PDA

View Full Version : 2 Vraagjes



ThrusT
18 januari 2008, 17:53
Hoii

1) :) Ik heb hier thuis een LC Strat staan waarvan ik de tremolo vervangen heb door een Wilkinson. Nu krijg ik vooral op de g en de hoge e snaar een soort van fretbuzz rond de 11e fret. Ligt dit aan de afstelling?Zoja, heeft iemand nog tips ivm afstelling?Ik krijg het maar niet goed.

2) Ik zoek een vervanger voor mijn LC Hurricane II die ik wat karakterloos vond..
Het moet dus eigenlijk een humbuckergitaartje zijn waarmee je zowat alles kan spelen (Santana-Jethro Tull-UFO-Metallica-Led Zeppelin-... ) Een mooie allrounder dus.
Voor om en bij de 400€, mag gerust 2dehands zijn.En eigenlijk liefst met tremolo.
Probleem is dat ik niet weet waar te kijken, het aanbod is immers zo groot geworden. :stop:
Van Epiphone blijf ik alvast weg.
Moet ik eventueel naar een Ibanez(HSH?) gitaartje gaan kijken?
Ik ben momenteel ook aan het gas'en op een Yamaha SG maar de kans dat hij in m'n handen beland is eerder klein denkik.

Alvast bedankt.

J-sus Rulez
18 januari 2008, 18:00
waarom blijf je weg bij epiphone?

Orpheo
18 januari 2008, 18:01
ik zou gaan voor de prs se custom met trem, of de se singlecut trem. anders zou ik gaan voor een gibson sg special. Het probleem is dat 400 net iets te weinig is. Vanaf 500 begint het pas interessant te worden.


OH! op marktplaats staat een patrick eggle voor 450 euro! echt geweldige gitaren! ik zou die man direct mailen, en 'm ophalen. Het is een soort prs style gitaar, maar dan met vaste brug. Geen trem, ik weet het, maar trems op goedkope gitaren zijn zelden de moeite. Je gaat je snel irriteren aan het ontstemmen, en al gauw ga je niet meer erop spelen.

ThrusT
18 januari 2008, 18:17
waarom blijf je weg bij epiphone?
Slechte ervaringen. :)



ik zou gaan voor de prs se custom met trem, of de se singlecut trem. anders zou ik gaan voor een gibson sg special. Het probleem is dat 400 net iets te weinig is. Vanaf 500 begint het pas interessant te worden.


OH! op marktplaats staat een patrick eggle voor 450 euro! echt geweldige gitaren! ik zou die man direct mailen, en 'm ophalen. Het is een soort prs style gitaar, maar dan met vaste brug. Geen trem, ik weet het, maar trems op goedkope gitaren zijn zelden de moeite. Je gaat je snel irriteren aan het ontstemmen, en al gauw ga je niet meer erop spelen.
Budget is altijd uitbreidbaar als het de moeite is. :)
Tremolo mag dus maar moet niet hoor, ik wil gewoon een degelijke gitaar die ook leuk klinkt.

Die Patrick Eggle is dat die witte van 600€?http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http://muziek.marktplaats.nl/snaarinstrumenten-gitaren-elektrisch/133244933-patrick-eggle-liberty-zeldzame-gitaar.html
En die PRS'sjes , zal dat een verbetering zijn op de HurricaneII?

Mvg

Orpheo
18 januari 2008, 18:55
http://www.gitaarmarkt.nl/index.php?ct=elecgit&md=details&id=87096

die dus. IMO waanzinnig goeie gitaren voor in dit geval, weinig geld :)

ThrusT
20 januari 2008, 17:12
1) is ondertussen opgelost door heel precies te werken. 8-)
2) Die Patrick Eggle valt af alsook de SG Specialfaded, toch niet echt mijn ding.
De PRS SE staat wel op mijn lijstje
Hagstrom maakt precies ook wel leuke dingetjes.
http://www.thomann.de/gb/hagstrom_f200_tc.htm
Of ene Cort?
http://www.thomann.de/gb/cort_mgm1.htm
Of mss toch maar de LC Tele? :satisfie:

Ik zoek dus een gitaar met ballen die mijn Stratocasters kan aanvullen. :mad:
Het overkomt me zelden maar ik weet echt niet waar te kijken, heeft er iemand nog aanraders?Ik hoor het graag.

Yannicks
21 januari 2008, 07:48
1) is ondertussen opgelost door heel precies te werken. 8-)
2) Die Patrick Eggle valt af alsook de SG Specialfaded, toch niet echt mijn ding.
De PRS SE staat wel op mijn lijstje
Hagstrom maakt precies ook wel leuke dingetjes.
http://www.thomann.de/gb/hagstrom_f200_tc.htm
Of ene Cort?
http://www.thomann.de/gb/cort_mgm1.htm
Of mss toch maar de LC Tele? :satisfie:

Ik zoek dus een gitaar met ballen die mijn Stratocasters kan aanvullen. :mad:
Het overkomt me zelden maar ik weet echt niet waar te kijken, heeft er iemand nog aanraders?Ik hoor het graag.

Uit een strat kan je meer ballen halen als uit zo'n cheap ass humbucker gitaartje als je het mij vraagd. T is gewoon een kwestie van goed met je versterker omgaan en uiteindelijk komen de ballen uit je handen :) .

Orpheo
21 januari 2008, 10:13
pff kansloos. Je raadt iemand een gitaar aan, kwaliteit ala prs, met waanzinnig goed hout, en waar komt ie mee....



CORT!!!!


jochie, de mazzel. Ik zal je geen advies geven, omdat 't je blijkbaar aan je reet kan roesten. 'ik wil een ander kleurtje'. die mentaliteit is 'zum kotsen'. als ik zo dacht, kon ik wel mijn halve set wegflikkeren. alsof gold sparkle op een les paul, of wijnrood, of paars(!) zo mooi is. NOT! ze klinken gewoon geweldig. om een gitaar af te schrijven ivm looks, vind ik kansloos, en kinderachtig.

bass blom
21 januari 2008, 10:15
pff kansloos. Je raadt iemand een gitaar aan, kwaliteit ala prs, met waanzinnig goed hout, en waar komt ie mee....



CORT!!!!


jochie, de mazzel. Ik zal je geen advies geven, omdat 't je blijkbaar aan je reet kan roesten. 'ik wil een ander kleurtje'. die mentaliteit is 'zum kotsen'. als ik zo dacht, kon ik wel mijn halve set wegflikkeren. alsof gold sparkle op een les paul, of wijnrood, of paars(!) zo mooi is. NOT! ze klinken gewoon geweldig. om een gitaar af te schrijven ivm looks, vind ik kansloos, en kinderachtig.

gooi je als het aan de orde komt die gold sparkle dan ff hierheen? :D

Orpheo
21 januari 2008, 10:22
gooi je als het aan de orde komt die gold sparkle dan ff hierheen? :D

als ik jou zwarte krijg daarvoor in ruil ;)

nee, ik wil alleen maar zeggen dat looks niet alles is. voor 450 euro die gitaar... pff, het is dat ik geen geld heb nu, zo simpel. Eggle gitaren zijn gewoon geweldig goed, en om 'm te laten schieten 'omdat het niet je ding is' vind ik ridicuul. iemand die op london city speelt, en beter wilt, en dan een CORT zichzelf aanraadt. vind ik nogal uhm.... stupide, maar vooral geeft het me een gevoel van 'fuck!!!". Ik zoek marktplaats en gitaarmarkt af voor 'm, en zoek iets waar ik 100% zeker van ben dat ie er verder mee kan voor de komende jaren, wellicht zelfs de rest van z'n muzikale leven, en dan doet 'ie t af met 'NIET MIJN DING' in combinatie met een CORT of een prs se. Niks tegen de se hoor, maar de eggle is gewoon een stapje hoger. Daar kan ik giftig om worden.

G.G.
21 januari 2008, 10:27
als ik jou zwarte krijg daarvoor in ruil ;)

nee, ik wil alleen maar zeggen dat looks niet alles is. voor 450 euro die gitaar... pff, het is dat ik geen geld heb nu, zo simpel. Eggle gitaren zijn gewoon geweldig goed, en om 'm te laten schieten 'omdat het niet je ding is' vind ik ridicuul. iemand die op london city speelt, en beter wilt, en dan een CORT zichzelf aanraadt. vind ik nogal uhm.... stupide, maar vooral geeft het me een gevoel van 'fuck!!!". Ik zoek marktplaats en gitaarmarkt af voor 'm, en zoek iets waar ik 100% zeker van ben dat ie er verder mee kan voor de komende jaren, wellicht zelfs de rest van z'n muzikale leven, en dan doet 'ie t af met 'NIET MIJN DING' in combinatie met een CORT of een prs se. Niks tegen de se hoor, maar de eggle is gewoon een stapje hoger. Daar kan ik giftig om worden.

Orpheo, ik heb een keertje een Cort Hiram Bullock in mijn handen gehad. Weet niet of het een exemplarisch geval was, maar die was extreem mooi afgesteld (gewoon in de winkel) frets waren super afgewerkt, klank was echt heerlijk en hij zag er zeer goed uit met een hele mooie grove houtnerf die mooi naar voren was gestaind.

Ik weet niet of deze kwaliteit standaard is voor Cort, maar dat ding, daar was echt helemaal niets mis mee. Helaas kwam ik alleen voor snaren, en had toen alleen "snaren-geld".

BTW: heb ook twee Berlin Pro's in mijn handen gehad... woooowwww..... super!!!

bass blom
21 januari 2008, 10:28
Daar kan ik giftig om worden.

10 keer ademhalen
en dan gewoon verder gaan met leven :D

Kim Wilson
21 januari 2008, 10:29
als ik jou zwarte krijg daarvoor in ruil ;)

nee, ik wil alleen maar zeggen dat looks niet alles is. voor 450 euro die gitaar... pff, het is dat ik geen geld heb nu, zo simpel. Eggle gitaren zijn gewoon geweldig goed, en om 'm te laten schieten 'omdat het niet je ding is' vind ik ridicuul. ...
Gibson LP's zijn ook geweldig goed, maar als ik €3000 te besteden heb, laat ik een Gibson ook schieten omdat het mijn ding niet is. :satisfie:

hesse
21 januari 2008, 12:31
Is LAG ook geen alternatief? Die roxanne bv heeft leuke humbuckers. Normaal kost ie wel 500 of meer, maar misschien dat je het ergens tweedehands kan vinden?
En als je nog kan wachten: bestel gewoon ergens die yamaha sg of hoop dat iemand het binnenkort tweedehands verkoopt he.