PDA

View Full Version : Oja wat een Cliché: Welke Pickups?



GhostofPerdition
17 januari 2008, 22:27
Hoi,

Ik heb een Jackson SLSMG (de oudere versie met EMG-HZ's) en ik heb de laatste tijd veel last van feedback, nu las ik op internet dat dit vaak kan komen door elementen die verouderd zijn of waarvan de spoelen los zijn geraakt. Ook ben ik gewoon toe aan iets anders dan EMG's, aan geluid met iets meer karakter.

Nu vind ik zelf het geluid van Seymour Duncan's erg mooi en vroeg ik me af welke ik het beste kan nemen voor de stijl muziek die ik maak (Progressive/melodic Metal)? Ik heb een geluid nodig wat lekker veel high heeft maar ook mooi laag aankan en gewoon flink kan scheuren. :rockon:

Iemand suggesties?

Het mag overigens ook wat anders zijn dan Seymour Duncan hoor, ik ga me niet blindstaren op één merk!

Arvoitus
17 januari 2008, 22:34
Seymour duncan blackouts, raad ik zeer erg aan.

HaroldA
17 januari 2008, 22:50
DiMarzio ToneZone (punt)

Warm, zeer dynamisch, mooie boventonen, 'open' laag, niet te veel output maar ook zeker niet laf!

Oja: en in de US and A heb je ze al voor ~40,- ex verzendkosten en importheffing...

jerome
17 januari 2008, 23:16
DiMarzio Dual Sound DP101 (splitsbare versie van de Super Distortion) of de Super Distortion DP100 zelf natuurlijk

In de bridge positie een lekker vet geluid, veel laag en veel mids en mooi helder en beheerst hoog.
Zeer dynamisch karakter als je volumepot ietsje terugdraaid.
Wordt de sound ook iets tranparanter
Met een 500 KOhm pot recht voor z'n raap en met een 250 KOhm pot ietsje minder heavy maar ook ietsje warmer.

GhostofPerdition
18 januari 2008, 18:03
Moet ik ook niet letten op de ruimte die ik heb in de body ivm Actief en passief?

Orpheo
18 januari 2008, 18:06
Moet ik ook niet letten op de ruimte die ik heb in de body ivm Actief en passief?

een actief element heeft een batterijtje nodig, dus je moet kijken of 't allemaal in je controlcavity past.

Ik raad aan de SD distortion, dimarzio superdistortion, dimarzio breed, dimarzio evolution, dimarzio x2n (met super2 in de hals).

GhostofPerdition
18 januari 2008, 18:15
Maar het gat waar de pickups inmoeten is altijd de zelfde maat?

Orpheo
18 januari 2008, 18:56
Maar het gat waar de pickups inmoeten is altijd de zelfde maat?

het gat is hetzelfde, al stop je er een p90 in ;) het gat dat NODIG is voor een p90 vs humbucker is wel anders ;)

Maar ja, het gat nodig voor een passief element vs. actief is hetzelfde. als je maar ruimte hebt voor je batterij.