PDA

View Full Version : Nieuwe strat



dimitri
18 januari 2008, 09:59
Ik heb ook weer eens iets "nieuws" gekocht. Tweedehands heb ik een strat uit 87 (Blackie model) kunnen aanschaffen. Het is een stratje uit korea. Had er tot op heden nog niet veel van gehoord. Maar het is dus wel degelijk een echte fender en geen squire.
Over de gitaar zelf: Het eerste wat me opviel was de superdunne hals, lijkt wel een ibanez te zijn. Even wennen, maar speelt vlot. Goed om te benden en geen dode spots. De afwerking is naar mijn mening goed. Heeft brugzadels met de fenderstamp in, gotoh tuners die stabiel blijven bij tremelo-gebruik. Sound tov van mijn 57 RI een stuk scheller. Vooral de brug komt in de buurt van de tele. Midden en hals hebben de typische strat klank. Wel moet ik deze strat eens aan de tand voelen over mijn blues deville. Heb tot nog toe alleen maar thuis kunnen spelen over fender transitorbakkie.
In de volgende link vinden jullie al wat meer informatie over de korea strats.
http://www.linusz.de/Musik/Stratocaster/MIK-black/Index.htm
ps de mijne heeft een maple toets

bass blom
18 januari 2008, 10:15
mooi man :D
zou ik ook naar iets als een bluesdeville ofzo moeten nu ik bijna een nieuwe strat heb? :chicken:

JeroenSchaaf
18 januari 2008, 11:05
Mwah klinkt goed!

Ik zit nu te gassen op een zelfde model maar dan squier Korea!

ben vanhoof
18 januari 2008, 11:47
Chic. Waarschijnlijk heb ik dit weekend ook een stratje, een ibanez blazer 300. Ook met maple toets.

dimitri
18 januari 2008, 15:45
Was een leuke strat voor erbij.
Maple fredboard blijft het toch doen voor mij. Heb al verschillende strats gehad met een rosewood fredboard en om de één of andere reden vind ik hier mijn draai niet op. De smalle hals blijft nog even wennen maar de tone is lekker.

bass blom
19 januari 2008, 00:30
ik vind ook een strat is pas een strat als hij maple toets heeft :cheerup: