PDA

View Full Version : humbuckers epiphone vervangen



carmelo
18 januari 2008, 11:26
laatst bij max guitar op een gibson let paul std gespeelt wat een heerlijk geluid
vroeg me af af ik mijn epiphone les paul gitaar de elementen kan vervangen om een beetje in de buurt te komen van dat geluid verkoper zij dat het niet ging lukken omdat de gibson van veel beter hout is gemaakt 12 laklagen enz. maar wil toch 2 goeie humbuckers kopen
vraag welke humbuckers raden juillie mij aan (zoveel keus)
is dit klusje zelf te doen

JP074
18 januari 2008, 21:04
Hey,

ik heb zelf een'96 epiphone les paul standard. Ik heb er Seymour Duncans in gezet. ( JB brug, '59 neck). Klinkt waanzinnig. Voor E 120 ben je al klaar, en ik kan wel zeggen: het is de moeite waard, klinkt gewoon veel beter.
suc6.

JohnLord
18 januari 2008, 21:36
Voor wat voor muziek gebruik je de Epi JP074? Dat maakt nogal wat verschil vind ik.

chennie
18 januari 2008, 21:43
laatst bij max guitar op een gibson let paul std gespeelt wat een heerlijk geluid
vroeg me af af ik mijn epiphone les paul gitaar de elementen kan vervangen om een beetje in de buurt te komen van dat geluid verkoper zij dat het niet ging lukken omdat de gibson van veel beter hout is gemaakt 12 laklagen enz. maar wil toch 2 goeie humbuckers kopen
vraag welke humbuckers raden juillie mij aan (zoveel keus)
is dit klusje zelf te doen

Humbuckers vervangen in een epi is in mijn ogen een must. Qua afwerking vind ik Epi's goed genoeg. Ik heb er zelf ook een. Maar die humbuckers die erin zitten vind ik 3x niets en zekers zwak qua tone. Dus, in mijn ogen ga je zekers vooruit om die dingen te vervangen.
Dat de verkoper zegt dat het niet veel uitmaakt, vind ik dikke onzin. Hij heeft een punt dat die nooit hetzelfde zal klinken als die Gibson. Daar zitten inderdaad verschillen in.
Welke humbuckers je mee vervangt hangt totaal af wat jij wil. De keus is enorm en als je de search gebruikt kan je er veel over lezen.

josszee
18 januari 2008, 22:07
Hey,

ik heb zelf een'96 epiphone les paul standard. Ik heb er Seymour Duncans in gezet. ( JB brug, '59 neck). Klinkt waanzinnig. Voor E 120 ben je al klaar, en ik kan wel zeggen: het is de moeite waard, klinkt gewoon veel beter.
suc6.

Ik heb ook een epiphone van 1996 een vette gitaar vind ik zelf.Ik kocht ze vorig jaar (nieuw in de winkel!!) voor maar 310 E. :hippie: hoe ziet die epi van jou eruit ?

ik weet ook niet welke elementen in mijn gitaar te steken!!

ACSlater
19 januari 2008, 00:17
Gvd! Hoeveel "welke pickups moet ik hebben?" topics zijn er deze week wel niet geopend? :)

Jellyfish00
19 januari 2008, 11:55
Wordt het niet eens tijd voor "Het grote welke pickups moet ik hebben-topic"?

frekie
19 januari 2008, 12:33
Je Epi verkopen en doorsparen voor een 2dehands Studio. Zitten echte Gibson 490/498 humbuckers op en is een gitaar van echt hout. Een zwarte Studio moet je kunnen scoren voor 600. Gewoon ogen dicht doen en spelen maar :cooler:

Otje
19 januari 2008, 12:56
Ik vind de pups van hedendaagse Epi LP's best OK. Ze klinken lekker vintage met een beetje nasale toon. Ik vind dat mooi, een metalhead waarschijnlijk niet. Voor blues en rock vind ik de standaard pups meer dan goed genoeg. Ga je jazz of metal doen, dan zou ik vervangen.

NB: als de gitaar onversterkt slecht klinkt, dan zal 'ie dat versterkt ook doen. Welke elementen je er ook inschroeft.

CarlosRocks
19 januari 2008, 19:26
Ik weet dat het niet veel te maken met het onderwerp maar ik ben te lui op een nieuwe topic te maken:P
Maar ik had dus een vraag,
als je een gitaarkoopt, een hele slecht bijvoorbeeld een van 75 euro (bijv, 't niet wat ik wil) maar je zet er Gibson elementen in, is ie dan niet zo goed (qua sound) als een gibson? ja toch :chicken:

hezz
19 januari 2008, 19:30
Ik weet dat het niet veel te maken met het onderwerp maar ik ben te lui op een nieuwe topic te maken:P
Maar ik had dus een vraag,
als je een gitaarkoopt, een hele slecht bijvoorbeeld een van 75 euro (bijv, 't niet wat ik wil) maar je zet er Gibson elementen in, is ie dan niet zo goed (qua sound) als een gibson? ja toch :chicken:

zie het andere topic voor antwoorden, baklap! ;)

woutB
19 januari 2008, 20:45
Ik heb net een nieuwe pick-up in mijn Epiphone maar ik heb toch wel wat vragen.

De plaat blijft niet goed op z'n plaats en als die eindelijk goed ligt glijd de naald er steeds vanaf.
Oja, moet ik m' op 78 of 45 toeren zetten?

Ibanez666
19 januari 2008, 20:55
Hey,

ik heb zelf een'96 epiphone les paul standard. Ik heb er Seymour Duncans in gezet. ( JB brug, '59 neck). Klinkt waanzinnig. Voor E 120 ben je al klaar, en ik kan wel zeggen: het is de moeite waard, klinkt gewoon veel beter.
suc6.


Ik heb precies dezelfde, maar dan in een Ibanez ST-50 klinken erg goed!