PDA

View Full Version : Buizen-tech omgeving Haarlem



zeppo
18 januari 2008, 10:49
Ik heb een patient die dringend nagekeken moet worden, een 60 Watt buizenversterker. Alleen het cleane kanaal werkt, maar de andere 2 kanalen geven een -plop- en een (50 Hz?) brom.

Van de versterker heb ik het complete schema, inclusief de printlayout beschikbaar.
Er kan zelfs desnoods een A-B vergelijking worden gemaakt, want ik het er twee van. (de andere werkt natuurlijk)

Wil 'm niet meteen naar een winkel brengen, ik heb liever rechtstreeks contact met een reparateur.

Hebben jullie suggesties wie naar zoiets kan kijken? Liefst Haarlem, maar directe omgeving kan natuurlijk ook.

TimmU
18 januari 2008, 11:13
Tom Hoekstra is je man.

zeppo
18 januari 2008, 11:33
Thanx Timmu, heb je misschien ook wat nadere contact info voor me?

TimmU
18 januari 2008, 11:35
Goeie vraaag!! ik zal is even zoeken voor je.

TimmU
18 januari 2008, 11:38
www.thelectronics.nl

Geen spam dit trouwens!

zeppo
18 januari 2008, 12:29
Ok, bedankt!

Rude Perception
18 januari 2008, 16:09
tom hoekstra is tot begin februari vol (gister nog aan de telefoon gehad). Ik heb m'n versterker vandaag maar naar musicmaniacs gebracht. M'n reparatie had haast...

jerome
19 januari 2008, 00:02
tom hoekstra is tot begin februari vol (gister nog aan de telefoon gehad). Ik heb m'n versterker vandaag maar naar musicmaniacs gebracht. M'n reparatie had haast...

En die brengen m ook naar een tech, mss wel Tom Hoekstra...
Heb je m in maart terug...

Rude Perception
19 januari 2008, 01:56
En die brengen m ook naar een tech, mss wel Tom Hoekstra...
Heb je m in maart terug...

Dat heb ik gevraagd, niet tom hoekstra. En zij zouden erbij zeggen dat ik hem vrijdag nodig heb. Waarschijnlijk zou de versterker binnen een paar dagen terug zijn.

jerome
19 januari 2008, 10:41
Musimaniacs brengen hun (buizen)amps toch naar Ernst Vliek in Schagen of ARK in Alkmaar dacht ik ooit eens gehoord te hebben?
Hebben ze btw nog gezegd naar wie ze m brengen?

johantipker
20 januari 2008, 14:48
Musimaniacs brengen hun (buizen)amps toch naar Ernst Vliek in Schagen of ARK in Alkmaar dacht ik ooit eens gehoord te hebben?
Hebben ze btw nog gezegd naar wie ze m brengen?

ome Hans van Musicmaniacs is zelf elektronicus, dus hij kan als t moet de amp ook prima zelf repareren..... hij besteedt t alleen tegenwoordig liever uit..

maar als je echt haast hebt, en je kijkt 'm es lief aan...

(by the way; ik heb nix gezegd he.... )

Rude Perception
20 januari 2008, 15:33
Ik hoorde de naam willem vallen. Ik betaal 5 euro verzendkosten, dus hij zal het niet zelf doen;).
Ze weten dat ik hem snel nodig heb, dat zouden ze doorgeven, dus het is even hopen. Anders heb ik altijd m'n Korg AX1G nog, moet ik daarmee optreden.:stop:

BTW, hans is precies degene die ik niet heel erg mag daar. Hij was er ook niet toen ik hem wegbracht.

johantipker
20 januari 2008, 17:37
Ik hoorde de naam willem vallen. Ik betaal 5 euro verzendkosten, dus hij zal het niet zelf doen;).
Ze weten dat ik hem snel nodig heb, dat zouden ze doorgeven, dus het is even hopen. Anders heb ik altijd m'n Korg AX1G nog, moet ik daarmee optreden.:stop:

BTW, hans is precies degene die ik niet heel erg mag daar. Hij was er ook niet toen ik hem wegbracht.

ik ken Hans al meeer dan 20 jaar... dan leer je wel lezen en schrijven met elkaar.. toen ik nog gitaarles gaf in Haarlem stuurden ze me trouw leerlingen, was echt top hoor!

Rude Perception
20 januari 2008, 17:48
ik ken Hans al meeer dan 20 jaar... dan leer je wel lezen en schrijven met elkaar.. toen ik nog gitaarles gaf in Haarlem stuurden ze me trouw leerlingen, was echt top hoor!

Ja, maar ik kan er gewoon niet tegen als ik een gitaar ga kopen, en ik een heb net een squiertje getest na een ibanez (ik zocht iets lekkers en goedkoops, niet echt bepaalde stijl). Als ik dan tegen de verkoper met wie ik een gitaar aan het uitzoeken was zeg dat ik het wel prettig vond dat die squier toch wat lekkerder helderder is komt hij meteen naar ons toe 'ja, is natuurlijk logisch met single-coils.' Was een humbucker, die ik gebruikte.
Oftewel: Kijk eerst eens waar je het over hebt, voordat je zulke dingen gaat zeggen. Dat soort dingen zijn me daar vaker gebeurd. De andere verkopers zijn dan weer wel heel relaxt.

jerome
20 januari 2008, 23:50
Een beetje Off topic;
Op zich vind ik Hans wel een aardige vent
Alleen de laatste tijd is ie soms wel eens een beetje sacherijnig.
En wat ik jammer vind is dat ze niet echt luisteren naar de klant wat ie echt wil of zoekt.
Voorbeeldje; tijdje geleden daar op een dure Gipson Les Paul gespeeld en ik vond de snaren nogal hoog staan.
Ik kreeg toen als antwoord "dat hoort op een Les Paul"
Ik antwoorde toen dat imho de snaarafstand naar de smaak van de gitarist afgsteld hoort te worden (natuurlijk binnen de mogelijkheden van de gitaar)
Maar ze hadden er geen zin in om er iets aan te doen, terwijl dat toch 5 minuten werk is.
Bovendien hangen daar dure gitaren tussen die slecht afgesteld zijn en/of met verroeste snaren en/of snaren die blijven hangen in de topkam, enz...
Jammer vind ik dat...
En niet echt aanlokkelijk...

TimmU
21 januari 2008, 00:02
Ik heb altijd gezeik bij de music maniacs. Rottent. Hop even naar de overkant als ik snel wat nodig heb.

En @ Diewert, aanbod geldt nog steeds. als je je DSL niet op tijd terug hebt, heb ik nog wel een bak voor je hoor:)

Einzeln
21 januari 2008, 09:23
Kent iemand hier nog de naam Nico Verduin?

TimmU
21 januari 2008, 09:42
Het komt me wel ergens bekend voor...

schizo910
21 januari 2008, 11:02
Ik heb zelf ook klote ervaringen met Music Maniacs. Als ik zo het het hele GN forum eens doorpluis dan ben ik niet de enige en hoor ik meer slechte of minder goede ervaringen dan goede. Hoe kan zo'n zaak dan toch overleven?

henkr
21 januari 2008, 15:58
Hans is een prima kerel; een no nonsense man die niet houdt van gezeik.
Je kan rustig je buizenbak daar laten servicen of repareren; duurt ongeveer een week en je hebt rechtsstreeks contact met de man met de soldeerbout (volgens mij heet ie Willem -- achternaam weet ik niet).

MarkV
21 januari 2008, 17:05
Kent iemand hier de naam Nico Verduin?

Tis een versterker reparateur. Heb geen reparatie ervaringen bij hem. Heb weleens buisjes gekocht bij zijn webshop (http://www.verelec.com/catalog/index.php)
Dat beviel destijds prima. Goede service en snelle levering.

Einzeln
21 januari 2008, 17:57
Het was een ironische opmerking.

TimmU
21 januari 2008, 18:21
Hans is een prima kerel; een no nonsense man die niet houdt van gezeik.
Je kan rustig je buizenbak daar laten servicen of repareren; duurt ongeveer een week en je hebt rechtsstreeks contact met de man met de soldeerbout (volgens mij heet ie Willem -- achternaam weet ik niet).
Als die niet houd van gezeik vraag ik me af waarom ik dat toch altijd heb in die winkel .Man ,de service is echt erbarmelijk...

Rude Perception
21 januari 2008, 21:46
Ik heb altijd gezeik bij de music maniacs. Rottent. Hop even naar de overkant als ik snel wat nodig heb.

En @ Diewert, aanbod geldt nog steeds. als je je DSL niet op tijd terug hebt, heb ik nog wel een bak voor je hoor:)

Dank je, als je kanalen kan switchen met een footswitch ga ik er zeker gebruik van maken. Als je dat niet hebt, wordt het toch m'n plastic bakkie gebruiken. Hoor het graag even van je wat je qua kanalen + footswitch hebt.

TimmU
21 januari 2008, 23:16
Dank je, als je kanalen kan switchen met een footswitch ga ik er zeker gebruik van maken. Als je dat niet hebt, wordt het toch m'n plastic bakkie gebruiken. Hoor het graag even van je wat je qua kanalen + footswitch hebt.
Ik heb een switch tussen een clean, en een crunchy kanaal , overdrive. That's all . De rest moet je uit pedaaltjes halen, maar die lust ie maar al te graag.Moet je ook nog een cab (4x12?) erbij hebben?

yhcmarc
24 januari 2008, 17:25
Aangezien ik op het moment nogal omhoog zit:

Wie heeft er een direct telefoon nummer / email van een tech in de buurt van haarlem / alkmaar / amsterdam , die nog niet volgeboekt zit?

theelectronics.nl neemt al de hele dag niet op ..

johantipker
24 januari 2008, 21:31
Aangezien ik op het moment nogal omhoog zit:

Wie heeft er een direct telefoon nummer / email van een tech in de buurt van haarlem / alkmaar / amsterdam , die nog niet volgeboekt zit?

theelectronics.nl neemt al de hele dag niet op ..

In Haarlem heb je verder nog Jack van Schie (heb z'n nummer niet meer)
in Hoofddorp heb je Sjors Konings, aardige vent, doet t ook al op z'n minst 20 jaar of langer, ik heb z'n nummer helaas niet... Nico Verduin vast wel.

ff Nico mailen/ bellen via ampforum.nl of via z'n webshop...

doe ze de groeten!

yhcmarc
24 januari 2008, 22:33
In Haarlem heb je verder nog Jack van Schie (heb z'n nummer niet meer)
in Hoofddorp heb je Sjors Konings, aardige vent, doet t ook al op z'n minst 20 jaar of langer, ik heb z'n nummer helaas niet... Nico Verduin vast wel.

ff Nico mailen/ bellen via ampforum.nl of via z'n webshop...

doe ze de groeten!

Nico woont bij me in de buurt en daar ga ik normaal ook heen, alleen hij zit helemaal vol, net zoals vele anderen trouwens .. ik zal eens kijken of ik via nico aan het nummer van die Sjors kan komen, zit echt haast achter aangezien ik er gisterenavond achter kwam dat er iets niet lekker zit en ik zaterdag dat ding nodig heb voor opnames :(

KeesA
25 januari 2008, 12:20
Kent iemand hier de naam Nico Verduin?

Yep,

Hele aardige kerel, ik zie hem hier jammergenoeg niet meer zoveel op het forum, was volgens mij de enige die 'echt' verstand had van veiligheid, berekende alles enz, dus niet alles in elkaar gooien.

Ik heb wel eens een Deluxe Reverb door hem laten maken, vakman, nog steeds de beste versterker die ik heb.

yhcmarc
25 januari 2008, 16:55
Yep,

Hele aardige kerel, ik zie hem hier jammergenoeg niet meer zoveel op het forum, was volgens mij de enige die 'echt' verstand had van veiligheid, berekende alles enz, dus niet alles in elkaar gooien.

Ik heb wel eens een Deluxe Reverb door hem laten maken, vakman, nog steeds de beste versterker die ik heb.

Dat komt omdat hij hier gebanned is ..

zeppo
25 januari 2008, 17:23
Dat komt omdat hij hier gebanned is ..
Had ik begrepen, maar de reden is mij ontgaan. Te uitgesproken persoonlijkheid / mening?

KeesA
25 januari 2008, 17:37
Dat komt omdat hij hier gebanned is ..

Mmmm,

Nou moet ik zeggen dat die Nico inderdaad nogal vreemd overkwam, toen hij doorhad dat ik invalide was haalde en bracht hij mijn versterker voor onderhoud belangeloos, rare kerel, recht voor zijn raap, eerlijk...

terecht 'gebanned'!

zeppo
30 januari 2008, 23:11
OPGELOST!

Peavey was zo vriendelijk om mij het schema te sturen, en mijn overbuurman/bandlid is een buitengewoon technicus*

Hij wist het probleem terug te brengen tot dit:

http://www.xs4all.nl/~verhaag/gear/images/1N414B.jpg

4 cent, en wat uurtjes zoeken ....

* Kennelijk was hij de enige die precies kon pinpointen tot waar de koper-roof bij de Betuwelijn plaatsgevonden had.

KeesA
30 januari 2008, 23:31
Dat lijkt op een een Diode, zat verkeerd om zeker?

zeppo
30 januari 2008, 23:43
Zo Kees, ook tech toevallig?
Inderdaad: het is een 1N414B Germanium diode.

Probleem was een niet meer gebalanceerde eindtrap waardoor er +24 (of -24) continue op de lijn stond (als ik de technische uitleg nog goed reproduceer, that is)
http://www.xs4all.nl/~verhaag/gear/images/schema_klein.jpg

Hij was gewoon stuk: mijn buurman vermoedde dat er wel eens een veel te hoog ingangssignaal op gestaan zou kunnen hebben.

/Edit: en wanneer je mj gezegd had dat het een in 19-zoveel gevonden onderdeel bij Roswell was, had ik je ook geloofd ...