PDA

View Full Version : Linkshandige electrische instapgitaar



elineschotpoort
17 januari 2008, 17:44
Hallo ,
Ik ben Eline en ik speel al wat jaren een spaanse akoestische gitaar. Nu wil ik heel graag electrisch er bij doen. Maar ik kan er geen een vinden. laat staan een goeie.

Wie kan mij helpen aan merken en type van een goede en niet te dure linkshandige electrische gitaar?

Rormo
17 januari 2008, 18:20
Je kan er geen 1 vinden? Dan doe je toch echt iets verkeerd, er zijn er zat.

Maar goed, begin maar eens met vertellen hoeveel geld je wilt uitgeven en wat voor muziek je wilt spelen. Gebruik verder de zoekfunctie eens om wat algemene ideeen op te doen.

Tho
17 januari 2008, 18:24
Hallo Eline,

bekijk dit topic eens: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=90945

Voor de rest hebben we, zoals Rormo al zei, meer informatie nodig.

elineschotpoort
18 januari 2008, 10:49
Ik kan tot 300 euro gaan. Maar dan heb ik eigenlijk ook nog een versterker nodig. Of kan ik eerst beter alleen de gitaar kopen. Muziek die ik mooi vindt: TOTO, Dire-straits en Dave Matthews.

Kim Wilson
18 januari 2008, 10:52
London City Comet en een Vox AD15/AD30, en klaar ben je. :)

Tho
18 januari 2008, 10:52
300 euro is wel heel erg weinig. Dan kom je waarschijnlijk uit op een Stagg of zo. Ik ben niet zo bekend met gitaren in deze prijsklasse, dus dat laat ik even aan anderen over ;), maar als versterker raad ik je een Roland Cube aan

Philippe
18 januari 2008, 10:54
Ik heb nog een linkshandige 70's Tele voor je. Alleen dat ga je met 300 euro niet redden ben ik bang ;)

EDIT: voor 300 euro kun je trouwens prima lefties krijgen bijv. Richwood's, Squiers etc.

elineschotpoort
18 januari 2008, 11:44
London City Comet en een Vox AD15/AD30, en klaar ben je. :)

Is dit een linkshandige gitaar?

Kim Wilson
18 januari 2008, 11:44
Die zijn er vast ook wel linkshandig te krijgen ja. Ik zal wel even voor je kijken. :)


EDIT>
Het schijnt dat die er toch niet linkshandig zijn.

Maar niet getreurd, je kunt ook nog bij Squier en Richwood terecht voor een mooi Strat- of Tele-model. :)

AgileGhost
18 januari 2008, 14:03
Kijk gewoon op marktplaats (kies "muziek en instrumenten" en zoek dan op "linkshandig" of "linkshandige") , daar staan zo'n 50 linkshandige gitaren. Een richwood stratocaster of squier stratocaster lijkt mij ook een goeie keus.

PS: eline, check je gitaarnet-mailbox...

josszee
18 januari 2008, 14:34
Als versterker zou ik gaan voor een vox ad 15 heb ik en een vriend gekocht voor maar 160 eur koop er dan een squier bij en een kabel en je zit ongeveer aan je 300 euro :hippie:

Jellyfish00
18 januari 2008, 15:48
300 euro is wel heel erg weinig. Dan kom je waarschijnlijk uit op een Stagg of zo.
Nee totaal niet. 300 euro lijkt mij voor een beginnerssetje niet absurd weinig. Voor 300 euro kan je makkelijk een mooie Squier krijgen (en versterker).

Rormo
18 januari 2008, 15:50
Een nieuwe Squier is toch echt 250 euro hoor. Tenzij je voor een affinity gaat, maar die zijn toch beduidend minder in kwaliteit. Eline, als ik jou was zou ik doorsparen tot 400 en dan zoals hier al gezegd een Squier telecaster of stratocaster kopen (afhankelijk van welke je lekkerder vindt spelen en klinken). Daarbij zou ik een Vox AD15 of Roland Cube 15 nemen, wederom de versterker kiezen die je lekkerder vind klinken. Welke keuze je ook maakt hierin, je hebt sowieso goede spullen. Maar wel even van te voren bellen met winkels want linkshandige gitaren zijn vaak niet zo ruim op vooraad.

Jellyfish00
18 januari 2008, 15:54
Ik heb mijn squier voor veel minder gekregen en heb echt geen affinity... Zijn ze soms in 3 jaar gigantisch in prijs gestegen?

Rormo
18 januari 2008, 18:19
nieuw.......?

Jellyfish00
18 januari 2008, 18:23
Zeer zekers..

RammerStein
18 januari 2008, 19:03
Als versterker zou ik gaan voor een vox ad 15 heb ik en een vriend gekocht voor maar 160 eur

een versterker en een vriend voor 160 euro?:p

sorry voor offtopic gedoe :satisfie:

Nee ik ben het hier eigenlijk wel mee eens, een vox ad 15 of vox ad 30..
en als gitaar zou ik ook voor een richwood of squier gaan, toen ik m'n gitaar kocht kon ik (niet echt) iets spelen of wat dan ook (en ik ben ook linkshandig) en had toen een keuze tussen een squier of richwood maar ik had m'n oom meegenomen en die vond de richwood sowieso al fijner spelen en toen heb ik op de richwood gewoon wat aangeslagen, en deze vond ik ook een erg fijne gitaar vergeleken met de yamaha pacifica die ik toen leende van m'n oom om gewoon te kijken als gitaarspelen uberhaupt wel wat voor mij was.
en ik heb nog steeds dezelfde set:p

Rormo
18 januari 2008, 19:45
Ik heb mijn squier voor veel minder gekregen en heb echt geen affinity... Zijn ze soms in 3 jaar gigantisch in prijs gestegen?

Dan ben ik toch wel benieuwd hoeveel je kwijt was, waar je hem gekocht hebt en welke Squier...

Kim Wilson
18 januari 2008, 20:31
Het was vast en zeker een SquiUr...

Jellyfish00
18 januari 2008, 20:38
Eehm nee geen SquiUr. Ik heb hem voor iets van 180 euri gekocht bij Alphenaar in Haarlem, zo'n 3 jaar terug. Maar het zou best eens kunnen dat hij er een speciaal prijsje van heeft gemaakt omdat ik gelijk een hele zooi in één keer kocht. Het is alweer zo lang geleden...

elineschotpoort
21 januari 2008, 15:23
Het was vast en zeker een SquiUr...


Zijn die Squiur's goed heeft dat niet iets met het Amerikaanse Fender te maken?

Jellyfish00
21 januari 2008, 17:42
Zijn die Squiur's goed heeft dat niet iets met het Amerikaanse Fender te maken?
Haha nee, hij zegt SquiUR omdat hij denkt dat mijn gitaartje een nepmerk is, omdat ie goedkoop is.. Hij zegt SquiUr omdat dat natuurlijk zo'n cheapo nepperd is, en het heeft niks met Fender USA te maken..

Tristan
22 januari 2008, 00:24
Ik weet niet of het in de buurt voor je is maar je zou ook even kunnen kijken op www.leftyguitars.be, dat is een leuke winkel met alleen maar linkshandige gitaren... :)

drap
22 januari 2008, 01:03
Ik weet niet of het in de buurt voor je is maar je zou ook even kunnen kijken op www.leftyguitars.be, dat is een leuke winkel met alleen maar linkshandige gitaren... :)

En anders misschien mailen en vragen of ze ook op willen sturen. Zal wat extra kosten met zich meebrengen, maar dan heb je in ieder geval genoeg keus.

Ghehe, m'n recent op de kop getikte P-bass staat ook bij hun op de site. Schijnt een dikke 1400 eurie te kosten, nieuwwaarde. Ik heb die van mij dus voor 650, tweedehands, maar in perfecte staat :cheerup: