PDA

View Full Version : versterker weg, MFX erin?



dendee
17 januari 2008, 17:33
Gegroet iedereen,

ik heb thuis het volgend probleem:
ik mag hier bijna alleen maar met koptelefoon spelen bij mijn thuis.
Daarom dacht ik om mijn versterker te verkopen (vox ad100vt) en een MFX in de plaats te kopen (boss, zoom, vox, ...).
Later kan ik dan nog altijd een eindtrap kopen en deze op een cab aansluiten.
Daarom mijn volgende vraag: versterker eruit, MFX (moddeling) erin? of juist not done?

grtz,
Dries

Kaïn
17 januari 2008, 17:50
Gegroet iedereen,

ik heb thuis het volgend probleem:
ik mag hier bijna alleen maar met koptelefoon spelen bij mijn thuis.
Daarom dacht ik om mijn versterker te verkopen (vox ad100vt) en een MFX in de plaats te kopen (boss, zoom, vox, ...).
Later kan ik dan nog altijd een eindtrap kopen en deze op een cab aansluiten.
Daarom mijn volgende vraag: versterker eruit, MFX erin? of juist not done?

grtz,
Dries
Een MFX kan je denk ik op zichzelf niet gebruiken als een pre-amp, er moeten dan wel amp simulaties op zitten e.d. anders is de kans groot dat het kut klinkt. Line6 POD's kunnen dat wel. Die zijn er voor ontworpen. Zoom, Boss hebben ook dergelijke apparaten maar ik vind die wat minder klinken en wat minder makkelijk in het gebruik.
Een line6 door een mooie buizen eindtrap jagen klinkt goed overigens. Er zijn ook "grote jongens" die dat doen live.

dendee
17 januari 2008, 18:18
aangepast, ik bedoelde natuurlijk eentje met amp-simulaties
(boss gt-8, zoom G9.2TT, vos tonelab le/se)

Kaïn
17 januari 2008, 18:27
aangepast, ik bedoelde natuurlijk eentje met amp-simulaties
(boss gt-8, zoom G9.2TT, vos tonelab le/se)
Dan is het antwoord simpelweg "ja".

Kim Wilson
18 januari 2008, 08:27
Ja, het kan wel, maar je beperkt je wel in één klap tot thuisgitarist. Stel dat je eens in een bandje terecht komt, kun je met die AD100 wel uit de voeten. Met een POD wordt dat alweer wat lastiger.

harrie-beton
18 januari 2008, 09:59
Gitaristen zijn vaker thuis dan op het podium hoor.

Ik ben het oneens met de vorige post. Als je de modelers goed instelt kun je op elke versterker je gitaar uitversterken. Ik speel sinds 2003 met modelers en dat werkt prima. Er zijn vele manieren op op een podium te versterken.
Met sessies is het soms lastig maar het kan wel.

Kim Wilson
18 januari 2008, 10:05
Gitaristen zijn vaker thuis dan op het podium hoor.

Ik ben het oneens met de vorige post. Als je de modelers goed instelt kun je op elke versterker je gitaar uitversterken. Ik speel sinds 2003 met modelers en dat werkt prima. Er zijn vele manieren op op een podium te versterken.
Met sessies is het soms lastig maar het kan wel.
Ja oké, daar heb je wel gelijk in. Maar je bent wel altijd afhankelijk van anderen.

En idd, ik ben ook meer thuis dan op het podium, maar toch heb ik mijn spullen voor op een podium. Daar moet het goed zijn. Die vergelijking gaat IMO dus niet op.

harrie-beton
18 januari 2008, 16:25
dendee moet maar eens kijken wat hij wil. Een modeler kan best goed versterkt, er hoeft niets meer worden toegevoegd aan het geluid. Een modeler heeft alleen maar harder. Power speakers, monitors, in-ear enz.. het kan allemaal.
Ik heb nooit beweerd dat het beter is, een modeler is gewoon praktischer.
Als ik veel geld had en ruim zou wonen (zonder buren) had ik vast een mooie VOC ac 30, een Bogner en een Peavey 5150 maar ik ben nu erg tevreden over mijn modeler(s). Het komt erg in de buurt van een goed geluid, sterker nog, met de modelers heb ik een beter geluid thuis op lage volumes dan met mijn buizenversterker van toen.

dendee
18 januari 2008, 17:51
Ik ben tevreden over moddeling (de vox ad-serie is niets anders) en kan er zeer bruikbare sounds uithalen.
Dus ik maak echt geen punt van dit ik 'weer' moddeling aanschaf.
Ik heb ook een boss ge-7, dus deze zou ik eventueel kunnen gebruiken om mijn moddeling/MFX af te stellen op de amp die ik dan gebruik.

crapton
19 januari 2008, 08:34
Lijkt mij wel een strak plan. Neem een PodX3 Live of een Boss GT8 of wat je lekker vindt klinken. Kan je altijd een (stereo) amp achter hangen of een monitor of zoiets.

Ander voordeel van de X3 is dat je er thuis mee kan opnemen - ofwel aan de computer koppelen, meespelen enz.

Heeft een AD100VT geen hoofdtelf aansluiting?

dendee
19 januari 2008, 10:45
Hij heeft koptelefoon, maar het is een ongelovelijk groot monster (op een kleine kamer(2.5 x 2.5m) , en als ik hem toch niet gebruik en niet oud is brengt hij nog iets op ;)
Als ik hem nu verkoop kan ik daarmee de andere dingen financieren, met MFX/moddeling aankoop + eindversterking + speakers kom ik duurder uit maar zal wss wel betere kwaliteit zijn (ik koop die dingen 2e hands aan :) scheelt stuk in prijs)

harrie-beton
20 januari 2008, 08:04
Vanwege de pod x3 is de podxt goedkoop te krijgen. Probeer ook een voetpedaal te scoren. De gt8 of de podxt live zijn goede keuzes. Vox tonelab ook.

Als je 400 euro hebt vind ik de x3 de allerbeste keuze.