PDA

View Full Version : Gitaar voor stonerrock



El Fuzzo
17 januari 2008, 17:29
Ik ben op zoek naar een nieuwe gitaar. Op het moment heb ik een LTD ec-1000 (de versie met Seymour Duncans) waar ik zeer tevreden mee ben. Maar omdat ik graag nummers speel van bands die in verschillende stemmingen spelen, wil ik er graag een tweede gitaar bij. Mijn LTD staat op het moment in C standaard (Kyuss ftw!) maar die gaat als ik mijn nieuwe gitaar heb naar drop D (Tool ftw!).

Ik heb laatst op een Fender Jaguar MIJ gespeeld en dat beviel qua klank erg goed. Maar Jaguars staan bekend om hun slechte bruggen. De snaren willen er wel eens vanaf schieten wanneer er "met passie" gespeeld wordt en ze schijnen veel last van buzz te hebben. Dat was zelfs te merken toen ik hem bespeelde in de winkel. Aangezien ik niet echt een technicus ben, ga ik liever niet de brug vervangen. Daarbij geef ik mijn geld liever aan een gitaar die geen problemen oplevert.
Ik speel graag stonerrock, dus ik ben niet bang van een flinke dosis fuzz. De gitaar moet dus goed om kunnen gaan met distortion. Maar ook cleans voor de dromerige breaks erg belangrijk. Mijn budget ligt rond de 1000 euro, dus daar moet wel een aardige gitaar voor de krijgen zijn.

Mijn vraag aan de wijzen van het Gitaarnet Forum is dan ook: Wat zou voor mij een goede gitaar zijn?

Ik weet dat je altijd alles moet testen, dus dat ben ik ook van plan. Als voetnoot: ik ben ook zeer gecharmeerd van het uiterlijk van de Jaguar. Ik hou wel van een beetje aparte vormen. Een gitaar met een soortgelijk uiterijk zou dus wel een pre zijn. Tweedehands gitaren zijn ook geen probleem, dus het mag ook een oudje zijn die niet meer in de winkel te verkrijgen is.

Thanks!

Tho
17 januari 2008, 17:41
Het maakt toch totaal niet uit wat voorn gitaar je hebt? Op een Stratocaster kan je prima metal spelen (mits een humbucker in de brug) En op een BC Rich kan je prima blues spelen.

Het enige wat uitmaakt is: of er een humbucker of een singlecoil in de brug zit.

Verder is de houtsoort belangrijk, maar dat blijft smaak. Net zoals een Ebben, of Palissander toets

josszee
17 januari 2008, 18:51
koop een epiphone dot of een sheraton josh homme heeft er ook zo 1 dus... :hippie:

VanBiLL.com
17 januari 2008, 18:57
Ik zou zeggen voor Stoner Rock een Gibbie Les Paul bij voorkeur eentje gemaakt van basswood (lekker donker van tone). Ik heb zelf seymour Duncans in mijn LP zitten, een SH-1 '59 op de brug en een SH-4 Jazz op de neck en als ik op de laatste speel (in drop-d) kom ik vanzelf in dat typische Stoner Rock soundje (Kyuss e.d.)

Maarja, een Les Paul is voor jou misschien een "eenheids worst..." :satisfie:

rickert
17 januari 2008, 18:57
koop een epiphone dot of een sheraton josh homme heeft er ook zo 1 dus... :hippie:

iemand die iets meer weet over de fender strat/tele in pink paisley/blue flower laat maar horen in de topic !!!
Je tip is goed, maar het is niet helemaal de bedoeling je eigen topic te promoten in andermans topic!


@TS: Kijk eens naar wat voor een gitaren andere stonerrockbands gebruiken. Er zijn zoveel gitaren die je zou kunnen gebruiken, van SG's tot Ibanez Artists!

rickert
17 januari 2008, 18:58
Ik zou zeggen voor Stoner Rock een Gibbie Les Paul bij voorkeur eentje gemaakt van basswood (lekker donker van tone). Ik heb zelf seymour Duncans in mijn LP zitten, een SH-1 '59 op de brug en een SH-4 Jazz op de neck en als ik op de laatste speel (in drop-d) kom ik vanzelf in dat typische Stoner Rock soundje (Kyuss e.d.)

Maarja, een Les Paul is voor jou misschien een "eenheids worst..." :satisfie:

Zijn er les pauls gemaakt van basswood :nervous: :nervous: :nervous:

Tho
17 januari 2008, 19:02
Zuhb er les pauls gemaakt van basswood :nervous: :nervous: :nervous:

Ik las het, en ik wou het nét zeggen! :eek:





Toch weer die telepatie he, mijn liefste RTME'er..

rickert
17 januari 2008, 19:13
Da's indd geen toeval, da's gewoon telepathie!

pannekoek
17 januari 2008, 19:14
maak ik nu een rare opmerking of moet ik gewoon: gibson les paul studio zeggen?

voor nog geen 1200 euries heb je er 1

lijkt me de ideale gitaar, lekker veelzijdig met een uitstekende klank en speelbaarheid, echt een aanrader voor jouw lijkt me!

El Fuzzo
17 januari 2008, 19:14
Mijn LTD lijkt al erg op een Les Paul en ik wil ook wat variatie. Dus ik denk niet dat ik voor een LP zou gaan.

De Semi- Hollow bodies lijken me wel interessant. Maar er staat me iets bij dat die snel ongewilde feedback krijgen. Kan iemand zijn ervaring daar over delen?

rickert
17 januari 2008, 19:16
Het lukt Josh ook met een behoorlijke bak fuzz/dist. dus moet jou het ook wel lukken:p. Anders kan je stoppers voor in de Fholes maken!

Kakihara
17 januari 2008, 19:16
Zijn er les pauls gemaakt van basswood :nervous: :nervous: :nervous:

Dé Keiper Les Paul en dé Stagg Les Paul worden van lindehout (basswood) gemaakt, maar om dat nu te gaan promoten :stop:

OT :
Stonerrock kan je mijns inziens op elke gitaar spelen...

interessander
17 januari 2008, 19:21
Ik zou gaan voor een gitaar met een lange mensuur of een baritone aangezien je waarschijnlijk omlaag gaat stemmen. Verder: een vaste brug en liefst twee humbuckers, je kunt stonnerrock riffs namelijk ook prima met de neckhumbucker spelen, althans, dat deed ik vaak met mijn flying V.
Zoals eerder gezegd; Les pauls en SG's zijn veelvuldig gebruikte gitaren hiervoor.

golanhall
17 januari 2008, 20:45
Ik denk dat voor stoner rock niet een bepaald type gitaar op te spelden is, maar gevoelsmatig zou ik een SG zeggen.

Spitfire
17 januari 2008, 21:50
Even een heel extreem ideetje tussendoor, ik weet dat de heren van Fu Manchu de laatste jaren op Dan Armstrong gitaren van Ampeg spelen (jeweetwel, die plexiglas dingen). En die dingen schijnen een vrij 'zwaar en lomp' geluid te hebben, misschien wat voor jou :)

El Fuzzo
17 januari 2008, 22:21
Ik denk dat voor stoner rock niet een bepaald type gitaar op te spelden is, maar gevoelsmatig zou ik een SG zeggen.

De SG stond eigenlijk al op mijn lijstje van te testen gitaren. De SG standards zijn tweedehands goed te betalen vind ik. Wat zijn de ervaringen met de SG specials? Ik lees daar namelijk zo veel verschillende dingen over. Zijn ze het geld waard of is het beter om 450 euro meer te betalen voor een SG standard?

VanBiLL.com
17 januari 2008, 22:39
Bwhé, basswood en Gibbie, jullie hebben helemaal gelijk, ik zat even met het een en ander in de war...(en behoorlijk ook) bhoe...

Ik vind Stoner Rock altijd wel lekker spelen op en LP, maar idd, heel veel gitaren zijn geschikt voor Stoner. Het zit 'hm bij nader inzien meer in het type én afstelling amp...(buizenbak met alles op 10...)

Mijn excuus voor de rare opmerking btw... :chicken:

Brent Ray Vaughan
17 januari 2008, 22:43
Eastwood Ultra Gp misschien. Is niet zo duur en een goed afgewerkte, goed spelende gitaar. En anders gooi je zo'n setje super 2's die in zo'n Ultra Gp zitten in je gitaar; ik heb ze in mijn epiphone lp100 gezet en ze zijn zalig! Gekocht voor 18 € + verzending.

Marc Oblivian
18 januari 2008, 10:18
Ik heb altijd het gevoel dat de stonerrock-sound meer uit de (instellingen van de) versterker en de pedalen moet komen dan uit de gitaer. Niet teveel treble indraaien, lekker veel bass en een fuzzpedaal.
Dus wat dat betreft: een ouwe Orange met een greenback-kast eronder en een big muff en evt een leuke drive. Je kan ook over basversterkers gaan spelen (deed Kyuss dat niet?)...Ampeg ofzo, voor de extra logge sound.
In ieder geval geen moderne (metal)bakken...die zijn vaak te strak...
Die gitaar die je nu al hebt daar kan je IMO prima stonerrock op spelen (mits je er geen EMG's inpropt...)...schakelaartje op het middenstandje of halselement en gaaaan!!

DaveItUp
18 januari 2008, 10:37
Even een heel extreem ideetje tussendoor, ik weet dat de heren van Fu Manchu de laatste jaren op Dan Armstrong gitaren van Ampeg spelen (jeweetwel, die plexiglas dingen). En die dingen schijnen een vrij 'zwaar en lomp' geluid te hebben, misschien wat voor jou :)


Dat valt tegen, eerder vrij 'trebley'. Is meer het omlaag stemmen, de marshalls en de fuzz die die sound maken.

Dan kom je ook direct bij de kern van de zaak. Het is in die wereld, durf ik te zeggen, 90% amp en pedalen.

Hollowbody's zijn geen goed idee vanwege feedback lijkt me(immers, veel gain door fuzz en heeel veel volume). Je moet de Josh Homme van vandaag ook niet vergelijken met die van Kyuss en vroegere Queens. Totaal anders.

Heeft ook weinig met stoner van doen nog.

Conclusie: Praktisch iedere gitaar kan, maar concentreer je op een goede amp( Het liefst iets ouds wat een berg laag aflevert) en pedalen om je sound te maken.

Aimé
18 januari 2008, 10:53
SG lijkt voor mij een van dé stonerrock-gitaren, naast een les-paul. Een strat? Naah je moet et ook wat om de looks doen toch :p

El Fuzzo
18 januari 2008, 11:00
Ik heb altijd het gevoel dat de stonerrock-sound meer uit de (instellingen van de) versterker en de pedalen moet komen dan uit de gitaer. Niet teveel treble indraaien, lekker veel bass en een fuzzpedaal.
Dus wat dat betreft: een ouwe Orange met een greenback-kast eronder en een big muff en evt een leuke drive. Je kan ook over basversterkers gaan spelen (deed Kyuss dat niet?)...Ampeg ofzo, voor de extra logge sound.
In ieder geval geen moderne (metal)bakken...die zijn vaak te strak...
Die gitaar die je nu al hebt daar kan je IMO prima stonerrock op spelen (mits je er geen EMG's inpropt...)...schakelaartje op het middenstandje of halselement en gaaaan!!

Ik heb een Engl Thunder 50 waar ik een lekkere sound uit kan halen. Verder heb ik ook een Little Big Muff voor het betere fuzzwerk. Volgens mij speelde Josh Homme in Kyuss op een Amped V4, wat inderdaad een basversterker is. Helaas zijn die niet echt makkelijk te verkrijgen.
Maar tot nu toe staan op het lijstje om te testen de SG en de Sheraton. Nog meer aanbevelingen?

BasHermus
18 januari 2008, 11:02
Bij mijn weten speelt Josh Homme tegenwoordig op een Maton (uit Australie). Erg mooie gitaren, maar erg moeilijk te krijgen in Nederland. Is trouwens een semi-hollow. Feedback is bij hollowbodies niet zo'n groot probleem, mits ze een centerblock hebben.

Maar zoals de meesten nu wel concluderen: het belangrijkste voor het Stoner Rock geluid is de versterker.

Oude Oranges, Matamps (die bouwden die oude Oranges) of een buizen bas versterker (een ouwe Ampeg ofzo) zijn allemaal zeer geschikt.
15" speaker erbij en je zit helemaal gebakken.

stonerdaf
18 januari 2008, 14:57
Met m'n Tele in drop C, bespannen met 013 over m'n Bassman kom ik aardig in de buurt van de Kyuss-sound (nek-pickup).

Squier4ever
18 januari 2008, 15:04
josh speelde altijd op een ovation GP, niet te betalen maar er zijn wel kopieën van te krijgen:

http://www.eastwoodguitars.com/GTRs/eastwood-GP/images/GP-big/eastwoodGPblack.jpg

Fuhgawz
18 januari 2008, 15:13
Ik heb een Engl Thunder 50 waar ik een lekkere sound uit kan halen. Verder heb ik ook een Little Big Muff voor het betere fuzzwerk. Volgens mij speelde Josh Homme in Kyuss op een Amped V4, wat inderdaad een basversterker is. Helaas zijn die niet echt makkelijk te verkrijgen.
Maar tot nu toe staan op het lijstje om te testen de SG en de Sheraton. Nog meer aanbevelingen?

Nah dude, die Engl gaat niet werken. Ik speelde eerder ook in een stoner/doom band over een Engl Screamer die ik eerder voor een coverband gebruikte, maar dat was te strak/plastisch. Later ben ik overgestapt op een oude Laney AOR van een kwart van het geld van die Engl en dat ding had dat lekkere rauwe geluidje wat je altijd hoort op oude Kyuss, Nebula of Orange Goblin albums. Je kunt ook kijken naar oude Sovteks of Peavey VTMs of dat soort apparaten.
Dus idd, eerder Marshall achtige versterkers die al wat oversturen (100% clean is not done) en daar een fuzz/rat/etc overheen gooien.
Qua gitaren is idd de SG een aanrader, evenals de Les Paul. Die Eastwood Josh Homme Kyuss gitaar kopie moet ook werken. Zolang het maar humbuckers heeft, hoewel P90s ook niet ongewoon zijn in de scene. Vervolgens setje 013 snaren erop knallen, naar C of B stemmen en gaaaaan!!
Als je eens een keer veel tijd hebt kun je misschien op het forum van stonerrock.com kijken: llink (http://www.stonerrock.com/forums2/summary.asp?forum=ap601043860&page=1). Hier posten veel mensen die een dergelijke sound zoeken.
Veel naar oude Sabbath albums luisteren helpt ook trouwens. ;)

El Fuzzo
18 januari 2008, 22:34
Nah dude, die Engl gaat niet werken. Ik speelde eerder ook in een stoner/doom band over een Engl Screamer die ik eerder voor een coverband gebruikte, maar dat was te strak/plastisch. Later ben ik overgestapt op een oude Laney AOR van een kwart van het geld van die Engl en dat ding had dat lekkere rauwe geluidje wat je altijd hoort op oude Kyuss, Nebula of Orange Goblin albums. Je kunt ook kijken naar oude Sovteks of Peavey VTMs of dat soort apparaten.
Dus idd, eerder Marshall achtige versterkers die al wat oversturen (100% clean is not done) en daar een fuzz/rat/etc overheen gooien.
Qua gitaren is idd de SG een aanrader, evenals de Les Paul. Die Eastwood Josh Homme Kyuss gitaar kopie moet ook werken. Zolang het maar humbuckers heeft, hoewel P90s ook niet ongewoon zijn in de scene. Vervolgens setje 013 snaren erop knallen, naar C of B stemmen en gaaaaan!!
Als je eens een keer veel tijd hebt kun je misschien op het forum van stonerrock.com kijken: llink (http://www.stonerrock.com/forums2/summary.asp?forum=ap601043860&page=1). Hier posten veel mensen die een dergelijke sound zoeken.
Veel naar oude Sabbath albums luisteren helpt ook trouwens. ;)

Ik ben eigenlijk best tevreden met mijn Engl :). De Thunder is niet echt een standaard metalbak. De Screamer heb ik destijds ook getest en die klonk echt een heel stuk anders. De Thunder klinkt wat rauwer en minder plastsich. Daarnaast heeft hij ook nog eens geweldige cleans.

Op het moment zitten er 012 snaren op mijn LTD. Misschien dat ik een keer 013 ga proberen. Dikkere snaren geven toch een tikkie meer bass in je geluid?

imlikeajungle
19 januari 2008, 00:26
Eender welke gitaar met humbucker, op nekpup & weinig treble in je sound en tadaaa: stoner.

HaroldA
19 januari 2008, 02:40
Als je gaat downtunen naar Drop-C moet je eens een setje .010-.60 proberen van Dhr. Z. Wylde. Lekker stabiel op de lage-C en niet van die dikke staalkabels op de hogere snaren...

Hij had vroeger een dealtje bij GHS, maar heeft nu z'n ziel verkocht aan Dunlop (http://www.dunlopstrings.com/index.php?page=products/pip&id=345&pmh=products/strings_detail)

10-13-17-36-52-60

Ook niet geheel onbelangrijk: Dunlop geeft gratis en voor niets 6 Z.W. signature plectrea weg bij 2 setjes snaren! Hoezee!

Pepe
19 januari 2008, 03:10
De Eastwood, Sg zijn al langsgekomen. Ik vind zelf een oude Ibanez Artist ook wel in dat plaatje passen. Die zijn er ook in semi hollow trouwens. Waren jarenlang -pre PRS tijdperk- samen met Hamer het alternatief voor een Les Paul zonder gelijk bij Charvels en Jacksons uit te komen.

http://www.whitstableguitars.co.uk/1982%20Ibanez%20Artist%20AR50%20%283%29%20copy.jpg

en anders een zemaitis copie? (Dit is een echte, niet te betalen maar de japanse copieen zijn een stuk symphatieker geprijsd)

http://img267.imageshack.us/img267/9201/s22wtmp2tb1dp4pi2.jpg

rickert
19 januari 2008, 03:20
Inderdaad geweldige gitaren, ook andere modellen zoals de PF (performers) waar ik wel ervaring mee heb, super70 pickups kunnen erg donker klinken als je wilt!

Fuhgawz
19 januari 2008, 15:09
Nu we het toch over Les Paul kopieen hebben, de Hagstrom Swede staat ook bekend om zijn donkere geluid: http://www.hagstromguitars.com/swede.html#

http://images4.thomann.de/pics/prod/112712.jpghttp://images4.thomann.de/pics/prod/185610.jpg
Bij Thomann.de (http://www.thomann.de/nl/hagstrom_swede_bk.htm) heb je ze al voor iets meer dan 500 euro.

crapton
19 januari 2008, 15:54
Enige echte stonerrock gitaren zijn de Ibanez RG's.

rickert
19 januari 2008, 16:01
Enige echte stonerrock gitaren zijn de Ibanez RG's.
Ik hoop dat dit sarcastisch is?

marter544
19 januari 2008, 16:23
RG's staan idd niet zo bekend om hun donkere geluid.. Ik gebruik er wel 1 voor stonerrock, een oude Japanse 7-snarige RG, van basswood, en dat gaat prima!

Ik denk ook dat het niet zoveel uitmaakt waar je stoner op speelt, der komt toch een bak fuzz over heen waar je U tegen zegt.

rickert
19 januari 2008, 16:26
Nee het maakt ook niet uit, maar om het nou DE gitaar ervoor te noemen... Eigenlijk lukt het met bijna alle humbuckergitaren wel, als het maar donker en zompig klinkt!

Squier4ever
19 januari 2008, 16:28
dit vind ik ook zo'n vette gitaar, gebruikte troy van leeuwen bij QOTSA:

http://images4.thomann.de/pics/prod/186397_large.jpg

crapton
19 januari 2008, 18:24
Ik hoop dat dit sarcastisch is?

Zeker weten....

Luke-wannabe
19 januari 2008, 19:05
Zeker weten....
Gelukkig maar jongen.

stefke_m
19 januari 2008, 21:55
OT: maakt het zoveel uit welke gitaar je hebt? De meeste degelijke gitaren zijn wel minstens OK voor stoner te spelen (solidbodies over het algemeen). Mijn Fender tele sure does the trick, zelfs zonder humbuckers klinkt hij erg goed. Ik denk dat voor stoner je amp-instellingen en je overdrive instellingen etc. érg veel mogelijkheden scheppen voor je geluid.

El Fuzzo
19 januari 2008, 22:24
OT: maakt het zoveel uit welke gitaar je hebt? De meeste degelijke gitaren zijn wel minstens OK voor stoner te spelen (solidbodies over het algemeen). Mijn Fender tele sure does the trick, zelfs zonder humbuckers klinkt hij erg goed. Ik denk dat voor stoner je amp-instellingen en je overdrive instellingen etc. érg veel mogelijkheden scheppen voor je geluid.

Dat is inderdaad wel duidelijk geworden door deze thread :). Ik ga dus op zoek naar een gitaar die ik lekker vind spelen en klinken. Een smakelijke SG maakt een goede kans. Misschien dat ik een keer een nieuwe fuzz koop. Ik ben altijd wel onder de indruk geweest van de MJM fuzzes ( http://www.mjmguitarfx.com/mjm_soundsamples.html). Alleen zijn die niet zo goed verkrijgbaar in Nederland :(.

yhcmarc
20 januari 2008, 12:31
Volgens mij speelde Josh Homme in Kyuss op een Amped V4, wat inderdaad een basversterker is. Helaas zijn die niet echt makkelijk te verkrijgen.


De Ampeg V4 is GEEN basversterker, het is echt een gitaar versterker, maar omdat er ook zoveel bassisten op speelden (doe ik ook wel eens als ik bas speel, en met opnames is het echt een ideale basamp voor een lekker vies randje op de bas) is er na de V4 een V4-B uitgekomen wat de bas versie van de V4 is.

Ik speel zelf in mijn stoner/slugde/doom band (we zijn er zelf nog niet helemaal uit wat het nou is ;) ) ook voornamelijk op mijn V4 met een oude sound city 4x12 en bij voorkeur op mijn Gibson THE SG .. heerlijke combi. Soms neem ik mijn Ibanez ST200 met vvg HS90 pickups erin mee, en dat is ook errug lekker voor een lekkere stoner sound. Afhankelijk van mijn zin heb ik er een Fulltone Fulldrive II (altijd op Comp cut mode) of een Technophobia The RAT(Z) er voor hangen en een weber mass 100 na de V4 omdat hij anders VEEL te hard gaat.

Keesz
20 januari 2008, 17:43
Dat is inderdaad wel duidelijk geworden door deze thread :). Ik ga dus op zoek naar een gitaar die ik lekker vind spelen en klinken. Een smakelijke SG maakt een goede kans. Misschien dat ik een keer een nieuwe fuzz koop. Ik ben altijd wel onder de indruk geweest van de MJM fuzzes ( http://www.mjmguitarfx.com/mjm_soundsamples.html). Alleen zijn die niet zo goed verkrijgbaar in Nederland :(.


Probeer eens een HARTMAN fuzz, gast heeft hele mooie NOS transistortjes. Is afgeleid van de dallas arbiter fuzz, maar ik heb hem en kan (op een Ampeg VT 40 ) perfect uit de voeten op bands als Orange Goblin tot Goatsnake!

tja gitaren..ik speel op een strat, en 2 Westone's gewoon de bas en treble van je amp op MAX, beetje midrange en je tone knop tikkeltje naar beneden en GAHAAAAAN!

ooh en Josh speelde op VT 22's! ook verdomd zeldzaam te krijgen, was laatst een man in zwolle die leuk spul wegdeed VT's en V4's enzo. komen heeeeeel af en toe op marktplaats, maar die zijn vaak verre van origineel :(

stonerdaf
20 januari 2008, 17:52
Voor een echt vieze smerige fuzz, beetje in het straatje van wat Zachary Vex bouwt, kan ik je van harte de "Big John Hairy Balls" aanbevelen.

Heb er zelf eentje, en vind 't de beste fuzz die ik tot nu toe gehoord heb.

Deze worden handgebouwd door Jan Detremerie, de (ex-) bassist van o.a. Zornik, Foxylane, Lunascape en weet ik wat nog allemaal.

Ik dacht dat ie ze voor rond de 160 € de deur uit doet. Niet bepaald goedkoop, maar z'n geld wel waard.

Check onderstaand filmpje even.


http://www.youtube.com/watch?v=ASuUQ13xXoo

Squier4ever
20 januari 2008, 18:08
Zo'n Fuzz is dus echt totaal niet moeilijk te maken, zit voor 25€ componentjes in, schemaatje in elkaar bakken en klaar.

yhcmarc
20 januari 2008, 18:09
ik vind die hairy balls nou niet echt geweldig klinken in het filmpje .. maar ik ben zowiezo niet echt een ongelovelijke fan van fuzz ..

vriend van me is trouwens helemaal leip van zijn Bluebeard fuzz, de samples die ik heb gehoord klonken echt sick ..

Squier4ever
20 januari 2008, 18:09
heb laatst samen met een kameraad een octavia gebouwd, niet direct bedoeld voor stoner maar klinkt wel vet!

El Fuzzo
20 januari 2008, 18:50
[QUOTE=yhcmarc]De Ampeg V4 is GEEN basversterker, het is echt een gitaar versterker, maar omdat er ook zoveel bassisten op speelden (doe ik ook wel eens als ik bas speel, en met opnames is het echt een ideale basamp voor een lekker vies randje op de bas) is er na de V4 een V4-B uitgekomen wat de bas versie van de V4 is.QUOTE]

Weer wat geleerd :). Ik had al gelezen dat ze behoorlijk hard gaan, dus ik ben er ook nog niet echt actief naar op zoek gegaan. Dat gaat niet werken op een studentenkamer.

Ik was overigens ook niet echt onder de indruk van de Hairy Balls. Smaken verschillen natuurlijk. Maar er zijn zo veel fuzzes op de markt, er zit vast wel ergens de perfecte bij.
Overigens heb ik mezelf ook een keer gewaagd aan een zelfbouw fuzz uit verveling. Maar mijn soldeerskills zijn niet bepaald om over naar huis te schrijven, dus dat was niet echt een succes. Nu heb ik in ieder geval een mooi doosje met een lampje (dat wel werkt) :).

yhcmarc
20 januari 2008, 19:03
Weer wat geleerd :). Ik had al gelezen dat ze behoorlijk hard gaan, dus ik ben er ook nog niet echt actief naar op zoek gegaan. Dat gaat niet werken op een studentenkamer.


idd, en geen master volume, vandaar dat ik er nu een weber mass 100 achter heb hangen.

Squier4ever
20 januari 2008, 19:34
[QUOTE=yhcmarc]De Ampeg V4 is GEEN basversterker, het is echt een gitaar versterker, maar omdat er ook zoveel bassisten op speelden (doe ik ook wel eens als ik bas speel, en met opnames is het echt een ideale basamp voor een lekker vies randje op de bas) is er na de V4 een V4-B uitgekomen wat de bas versie van de V4 is.QUOTE]

Weer wat geleerd :). Ik had al gelezen dat ze behoorlijk hard gaan, dus ik ben er ook nog niet echt actief naar op zoek gegaan. Dat gaat niet werken op een studentenkamer.

Ik was overigens ook niet echt onder de indruk van de Hairy Balls. Smaken verschillen natuurlijk. Maar er zijn zo veel fuzzes op de markt, er zit vast wel ergens de perfecte bij.
Overigens heb ik mezelf ook een keer gewaagd aan een zelfbouw fuzz uit verveling. Maar mijn soldeerskills zijn niet bepaald om over naar huis te schrijven, dus dat was niet echt een succes. Nu heb ik in ieder geval een mooi doosje met een lampje (dat wel werkt) :).

zonde man, gewoon een keer je schemaatje nalopen, desnoods helemaal opnieuw solderen.