PDA

View Full Version : Footpedaal: links of rechts?



tvmartini
18 januari 2008, 04:36
hallo allemaal,

Ik vraag me af waar en waarom iedereen zijn "balanseer" pedaal links respectievelijk rechts heeft zitten. Ikzelf bezit alleen een wah-pedaal in die categorie, geen volumepedaal of iets anders. wat me soms opvalt is dat ieder geval veel multi-effecten, maar ook soms individuele gebruikers een dergelijk pedaal rechts van hun effecten bak hebben zitten. ik bestuur mn wah uitsluitend met mijn linkervoet, het lijkt me lastig dit met rechts te doen. Ervaren sommige mensen (links-voetigen uiteraard uitgesloten, dat is een ander verhaal) anders, of vinden meer mensen dit onnodig lastig? ik stoor me in ieder geval aan de grote effectbakken waarbij zo'n pedaal rechts zit.

almarvk
18 januari 2008, 08:03
Kijk maar eens in het 'volgorde topic' helemaal bovenaan. Daarin wordt beschreven dat het wel degelijk uit maakt wat je volgorde is van het neerzetten van je pedalen.

Kaïn
18 januari 2008, 08:06
hallo allemaal,

Ik vraag me af waar en waarom iedereen zijn "balanseer" pedaal links respectievelijk rechts heeft zitten. Ikzelf bezit alleen een wah-pedaal in die categorie, geen volumepedaal of iets anders. wat me soms opvalt is dat ieder geval veel multi-effecten, maar ook soms individuele gebruikers een dergelijk pedaal rechts van hun effecten bak hebben zitten. ik bestuur mn wah uitsluitend met mijn linkervoet, het lijkt me lastig dit met rechts te doen. Ervaren sommige mensen (links-voetigen uiteraard uitgesloten, dat is een ander verhaal) anders, of vinden meer mensen dit onnodig lastig? ik stoor me in ieder geval aan de grote effectbakken waarbij zo'n pedaal rechts zit.
euhmm ja hell, what'd you wanna do 'bout it?
Zelf stoor ik mij er niet aan. Meeste van die pedalen kan je nog een extern pedaal aan hangen, zet je die toch mooi aan de andere kant van je bakkie? Of anders gewoon oefenen om met je andere voet te wiebelen. Of je gaat rechts staan van het ding. Oplossingen zat dacht ik zo.

rocker_71
18 januari 2008, 09:47
ik stoor me in ieder geval aan de grote effectbakken waarbij zo'n pedaal rechts zit.


Jeesz, hoe kun je je daar nu aan storen? Ik ben rechtshandig en ook rechtsbenig (maar linksdragend trouwens, maar dat terzijde) , dus heb mijn wah rechts staan.
Nee joh, maak je lekker druk om andere zaken. Momenteel worden er duizend walvissen afgeslacht door de Jappaners, daar erger ik me aan!

Nielsje
18 januari 2008, 11:33
Ik he m'n expressiepedaal-achtige (m'n wah op dit moment), helemaal rechts op m'n bord, puur om logistieke redenen (patchkabels te kort, etc).
Wah-en doe ik met links, dus ik moet altijd ff een beetje verstappen. Maar het went, ik kan nog steeds bij de rest van m'n pedalen vrij goed dus tja..

tvmartini
18 januari 2008, 14:08
Sorry, was nogal zat toen ik dit onderwerp startte. :dance: Vrij onzinnig maar het leek me vannacht een zaak van levensbelang...

Dirk_Hendrik
18 januari 2008, 14:21
Sorry, was nogal zat toen ik dit onderwerp startte. :dance: Vrij onzinnig maar het leek me vannacht een zaak van levensbelang...

Bedankt ;)
Ik zat nogal in tweedstrijd toen ik dit bezopen topic vanochtend begon te lezen.... maar doe het met je eigen verklaring dan lekker toch...:hippie: