PDA

View Full Version : Welke software?



A_monkey
17 januari 2008, 19:19
Hallo!!
Ik heb een zoom g7 en zou graag wat willen opnemen. Nu zat er een "simpele" versie van cubase bij, maar daar snap ik eerlijk gezegd niks van behalve hoe ik iets op kan nemen, wat al een hele opgave is. Ik zoek een simpel programmaatje om mee op te nemen maar waar je ook wat muziek bij kunt maken zoals drums en bas voor de begeleiding. Ik heb garageband geprobeerd dat is wel ideaal alleen heb ik een pc en geen mac dus dat is geen optie :(
Alle suggesties zijn welkom :D
bvd

Ic3gl0vE
19 januari 2008, 13:32
Bij cubase LE zit vast wel een handleiding toch? Misschien in pdf formaat op de cd. Ga je daar eens in verdiepen zou ik zeggen. Cubase is niet zo moeilijk, maar je kunt er erg veel mee en daarom kan het in het begin een beetje schrikken zijn, al die knopjes.

harrie-beton
20 januari 2008, 15:16
Als je simpel wilt opnemen over een begeleidingstrack of met jezelf meespelen is Audicity heel eenvoudig en gratis (het is open source).

Op mijn faq site is hij wel te downloaden. Anders is Google een goede.

Albertolson
20 januari 2008, 21:21
geavanceerdere software is wel n beetje meer moeite maar die is ze zeker waard. Als je ook maar n beetje serieus gitaar wilt opnemen denk ik dat guitar rig één van de belangrijkste elementen is.. in ableton of cubase.

tijd moet ge maken ;)

Ic3gl0vE
22 januari 2008, 01:12
Als je simpel wilt opnemen over een begeleidingstrack of met jezelf meespelen is Audicity heel eenvoudig en gratis (het is open source).

Op mijn faq site is hij wel te downloaden. Anders is Google een goede.

Audacity is inderdaad erg makkelijk, maar als je wat meer wilt gaan doen (bijvoorbeeld midi gebruiken), loop je al snel tegen beperkingen aan. Daarom vind ik dat je je beter even kunt verdiepen in cubase LE, want de basis is helemaal niet zo moeilijk en als je eenmaal meer wilt gaan doen met opnemen, hoef je niet aan een nieuw programma te wennen.

paulusdeBKB
22 januari 2008, 02:01
Audacity is inderdaad erg makkelijk, maar als je wat meer wilt gaan doen (bijvoorbeeld midi gebruiken), loop je al snel tegen beperkingen aan. Daarom vind ik dat je je beter even kunt verdiepen in cubase LE, want de basis is helemaal niet zo moeilijk en als je eenmaal meer wilt gaan doen met opnemen, hoef je niet aan een nieuw programma te wennen.

...wat hij zegt...

Cubase LE, daar moet je twee avonden voor gaan zitten. Daarna werkt het als een tiet(je).