeg. Het rack is gewoon voor thuis gebruik.

maestro_nl
18 januari 2008, 19:24
Occasion Peavey Classic 50/50

Kaïn
18 januari 2008, 19:43
Mesa 50/50 ? Niet heel duur, en rete goed!

dml
18 januari 2008, 20:07
Als het toch transistor en voor thuis is, moet je even op marktplaats (Versterkers | Monitor, Keyboard, PA) kijken. Daar worden bij de vleet Behringer Europower amps aangeboden, sommige modellen zijn gekopieerd van QSC. De A-(reference)serie is gekopieerd van Alesis. Yamaha P-series zijn prima eindtrappen, Crown XLS-serie ook goed en betaalbaar en Mackie M-serie zijn ook beesten.

Kaboemba
18 januari 2008, 21:21
Tja ik weet niet wat jij goedkoop vindt maar er staat op het moment een hughes and kettner vs250 2 keer watt watt buizeneindtrap op marktplaats.
Hoogste bog is 250 euro.
Heb er zelf ook 1 en het is een dijk van een versterker met voor een eindversterker redelijk wat mogelijkheden.

RolandT
18 januari 2008, 21:40
Bedankt voor de reacties nu weet ik waar ik naar moet zoeken. tweedehands is geen probleem, 250 euro is zowat mijn max limiet.

paulusdeBKB
18 januari 2008, 23:20
Voor veel minder dan 250 kun je ook een Marshall Valvestate eindtrap kopen, of een Rocktron Velocity 120 of Velocity 100. Werkt ook prima!

RolandT
18 januari 2008, 23:59
Iemand een linkje naar die Marshall Valvestate? Ik kan ze op de Marshall website niet vinden...

paulusdeBKB
19 januari 2008, 00:06
Worden misschien niet meer nieuw gemaakt. Zoek ff op marktplaats of op gitaarmarkt. fotootjes:
http://images.google.nl/images?q=marshall+valvestate+8008&ie=UTF-8&oe=utf-8&rls=org.mozilla:en-US:official&client=firefox-a&um=1&sa=N&tab=wi

Plantje
19 januari 2008, 00:27
Volgens mij heeft Nocki (of was het Nockl) al een tijdje een valvestate te koop. 2x 80 Watt. Niks mis mee! Volgens mij kun je die voor wel minder dan 200 euro krijgen.

Wel bijzonder dat mensen hier een Mesa Boogie 50/50 voorstellen. Dat lijkt me niet echt in lijn van wat er gevraagd wordt. Voor zo'n ding betaal je ook al snel 600 euro.

dml
19 januari 2008, 05:47
Ook bijzonder dat mensen sowieso een 2x50 watt buizenamp adviseren voor thuis.......

Plantje
19 januari 2008, 08:13
Inderdaad... het geeft wel aan wat voor band de gemiddelde gitaarnetter met zijn buren heeft :satisfie:

RolandT
19 januari 2008, 08:34
Ook bijzonder dat mensen sowieso een 2x50 watt buizenamp adviseren voor thuis.......Mss was ik niet specifiek genoeg in mijn vraagstelling :) Ik heb dus al een prima buizen versterker. Dit rackje is gewoon voor de fun. Mesa is ook niet mijn idee van goedkoop, maar prijs is reletief natuurlijk :satisfie:

Zo'n 2d hand Marshall valvestate lijkt wel iets als ik het voor onder 200 euro kan vinden. Een nieuwe Rocktron is er al van 249 (http://www.thomann.de/de/rocktron_velocity100.htm) euro. Vraag me af wat die geeft in een 16 ohm cab. Ik denk ongeveer 28W wat best ok is voor thuis.

tnijland
19 januari 2008, 10:07
Een rocktron velocity is niet duur, in vershillende uitvoeringen te verkrijgen en klinkt ook nog eens heel erg goed.

Kaboemba
19 januari 2008, 14:47
Ook bijzonder dat mensen sowieso een 2x50 watt buizenamp adviseren voor thuis.......

Nou niet direct, die hughes and kettner is ten eerste te schakelen naar 25 watt en daarnaast klinkt hij op laag volume ook nog is beter dan een marshall 8008 of velocity. Ik heb ze allemaal gehad.
Als je trouwens twijfelt tussen een velocity en een marshall 8008, ik zou de velocity nemen.

crapton
19 januari 2008, 16:10
Behringer A500 - stereo rack amp - prima voor de fun & erbij.


[/SPAM AAN] Heb nog zo'n ding staan voor weinig minder dan helf van je max budget - zie Marktplaats of PM me [/SPAM UIT]

Plantje
19 januari 2008, 16:11
En dan heb je een Behringer preamp en eindbak! Veeeeet! :hippie:

crapton
20 januari 2008, 12:49
Lang niet alles van Behringer is slecht. Wel beetje elitair om Behringer te bashen... Bv als ik in de PA racks van verhuurders kijk zit er bijna altijd (!) wat van Behringer tussen. Bovendien is het spul zeer aantrekkelijk qua prijs, voordat je het rommel noemt wel eerst ff prijsvergelijk maken.

De V-Amp Pro heb ik ook gehad en voor t geld een prima ding, een POD XT Pro is beter maar wel ff 3-4x zo duur.

Die A 500 amp is een kopie van de Alesis RA300 (ook gehad) en kwalitatief was er geen verschil te zien of te horen. Behringer heeft iets meer vermogen en meer aansluitingen. Heb m zelf ook gebruikt in combinatie met die V-Amp Pro, ik heb zelfs t zelfbouw rackje nog.

Plantje
20 januari 2008, 12:55
Wie zegt er dat ik zeg dat het slecht is? :stop:

Zet zo'n Behringer eindtrap erbij en je hebt een leuk budget setje. Kun je direct laten zien, dat er uit budget setjes ook goed geluid te halen is!

Beetje voorbarig om aan te nemen, dat ik zo elitair ben om Behringer te "bashen" terwijl ik er nog nooit over/mee gespeeld heb.

RolandT
20 januari 2008, 18:07
Ik heb niet echt een probleem met het merk Behringer. Ik heb al een v-amp pro en het geluid is zeker niet "vet" maar het kost ook niets en het is leuk speelgoed.

Kan je zo'n A500 op een 16 ohm cab aansluiten?

Nocki
20 januari 2008, 22:37
De mijne is helaas al weg. succes!

Nocki

crapton
22 januari 2008, 00:59
Manual zegt er niets over. Maar in het algemeen kan een amp makkelijk iets meer weerstand verdragen, immers je hebt minder stroom dus weinig kans op problemen. Omgekeerd bij te lage weerstand krijg je teveel stroom en teveel vermogen en dan springt de beveiliging aan.

Dan geeft ie wel minder vermogen, ik dacht 160W per kant bij 8 ohm, dus zou goed 80-90W per kant kunnen zijn bij full power. Is nog meer dan voldoende.