PDA

View Full Version : Valley Arts Custom Pro gebruikers



groovieguitarguus
18 januari 2008, 17:29
Zijn er veel lezers die in het bezit zijn van een Valley Arts Custom pro (pre Samick) dus tot medio 1992 en wat zijn jullie bevindingen.
Wellicht kan je ook een afbeelding posten!!!

Tevens is www.valleyartsguitars.com een te gekke site!!!

Orgasmocaster
18 januari 2008, 17:59
Als ik het goed begrijp kun je het beste zoeken naar een pre-samick of een Gibson versie van de Valley Arts. de Samicks hebben blijbaar de reputatie van het merk een beetje verknald. de Gibson versies worden grotendeels door Warmoth gemaakt.

Ramonneke
3 november 2014, 20:55
Ik heb een '91 Custom Pro uit de goede tijd. Te gekke super strat. Denk Steve Lukather. Tevens een latere Valley Arts California Pro gehad, een Samick maar wel met USA neck en duncan designed pu's. Dat was niet veel soeps.

arjanb01
3 november 2014, 21:17
Ik heb ooit een standard pro bespeeld van een collega gitarist van me uit een van m'n vorige bands. Was er een uit 1990, ash body Floyd rose en emgs. Vond hem niet lekker spelen, te brede hals en vond het geluid heel dunnetjes. Ook de tremolo was heel stroef, al kan dat gelegen hebben aan de afstelling. Weliswaar dus eentje uit de pre-samick periode maar geen topgitaar. Niet te vergelijken met m'n Musicman luke 2 die ik nog steeds heb.

jutter
3 november 2014, 22:03
Ik heb ooit een standard pro bespeeld van een collega gitarist van me uit een van m'n vorige bands. Was er een uit 1990, ash body Floyd rose en emgs. Vond hem niet lekker spelen, te brede hals en vond het geluid heel dunnetjes. Ook de tremolo was heel stroef, al kan dat gelegen hebben aan de afstelling. Weliswaar dus eentje uit de pre-samick periode maar geen topgitaar. Niet te vergelijken met m'n Musicman luke 2 die ik nog steeds heb.

Heb je die ouwe Luke nog steeds? Ben je onderhand mee getrouwd zeker? :D

arjanb01
4 november 2014, 07:16
Heb je die ouwe Luke nog steeds? Ben je onderhand mee getrouwd zeker? :D

Heel gelukkig huwelijk. Sinds januari 2004 in m'n bezit en gaat nooit meet weg! Zitten onderhand nieuwe brugzadels op van graphite, de oude waren vergaan!😂
On topic: de custom pro heb ik geen ervaringen mee, wel de standard pro, wat ik geen topgitaar vind helaas....

telerocker
4 november 2014, 19:00
De Luke - en MusicMan in het algemeen - hebben heerlijke halsjes. Volgens mij ook erg goed gebouwd. EMG's ben ik geen fan van, maar die zijn eenvoudig te vervangen. Misschien toch eens een keer aan de Luke.

arjanb01
4 november 2014, 19:36
Moet je de luke 3 pakken, hebben passieve pickups. Of een luke 2 pakken emgs eruit knallen en een passieve set erin, bijvoorbeeld de suhr v60 lp set in combi met de landau humbucker.

groovieguitarguus
4 november 2014, 21:51
De blauwe heb ik niet meer.... (bleek later ook Samick te zijn... nr. 2246 - medio '92.
De Sunburst is '91 - 00715 - de Rode 7/8 ook... 01010.
En een Partocaster.... ;-)

https://lh5.googleusercontent.com/-1MCyf-brEp8/TiSRTJzFTWI/AAAAAAAAAOU/HNVp-HY7zUg/w797-h577-no/IMG_6946.jpg