PDA

View Full Version : Beginneling en Stingray



Fred at the Bass
6 februari 2003, 20:49
Hallo,

ik speel dus zo een 6 maanden bass. Maar de bass die ik nu heb, een Samick is versleten, pickup's werken maar den helft, E-snaar trilt voor dood.

ik zou me dus een nieuwe bass kopen, eigenlijk 2de hands. een musicman stringray 4, voor zo een 1000 euro, in perfecte staat.

Maar ik vraag me af of het wel aan te raden is als beginneling, zo een goede bass te kopen. zou ik beter eerst een goedkopere bass kopen ? ik speel eigenlijk een beetje van alles met voorkeur voor rock en funk...

iemand die me kan zeggen wat hij/zij uit ervaring weet over kopen van een bass als beginner ?

bassopotmus
6 februari 2003, 20:52
AAH stingray en wioe post als eerste,..
ik zal je 1 ding zeggen, een cheape bass is duurkoop, je reegt je eraan op en smijt het na een tijdje weer in de hoek.
Nou een stingray is mischien wat duur, maar zeker aan te raden zeker als je van rock/funk houd!
Je kan er nog jaren mee door gaan! DOEN, als je hem heb geprobeert en lekker vind natuurlijk

Chris Wolstenholme
6 februari 2003, 20:55
En als je het echt te duur vind..OLP ofzo :smile:

Fred at the Bass
6 februari 2003, 20:59
Hoe is het geluid van deze OLP's ?

AntY
6 februari 2003, 21:11
en als je de mm weer kwijt ben verlies je er weinig tot niets op

basswasp
6 februari 2003, 21:13
Is een MM Stingray voor €1000 niet wat goedkoop? :smile:

Iig kan je best zo'n bas kopen als je zeker weet dat je door wil. Mocht je 't anders alsnog op willen geven, dan behouden MM Stringray's een groot deel van hun waarde.

Fred at the Bass
6 februari 2003, 21:20
Kopen dus ! :smile:

emielow
6 februari 2003, 21:38
zeker kopen. ik zou wel iemand meenemen die er een beetje verstand van heeft, voor dat geld, kan er wel wat mis mee zijn..

maar 1000euro voor een musicman is nie gek

Fred at the Bass
6 februari 2003, 21:50
daar heb ik aan gedacht... morgen ga ik een nieuwe musicman gaan uitproberen. Zodat ik kan vergelijken tussen de nieuwe en de tweede hand. en natuurlijk neem ik iemand mee die wat meer ervaring heeft

Ruud
7 februari 2003, 21:18
AAAAAAAAAh alweer OLP,... worden jullie betaald voor alle reclame die jullie voor die dingen maken ofzo????....

bassopotmus
8 februari 2003, 11:08
shit hij heeft ons door, we zijn gewoon een marketing team van OLP guitars inc. sorry!
Maar je moet ze echt eens proberen...

jaalst
8 februari 2003, 11:36
OLP....tis niet mijn type bas...
Net als de stingray of de Fender...
Heel erg conservatief model en een erg log uiterlijk.
Moet er wel bij zeggen, het speelt lekker gemakkelijk en licht (als hij goed is afgesteld).

Dit wordt dan je tweede bas, dan zou ik zeggen...kopen dat ding, klinkt als een logische volgende stap naar mijn mening is ie zeker niet te duur en als je van het model houd, dan is het toch paletti

Fred at the Bass
11 februari 2003, 19:26
Verdomme... de stingray is dus verkocht, maar spijtig genoeg nie aan mij :'(

Wat zou een goede koop zijn ? ik heb ongeveer 750 - 1000 euro die ik wil spenderen aan een nieuwe of 2de hands bass... iemand voorstellen ???

danku

emielow
11 februari 2003, 20:32
ik zou gaan voor de mtd kingston

die is te koop rond de 700 euro, en is zeker een aanrader. ik wou um ook kopen, maar had niet genoeg knaken, en heb toen de olp gekocht. wat zeker ook geen miskoop is geweest, maar een mtd is echt een superbas met een superretevetgeil geluid. en t speelt ook heel erg licht...

http://img.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/51/518122.jpg

voor een beetje meer info kuj op deze site wel kijken : http://www.megaguitars.com/bass_guitars/mtd_bass.htm
dat zijn meteen de kleuren, of anders op de homepage

http://www.mtdbass.com

Ruud
12 februari 2003, 20:54
speelt die chris wolvensholme van muse toevallig ook op zo'n ding en zo neit, waarop dan wel (in de clip van Plug in Baby) ?,ze lijken der wel op in ieder geval

Chris Wolstenholme
12 februari 2003, 21:08
lijkt er wel erg op jah, maar tis het niet volgens mij, andere slagplaat en headstock ( denk ik )
verder dacht ik, dat hij altijd op bascollection of pedulla speelde ( maar voor clips gebruike ze wel vaker ander spul )

emielow
12 februari 2003, 23:31
ja ik vroeg me ook al af waar die knakker van muse op speelt, tis in ieder geval geen mtd.

emielow
12 februari 2003, 23:31
ja ik vroeg me ook al af waar die knakker van muse op speelt, tis in ieder geval geen mtd.

koen_V
13 februari 2003, 07:33
Met de cd showbiz speelde Chris op een basscollection.
Nu speelt die met een pedulla rapture.