PDA

View Full Version : Multi-distortion pedaal direct op P.A.



Martijn-w
18 januari 2008, 18:12
Ik ben op zoek naar een pedaal waarmee ik makkelijk kan switchen tussen verschillende sounds. Ik wil dus niet tussen nummers door aan de knoppen hoeven draaien. Vooral een goede en veelzijdige distortion is belangrijk, andere effecten minder.
Verder is het belangrijk dat het direct op de P.A. aangesloten kan worden, zonder versterker er tussen.
Voorbeelden van wat ik speel:
Cranberries - Zombie
Red Hot Chili Peppers
3 Doors Down - Kryptonite
Wat meer punk-achtig spul.

Ik las al wat over een floorpod of een Boss GT, misschien een DM4?. Mijn budget is eigenlijk maximaal 250 euro.

beess
18 januari 2008, 18:25
blackstar ht dual. Net eentje gekocht voor een kleine 220 euro...

Rude Perception
19 januari 2008, 17:29
blackstar ht dual. Net eentje gekocht voor een kleine 220 euro...

Dat is toch gewoon een buizenoverdrive en geen pre-amp, en al helemaal geen pre-amp met eindversterker- + speakersimulatie?

geertjan_83
20 januari 2008, 14:26
dan zou ik inderdaad gaan voor een vloer multi-effect/ modeller

-line 6 floorpod
-digitech RP series
-Zoom pedaaltje.

mooie van die pedalen is vaak dat je er ook leuk thuisopnamen mee kan maken, of een koptelefoon op kan aansluiten en in stilte kan oefenen.

Martijn-w
21 januari 2008, 12:17
Ok, ik zat inderdaad ook wel een beetje te twijfelen tussen een floorpod en een Zoom G7.1. Iemand enig idee welke beter is? Natuurlijk is blijft het smaak, maar misschien is er wel een duidelijke mening over.

beess
21 januari 2008, 19:36
Dat is toch gewoon een buizenoverdrive en geen pre-amp, en al helemaal geen pre-amp met eindversterker- + speakersimulatie?
Van de site :

The HT-DUAL offers the ultimate in high voltage valve distortion flexibility. Channel 1 has either Clean or Crunch modes so it can be used clean, as a boost or overdrive. Channel 2 gives distortion tones from super crunch right up to screaming lead. The unique switching operation will transform a single channel vintage amp into a three channel tone machine. The ISF control takes you from ‘British Valve’ to ‘Modern American’ and anywhere in between and the no compromise speaker emulated output lets you get it all down to tape or disk.
Geen eindversterker nodig als je over PA gaat spelen. In een Vox tonelab of GT8 zit ook geen eindversterker hè...

Bernstien
22 januari 2008, 13:39
Als het je met name om distortioneffecten gaat kan ik je de GT-8 aanbevelen (moet voor zo'n 250,- van marktplaats te plukken zijn). Van alle multi-effects met modelling heeft die de beste distortions, vind ik. Verwacht geen buizengeluid en zeker de high-gain geluiden worden snel 'fizzy' maar met jouw stijlen zul je die niet snel nodig hebben. Werkt als een charme direct PA. Een Gaziljoen overige effecten krijg je er 'gratis' bij (en je gaat er daarvan dan zeker een paar gebruiken, geloof me (wel eens de rijen effecten die Frusciante gebruikt gezien)).
Als je trouwens nog zo'n 150,- uit je oude sok kan peuteren koop je er een Harmonic Converger bij en je sound staat als een huis!
Cheers

Il_Falco
30 maart 2008, 21:44
OD-20, meer hoef ik niet te zeggen.

(Ik doe het toch:)
speaker out, headphone out, 22 distortions, 4(+1) geheugenplekjes....

Realeigo
30 maart 2008, 21:52
Hughes and kettner Tubeman? 2de hands voor 175 pleuri.

BUizen overdrive met speakersim, zonder digitale shit erbij.

Lexvandoef
30 maart 2008, 22:20
Of een vox tonelab? 2dehands ook wel voor 250e te scoren met wat onderhandelen. Dan heb je een complete preamp om in de pa te prikken.

Rhulshof
31 maart 2008, 07:44
De Tonelab heb je meteen ook een heerlijk semi-Buizen sound te pakken en voor de style die jij speelt is het zeker een mooi aparaat