PDA

View Full Version : Probleem Marshall MG15DFX



Bart013
17 januari 2008, 17:34
Hoi allemaal,

Sinds gisteren heb ik een elektrische gitaar aangeschaft (Stagg H300-GBK) en de als versterker de Marshall MG15DFX. Nu ging gisteren alles goed, geen problemen (tot ietsje later die avond) en nu wilde ik toenstraks gaan spelen maar mijn versterker gaf geen geluid. Er komt dus absoluut niks uit!? Ik weet niet of het aan mijn gitaar ligt of aan mijn versterker daarom dat ik het hier plaats. Wat moet ik doen? ik heb alles al geprobeerd, alles unpluggen en dan in-pluggen. Alle knoppen op 0 echt gewoon alles geprobeerd:sneaky: Vind het best wel klote eigenlijk. Ik moet wel zeggen dat het 2e-hands is dus dat het mogelijk niet helemaal meer werkt, maar ik hoop gewoon dat ik iets fout doe of dat de versterker moet opwarmen e.d.

Alvast bedankt

Jellyfish00
17 januari 2008, 17:40
Staat ie wel aan? Staat de volume meter van je gitaar open? Geen defecte kabel? (geen stroomstoring?)

Bart013
17 januari 2008, 17:43
Jup, versterker staat aan en ik alles staat open. Enige wat zou kunnen zijn is de kabel, maar aangezien die wel nieuw gekocht is gisteren lijkt me dat ook niet het probleem.

Stroomstoring is hier ook niet :satisfie:

Kaïn
17 januari 2008, 17:45
Heb je een andere instrumentkabel? Daar zou het aan kunnen liggen. En anders terug naar de winkel ben ik bang. Ik heb ook een keer gehad dat ineens mn oefenampje dienst weigerde. Die was ook gloedje nieuw. Gebeurt niet vaak, maar je kan net pecht hebben.

Jellyfish00
17 januari 2008, 17:46
Probeer dit eens: Doe je kabel in je versterker, zonder gitaar aangesloten. Zet je versterker aan, volume open. (Nu heb je dus een versterker met een kabel erin). Hou je vinger tegen het uiteinde van de kabel (de plug). Luister of je een lichte brom hoord van je versterker. (dat is goed)

Bart013
17 januari 2008, 17:48
Nee ik heb jammergenoeg geen andere kabel. Baal hier dus echt als de pest van! Ik kan de komende week niet terug naar de winkel dus dat zal een week geen spelen zijn op mijn nieuwe gitaar. En waarschijnlijk daarna nog wachten op de reparatie :angry:

Bedankt voor jullie reacties iig;)

Bart013
17 januari 2008, 17:51
Nee verdorie, ook geen brom. Gisteren nog wel gehoord, vanmorgen ook maar vanmiddag dus niet meer. Ik hoor ook niet meer een soort opstart "geluidje" zegmaar een klein knalletje. Dus tjah, kapotte versterker denk ik:S

Kaïn
17 januari 2008, 17:55
Nee verdorie, ook geen brom. Gisteren nog wel gehoord, vanmorgen ook maar vanmiddag dus niet meer. Ik hoor ook niet meer een soort opstart "geluidje" zegmaar een klein knalletje. Dus tjah, kapotte versterker denk ik:S
Dat kan. Helaas, gewoon even mee terug naar de winkel en verdrietig kijken:p vaak zijn ze heel hulpvaardig.

Jellyfish00
17 januari 2008, 17:55
Als er geen brom uit komt dan is het i.i.g. niet je gitaar. Of je versterker (meest waarschijnlijk) óf je kabel.

EDIT: als die knal er niet is en eerst wel was, dan weet ik het bijna wel zeker.

Rormo
17 januari 2008, 18:25
Ik hoop dat je het wel 2e hands bij een winkel hebt gekocht??? Gelijk mee terug gaan. Is iets niet helemaal goed met je versterker. Als ze de mogelijkheid bieden gelijk inruilen voor een Roland cube, is toch een stuk beter voor dezelfde prijs :)

Bart013
17 januari 2008, 18:29
Maar dat knalletje kwam eruit als ik de versterker opstarte, dus waneer de kabel eruit was:S

tabmaniac
17 januari 2008, 18:40
ik denk dat het probleem de versterker zelf is:seriousf:

Bart013
17 januari 2008, 19:11
Naja het is niet zo lachen voor mij:P maar het is idd de versterker zelf, morgen neemt me pa hem mee naar de winkel waar we hem gehaald hebben. Damn, nog ff wachten met spelen dan:(

Bart013
19 januari 2008, 13:08
Versterker naar de winkel gebracht en daar ter reperatie naar de fabriek gestuurd. Zal 2 weken duren, lekker dan:(

Squier4ever
19 januari 2008, 16:36
Versterker naar de winkel gebracht en daar ter reperatie naar de fabriek gestuurd. Zal 2 weken duren, lekker dan:(

gewoon dikke pech, kan gebeuren. mag ik vragen waarom je voor deze set bent gegaan?