PDA

View Full Version : Linkshandige electrische instapgitaar



elineschotpoort
17 januari 2008, 17:44
Hallo ,
Ik ben Eline en ik speel al wat jaren een spaanse akoestische gitaar. Nu wil ik heel graag electrisch er bij doen. Maar ik kan er geen een vinden. laat staan een goeie.

Wie kan mij helpen aan merken en type van een goede en niet te dure linkshandige electrische gitaar?

Rormo
17 januari 2008, 18:20
Je kan er geen 1 vinden? Dan doe je toch echt iets verkeerd, er zijn er zat.

Maar goed, begin maar eens met vertellen hoeveel geld je wilt uitgeven en wat voor muziek je wilt spelen. Gebruik verder de zoekfunctie eens om wat algemene ideeen op te doen.

Tho
17 januari 2008, 18:24
Hallo Eline,

bekijk dit topic eens: http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=90945

Voor de rest hebben we, zoals Rormo al zei, meer informatie nodig.

elineschotpoort
18 januari 2008, 10:49
Ik kan tot 300 euro gaan. Maar dan heb ik eigenlijk ook nog een versterker nodig. Of kan ik eerst beter alleen de gitaar kopen. Muziek die ik mooi vindt: TOTO, Dire-straits en Dave Matthews.

Kim Wilson
18 januari 2008, 10:52
London City Comet en een Vox AD15/AD30, en klaar ben je. :)

Tho
18 januari 2008, 10:52
300 euro is wel heel erg weinig. Dan kom je waarschijnlijk uit op een Stagg of zo. Ik ben niet zo bekend met gitaren in deze prijsklasse, dus dat laat ik even aan anderen over ;), maar als versterker raad ik je een Roland Cube aan

Philippe
18 januari 2008, 10:54
Ik heb nog een linkshandige 70's Tele voor je. Alleen dat ga je met 300 euro niet redden ben ik bang ;)

EDIT: voor 300 euro kun je trouwens prima lefties krijgen bijv. Richwood's, Squiers etc.

elineschotpoort
18 januari 2008, 11:44
London City Comet en een Vox AD15/AD30, en klaar ben je. :)

Is dit een linkshandige gitaar?

Kim Wilson
18 januari 2008, 11:44
Die zijn er vast ook wel linkshandig te krijgen ja. Ik zal wel even voor je kijken. :)


EDIT>
Het schijnt dat die er toch niet linkshandig zijn.