PDA

View Full Version : DigiTech Black 13



zoon van Piet
18 januari 2008, 11:34
Potverdomme.. denk ik dat ik met mn dertig jaar mijnentrappen en berg vintagepedalen stiekem dat ik toch wel een beetje een expert ben op stompboxgebied, een heuse pedalofiel..
Zegt mijn gitaarspelende zoon dat ie een 'Black 13' wil kopen..
En ik weet met al mijn kennis nog net te gokken dat het een Digitech-ding is - wat blijkt te kloppen- maar dan houdt het voor mij eigenlijk wel op...

Dus effe gegoogled en ge-harmony-centrald, maar veel meer dan blabla levert het niet op. Ik weet dat het ding duur is vor een pedaal ( vind ik) en Scott Ian mag dan een van 's werelds beste metal-slaggitaristen zijn, mijn zoon is sologitarist in een meer hardrockgerichte groep..

Dus om mijn reputatie als effectofiel en kenner van alles dat trapbaar is op peil te houden, kom ik nu even stiekem vragen naar ervaringen met deze doos..

fluister het in mijn oor...

almarvk
18 januari 2008, 11:57
Gewoon afraden :)

Kan hij niet met jou collectie een middag aan de slag om te checken wat hij nou daadwerkelijk zoekt/wil??

Nielsje
18 januari 2008, 12:00
Klik hier maar even voor de mensen (die net als ik) niet meteen weten welke het is.. (http://www.digitech.com/products/Black13/main.htm)

Maar, wat is het probleem? Als je zoon dat geluid leuk vind, en het is zijn muzieksmaak, dan mag dat toch?

Of moeten we nu bijvoorbeeld andere pedalen gaan aanraden zoals een fulltone bladiebla?

Tja, speelt je zoon nooit slag? Zit hij trouwens zelf niet op gitaarnet? :)

Lexvandoef
18 januari 2008, 12:04
Tja, speelt je zoon nooit slag? Zit hij trouwens zelf niet op gitaarnet? :)

Leuke naam krijg je dan, zoon van zoon van piet :D

Maarre als hij dat pedaal fijn vindt, dan is er toch geen probleem ofzo?

Ik ben trouwens ook nog steeds tevreden met mijn digitech bad monkey, hoeft helemaal niet slecht te zijn, digitech.

zoon van Piet
18 januari 2008, 14:36
Tuurlijk.. hij moet zijn eigen weg volgen. als gitarist weet ik dat dit zo moet, dat het belanrgijk is - ook dat je dan fouten maakt, verkeerd spul koopt en weer inruilt met verlies en hopen geld moet investeren voordat je je eigen geluid vindt.. been there, done that!

Maar als papa wil ik hem dat natuurlijk besparen. Hij moet heel veel vakkenvullen voor die black13 en het is zonde als het ding niet doet wat hij wil..

Hij jat regelmatig mooi vintagespul van me, en ik help hem waar ik kan..zo verving ik zijn TS 10 door een MSL Metal Screamer - want dat is toch meer metal, al is het apparaat hetzelfde.. Maar de meeste vintagegear geeft niet het geluid dat hij zoekt..ik kwam niet veel verder dan de Boss Heavy Metal. ga hem de Iba SM-9 laten proberen, kijken of dat iets is...

FNaRK
18 januari 2008, 14:54
Ik ben trouwens ook nog steeds tevreden met mijn digitech bad monkey, hoeft helemaal niet slecht te zijn, digitech.


best goed spul wat ze bij Digitech maken, vooral de wat uitgebreidere FX processoren schijnen goed bekend te staan


:hippie:

En idd... als je zoon die Black13 graag wil, en hij betaald 'm ook zelf ... wat is dan het probleem. Je beste geluid krijg je door veel uit te proberen,
ook wel GAS genoemd

Squier4ever
18 januari 2008, 15:06
Leuke naam krijg je dan, zoon van zoon van piet :D

Maarre als hij dat pedaal fijn vindt, dan is er toch geen probleem ofzo?

Ik ben trouwens ook nog steeds tevreden met mijn digitech bad monkey, hoeft helemaal niet slecht te zijn, digitech.

die bad monkey is idd een prima OD.

Ibanez666
18 januari 2008, 15:06
- ook dat je dan fouten maakt

Ik zeg altijd: "van fouten leer je, maar ze hoeven niet van jezelf te zijn" ;-)

Rinze
18 januari 2008, 15:23
Dat ding emuleert een aantal van ome Scott's gitaarsounds, die dan ook nog weer wat aan te passen zijn. Schijnt ie trouwens goed te doen. Het is mij een beetje teveel voorgekookt, maar goed.

paulusdeBKB
18 januari 2008, 23:28
De geluidskwaliteit van dat filmpje is trouwens niet veel soeps.

Braindead
19 januari 2008, 18:28
Als ik die geluidssamples op de site hoor. (niet het filmpje maar als je de verschillende audio samples aanklikt) dan klinkt ie erg heavy en warm ook. Maar goed, over mijn stereo installatie dan. Ik zou hem wel eens in real life willen testen. Eerste indruk is goed, maar de meeste pedalen vallen meestal toch tegen als je een beetje een levendige tube sound gewend bent.

Iceman
13 februari 2008, 00:43
http://arithmeticaband.googlepages.com/Destroyer.mp3

The distortion i used wase model no.4 with a sligh mid-boost in nuendo.



Dit kwam ik tegen op het Digitech forum, redelijk goed geluid.
Rechtstreeks in de recorder/computer.

Nadeel van het pedaal is dat je de gain NIET kunt aanpassen, raar maar waar.

Ben zelf bezig met een Rammstein/laibach achtig projekt waarbij we live (als alle muziek opgenomen is) ampsimulators als een POD willen gaan gebruiken.
Bij de Black - 13 zou ik de output van de zender/ontvanger waarschijnlijk lager zetten.

Misschien is er wel een mod voor die gaininstelling.

shredneck
13 februari 2008, 21:14
Potverdomme.. denk ik dat ik met mn dertig jaar mijnentrappen en berg vintagepedalen stiekem dat ik toch wel een beetje een expert ben op stompboxgebied, een heuse pedalofiel..
Zegt mijn gitaarspelende zoon dat ie een 'Black 13' wil kopen..
En ik weet met al mijn kennis nog net te gokken dat het een Digitech-ding is - wat blijkt te kloppen- maar dan houdt het voor mij eigenlijk wel op...

Dus effe gegoogled en ge-harmony-centrald, maar veel meer dan blabla levert het niet op. Ik weet dat het ding duur is vor een pedaal ( vind ik) en Scott Ian mag dan een van 's werelds beste metal-slaggitaristen zijn, mijn zoon is sologitarist in een meer hardrockgerichte groep..

Dus om mijn reputatie als effectofiel en kenner van alles dat trapbaar is op peil te houden, kom ik nu even stiekem vragen naar ervaringen met deze doos..

fluister het in mijn oor...

Hoi Zoon van Piet,

Ik kan je zoon de HOTHEAD van Digitech aanraden, dat is een hele dikke distortion waar je zowel strakke metal als moderne rock mee kan spelen en....hij is niet zo duur! Ik heb er 1 en dit ding klinkt echt als een pedaal van 200 euro, maar hij kost je misschien 50,-

Ik zou ook de Metalcore van Boss willen aanraden, die is erg goed voor dikke metal.


Grts,
SN