PDA

View Full Version : Zamalan (gitaarvirtuoos in spe)



Zamalan
18 januari 2008, 08:57
Goeie morgen iedereen!

Ik ben Zamalan en ik kom uit Maldegem (België) maar het meeste van mijn tijd spendeer ik bij mijn vriendin in Brugge.

Hier mijn verhaal.

De Beslissing
Ik heb al jaren met het gevoel gelopen dat ik wel eens gitaar wil leren spelen. Dit is ongeveer een maand geleden op zijn hoogtepunt gekomen en ik heb besloten om er eindelijk aan te beginnen. (Mede doordat mijn vriendin mijn gezaag stilaan beu was en zei "Ofwel begin je eraan, ofwel stop je met erover te praten, want met erover te praten gaat het niet gaan").
De zoektocht
Op naar het internet met een budget van €350! Ik heb rond gekeken, prijzen vergeleken, advies gelezen en gevolgd (en in de lucht geslaan). Voor versterker stond mijn voorkeur al snel vast op een Roland Cube 15x of een Vox Pathfinder 15. Als gitaar een Dean EVO XM, Yamaha Pacifica 012, Epiphone Les Paul Special II en een Ibanez GAX 30.
Naar de winkel
Na advies bleek epiphone maar op te brengen vanaf een standard. Yamaha blijkt super te zijn. Ibanez GAX 30 is een goeie beginners gitaar. Roland Cube 15 en Microcube zijn goed, 20X is beter.
De aankoop
Uiteindelijk heb ik mijn budget verhoogt. Ik werk als programeur en woon nog thuis en bij mijn vriendin dus ik heb weinig kosten. De beslissing voor een Roland Cube 20x stond vast en heb die besteld bij de locale muziekboer. Voor gitaar ben ik een hele andere weg in geslagen en ben uiteindelijk gisteren (17/01/2007) voor een ESP LTD F-50 gegaan. (Ik wou 2 humbuckers voor het geluid, en een hard tail om niet dagelijks te moeten stemmen).
Een kabeltje kreeg ik gratis. Een gigbag erbij. 2 plectrums. En een setje verse snaren (better safe then sorry).
En ik was gezet "gelijk een hond met vlooien" (zoals mijn grootvader dat zo lyrisch zegt).
De eerste avond
Akkoorden in A geprobeert. Een blues schema na gespeeld (volgens justinguitar "chunka chunka blues"). Op mijn gemak settings op mijn versterker geprobeert.
En gewoon domweg in het rond aan de snaren geplukt, en mezelf bekend maken met mijn instrument.
1 plectrum verloren, en vanmorgen terug gevonden.
Mijn vingers doen nu pijn alsof ik ermee een nagel in de muur geslagen heb.
De Toekomst
Eelt kweken. Akkoorden leren. Ladders leren. Uurtjes wegtokkelen. En hopelijk nog meer eelt kweken want mijn vingers tintelen constant, en dat is niet echt wenselijk als programeur :).

Addendum: de gitaar
De gitaar ziet er prachtig uit. Helaas snel last van vette vinger afdrukken op de lak.
Enkele vragen: De tone knop doet niet echt veel, is dit normaal, of hoor ik het gewoon niet?
Aan de output jack zit een moertje om de boel vast te houden maar dat zit een beetje los. Is dit normaal?

http://www.woodbrass.com/images/woodbrass/ESP+F50.JPG

G.G.
18 januari 2008, 09:07
Welkom, en mooie voorstelpost!!!

Outrage
18 januari 2008, 09:13
We are from Belgium! ;)

rocker_71
18 januari 2008, 09:55
Haha, leuke introductie!
Welkom geheten door een andere programmeur.

sandman4justice
18 januari 2008, 10:18
Welkom geheten door een mede-maldegemnaar!

TimmU
18 januari 2008, 11:24
Welkom! Het moertje gaat wel vaker los, dat is een heel bekend probleem bij welke gitaar dan ook. gewoon even goed vastzetten dan heb je er geen last meer van.

rocker_71
18 januari 2008, 13:37
Welkom geheten door een mede-maldegemnaar!

Misschien zijn julie wel buren LOL. :hippie:

dimitri
18 januari 2008, 15:40
welkom op het forum.
Fijne voorstelling! Als je dezelfde ziekte hebt zoals zovelen hier op het forum, zul je nog wel meer je budget gaan verhogen om gitaren etc te kopen.
Veel succes!

Valoosj
18 januari 2008, 19:28
Draaien aan de toneknop zou je normaal wel moeten merken.