PDA

View Full Version : vox ac 50 van 78'(head)



josszee
17 januari 2008, 14:34
ik heb een vox ac 50 head van 78' hij is 100 watt.heeft iemand info over deze amp of weet iemand hoeveel hij precies waard is? het zou een grote hulp zijn! ik heb hem gekocht omdat hij ongeloofelijk klonk maar weet er dus niets over!! alvast bedankt :hippie:

hardus
17 januari 2008, 21:08
Een AC-50 is 50 Watt, geen 100.
Waarde is afhankelijk van de staat ruwweg 400 tot 750 euro.

josszee
18 januari 2008, 10:22
de staat is perfect zet hem in de winkel zeg dat hij een jaartje oud is en dat er bijna geen krasje op te bespeuren is iedereen gelooft je. :hippie:

maar hebben julie er ook info over? alvast bedankt

pimmetje
18 januari 2008, 10:29
Als je ff zoekt, zijn er ongetwijfeld wel wat zaken gepost over ac50's.
Dan kan je nog wat gerichter vragen dan algemeen "info"...

Marc Oblivian
18 januari 2008, 10:50
Topicstarter zegt overigens dat het lijkt alsof de head pas een jaar oud is: niet dat dat ook echt zo is...:-)
Dus echt uit '78, maar lijkt bijna nieuw...

Einzeln
18 januari 2008, 10:53
Topicstarter zegt overigens dat het lijkt alsof de head pas een jaar oud is: niet dat dat ook echt zo is...:-)
Dus echt uit '78, maar lijkt bijna nieuw...

Ik kan niet lezen inderdaad! Snel alles weg-editten

tubeonly
18 januari 2008, 11:59
Gemiddeld gaan ze zo rond de 600. (eind jaren 70 modellen) Ik zoek trouwens voor de mijne ('63!) nog een cabinet ;-)

Nielsje
18 januari 2008, 12:03
Tja, google is your friend.

Waarom wil iedereen toch altijd weten 'wat iets waard is'?!?

Vergroot je daarmee je speelplezier als je het weet? Dat soort dingen zijn toch alleen van belang als je op het punt staat om iets te kopen (en je hebt hem al) of je wil hem verkopen (maar dat lijkt me sterk, omdat je in andere topics vraagt hoe je sound kan verbeteren dmv pedalen).

Einzeln
18 januari 2008, 13:27
Tja, google is your friend.

Waarom wil iedereen toch altijd weten 'wat iets waard is'?!?

Vergroot je daarmee je speelplezier als je het weet? Dat soort dingen zijn toch alleen van belang als je op het punt staat om iets te kopen (en je hebt hem al) of je wil hem verkopen (maar dat lijkt me sterk, omdat je in andere topics vraagt hoe je sound kan verbeteren dmv pedalen).

Misschien voor de verzekering.

josszee
18 januari 2008, 13:33
Tja, google is your friend.

Waarom wil iedereen toch altijd weten 'wat iets waard is'?!?

Vergroot je daarmee je speelplezier als je het weet? Dat soort dingen zijn toch alleen van belang als je op het punt staat om iets te kopen (en je hebt hem al) of je wil hem verkopen (maar dat lijkt me sterk, omdat je in andere topics vraagt hoe je sound kan verbeteren dmv pedalen).

ik wil eventueel is weten hoeveel hij waard is. Hij gaat inderdaat niet weg! Maar het liefste zou ik er wat meer over willen weten...
ojaaa hij is volledig HANWIRED :) .

als er dus iemand iets over deze amp weet van welke gitarist hem ooit gebruikt heeft tot welke lampen er vroeger inzaten,..... :hippie:

Kim Wilson
18 januari 2008, 13:42
Toch vind ik het vreemd dat je eerst zo'n ding koopt, en dan pas gaat afvragen of ie het wel waard is. Hoeveel heb je er voor betaald?

josszee
18 januari 2008, 13:56
Veel te veel ik heb 1550 betaald voor de head en een cab van 2007(2*12) dus dit wil zeggen dat ik veel te veel betaald heb....
Maar zoals ik al zij ik wil er liever dingen over weten dan de prijs. Ik weet enkel dat het een AC 50 is en 100 watt vermogen heeft (ik heb nog eens gecheked en hij is 100 watt het staat er op op de head onder het serienummer!!!) en dat hij volledig handwired is. Dat is alles wat ik weet dus iemand die er nog iets anders over weet buiten dat vertel het !!

Je mag ook waltijd je mening geven over men amp... :hippie:

Einzeln
18 januari 2008, 14:04
Veel te veel ik heb 1550 betaald voor de head en een cab van 2007(2*12) dus dit wil zeggen dat ik veel te veel betaald heb....
Maar zoals ik al zij ik wil er liever dingen over weten dan de prijs. Ik weet enkel dat het een AC 50 is en 100 watt vermogen heeft (ik heb nog eens gecheked en hij is 100 watt het staat er op op de head onder het serienummer!!!) en dat hij volledig handwired is. Dat is alles wat ik weet dus iemand die er nog iets anders over weet buiten dat vertel het !!

Je mag ook waltijd je mening geven over men amp... :hippie:
Dit is uit een draadje van 2 jaar geleden:

de AC50 is inderdaad het minder bekende broertje van de AC30 en onterecht want het is een hele goede versterker; wat meer laag en hoog en strakker als een AC30 en toch helemaal VOX. de voorversterker is vergelijkbaar met het topboost kanaal van de AC30, de eindtrap heeft 2xEL34 met een mix van fixed- en cathode bias en daarmee een heel eigen en uniek karakter. de bouw is vergelijk met de AC30's uit de 60er jaren en ze zijn gemaakt van '64 tot ergens halverwege de 70er jaren. qua constructie is er weinig veranderd in die tijd, volgens mij altijd een tagstrip en PTP. (itt tot de AC30 die nog wel eens printplaatachtige conctructies heeft gehad).
prijzen varieren van E700 voor een 2 kanaals model uit de 60er jaren tot E500 voor een 70er jaren model.

Aart

elerik
18 januari 2008, 15:44
Heb je niet een paar foto`s er van misschiens kunnen we daar uit meer afleiden?

josszee
18 januari 2008, 15:53
Heb je niet een paar foto`s er van misschiens kunnen we daar uit meer afleiden?

hier is mijn zoekertje van op 2dehands (ik wil hem niet verkopen) http://www.2dehands.be/vintage-vox-van-1978-31219975.html :hippie:

BrianMay
18 januari 2008, 16:01
hier is mijn zoekertje van op 2dehands (ik wil hem niet verkopen) http://www.2dehands.be/vintage-vox-van-1978-31219975.html :hippie:

Euh je wilt hem niet verkopen, maar hebt hem wel te koop staan op een Te Koop Aangeboden site? :S

josszee
18 januari 2008, 18:01
ik wou weten hoeveel die waard was.

jacky
18 januari 2008, 18:11
is een 50 watter die buizen (2X) die ik zie zitten zullen ongetwijfeld el34 ers zijns dus je vermogen zal ongeveer in die richtng zitten

Is gewoon een leuke player dit soort amps en een beetje wat de gek er voor geeft

top 5 a 600 en box afhankelijk welke speakers er in zitten 300 met pruts speakers tot 600 met blue alnico

Maar nogmaals wat de gek er voor geeft

josszee
18 januari 2008, 18:44
sorry maar ik wist er niets over !!
ik had misschien beter eerst hier eens wat dingen gevraagd maar die gast van de shop heeft men hoofd helemaal gek gemaakt! Hij zij dat hij direct verkocht ging zijn omdat het zo een lage prijs was...
Maarja kan gebeuren niet ?? :hippie:

Lexvandoef
18 januari 2008, 19:14
tsja, dat zijn gewoon verkooppraatjes, moet je een beetje doorheen prikken.

Maar tis wel een toffe amp!

LCH
18 januari 2008, 19:18
Op de foto's ziet hij er nog piekfijn uit, dat is een groot pluspunt. Wat voor speakers zitten trouwens in de cab? Daar ben ik wel benieuwd naar...

Achja, de prijs. Natuurlijk is 1500 euro sowieso enkele honderden euro's te veel. Maar wat als je de komende 10 jaar vreselijk veel plezier van dit ding hebt? Dan denk je nooit meer aan die 1500 euro. Maar het is wel een wijze les, loop voortaan niet als een blind paard achter zo'n verkoper aan want die wil maar één ding: jou zoveel mogelijk geld aftroggelen.

In ieder geval veel plezier ermee, ooit heb ik eens op zo'n ding mogen spelen. Geweldig geluid, en hij kon niet echt heel erg zacht, zegmaar. :D

josszee
18 januari 2008, 20:10
Ja het was een heel belangrijke les. Bedankt al voor de dingen die julie over deze amp wisten. Als er nog dingen zijn laat maar horen! :hippie:

jerome
18 januari 2008, 23:55
Op de foto's ziet hij er nog piekfijn uit, dat is een groot pluspunt. Wat voor speakers zitten trouwens in de cab? Daar ben ik wel benieuwd naar...

Achja, de prijs. Natuurlijk is 1500 euro sowieso enkele honderden euro's te veel. Maar wat als je de komende 10 jaar vreselijk veel plezier van dit ding hebt? Dan denk je nooit meer aan die 1500 euro. Maar het is wel een wijze les, loop voortaan niet als een blind paard achter zo'n verkoper aan want die wil maar één ding: jou zoveel mogelijk geld aftroggelen.

In ieder geval veel plezier ermee, ooit heb ik eens op zo'n ding mogen spelen. Geweldig geluid, en hij kon niet echt heel erg zacht, zegmaar. :D

Precies, als je dik tevreden bent over de sound waar maak je dan druk over!
Het is BTW altijd makkelijk gezegd dat die AC 50 tops 500 a 700 Euro waard zijn (zonder cab).
Probeer maar eens een goede te vinden!
En als er een paar goede oude buizen in zitten (bijv. Philips of Mullard of zo) en hij is voor de rest ook in goede staat dan zou ik me er al helemaal niet druk over maken.
Wat voor speakers zitten er nou in die box?
Blue Alnico's?

Ook zo'n voorbeeld: ik heb laatst 2 Vox Celestion Silver Alnico's speakers gescoord uit 1970 voor 450 €.
Ook al van een paar mensen gehoord dat dat een hoge prijs is.
Maar dan antwoord ik gelijk: ik wilde deze echt graag hebben en vind ze maar eens in zo'n goede staat.
Vaak zijn ze afgeragd, versleten of gereconed, en die hoef ik niet...
En ze klinken zo ontzettend lekkurrr dus die 450 € intereseren me werkelijk geen zak!!!

josszee
19 januari 2008, 10:46
Over de speakers: Het zijn de standard speakes spijtig genoeg geen blue...Hoeveelkost een cab mij (een 2*12) met de blue speakers ? :hippie:

Chris Winsemius
19 januari 2008, 11:23
edit: reply in verkeerd topic gepost, excuses

LCH
19 januari 2008, 11:41
Over de speakers: Het zijn de standard speakes spijtig genoeg geen blue...Hoeveelkost een cab mij (een 2*12) met de blue speakers ? :hippie:
Beetje eigen initiatief kan ook geen kwaad... Google/Marktplaats enz.

Als je al een cab hebt kun je misschien die speakers er uit slopen en Blue Alnico's er in zetten. Die krengen kosten iets van 300 per stuk geloof ik.

ACSlater
19 januari 2008, 13:20
Beetje eigen initiatief kan ook geen kwaad... Google/Marktplaats enz.

Als je al een cab hebt kun je misschien die speakers er uit slopen en Blue Alnico's er in zetten. Die krengen kosten iets van 300 per stuk geloof ik.

Of gewoon voor de Celestion Vintage 30 gaan. Dat zijn in beginsel Blue's die een hoger wattage aan kunnen.

Einzeln
19 januari 2008, 15:44
Of gewoon voor de Celestion Vintage 30 gaan. Dat zijn in beginsel Blue's die een hoger wattage aan kunnen.

Misschien wel een goed advies maar v30 is in beginsel geen alnico blue.
Score in Duitsland eminence red fang ( thomann).

bass blom
19 januari 2008, 17:13
supervaag topic zeg, je laat je naaien en hebt een vermoeden dat je genaaid bent en zet je spul dan te koop om een bevestiging te krijgen? :chicken:

TimmU
25 januari 2008, 12:18
ojaaa hij is volledig HANWIRED :) .
Is han nu ook al bezig met versterkers bedraden?:)

hugo123
25 januari 2008, 16:43
Hahaha... :stop:

heavy-metal-thunder
25 januari 2008, 17:49
dit is een 50 W. Wellicht is 100W het verbruik, alhoewel dit wat laag lijkt.

Een makker van me heeft één gehad en dat klonk toch wel lekker. Qua sound zou ik het eerder richting Marshall JMP situeren, maar dan met een Vox-touch. Klinkt lekker.

1500 ... hangt af wat voor een cab het is. Welke speakers daar inzitten. Het is wat aan de hoge kant, maar als hij goed klinkt...

begrijp juist niet waarom je hem op 2dehands zet als je hem niet wil verkopen. Als het is omdat je denkt dat je teveel betaald heb en je je bedrogen voelt, kan je hem er beter afhalen. Die dingen stijgen alleen maar in waarde. Nu betaalt men gekke prijzen voor een vintage AC30, maar de AC50 gaat wel volgen, hoor.

en als het goed klinkt is de prijs nooit te veel. Ik heb onlangs een Fender deluxe reverb gekocht voor een iets te hoge prijs. Naderhand bleek hij niet helemaal origineel te zijn, was binnenin geknoeid, zaten slechte lampen in (dat hoorde ik niet toen ik hem ging testen op slaapkamerniveau)... vriend van me heeft hem volledig in orde gezet, black face circuit... heeft me bijna 150 euro extra gekost (en ik had al 100 te veel betaald). But who cares... hij klinkt geweldig!!

chocorookie
26 januari 2008, 10:53
Da's ook met dit soort amps. Krijg je "jouw"sound uit die jij wilt hebben, dan is het ding onbetaalbaar daar je niet meer hoeft verder te zoeken.

Hetzelfde als een E300-. Squier Strat waar je de sterren mee van de hemel speelt en pak je voor de gein een Johnson strat op waar je nog niet eens, bij wijze van spreken, fatsoenlijk vader Jacob d'r uit krijgt.

Je kunt versterker jumpen zoals velen op dit forum, alleen je bouwt geen band op met deze versterker-/ neemt de moeite niet erop te leren spelen; sweet en hotspots. (dus geen gerag of high gain etc etc.)

Jammer voor degene en voor het zuurverdiende geld.

1 ding moet ik je wel nageven, 1500 eurie is veel geld, daar had ik prijstechnisch onderzoek in gedaan.
De prijs van zón ding zal stijgen, maar who care's, spelen moet ie.

Pak de beatles platen d'r eens bij: AC50( wel pre 78)

josszee
26 januari 2008, 11:16
Da's ook met dit soort amps. Krijg je "jouw"sound uit die jij wilt hebben, dan is het ding onbetaalbaar daar je niet meer hoeft verder te zoeken.

Hetzelfde als een E300-. Squier Strat waar je de sterren mee van de hemel speelt en pak je voor de gein een Johnson strat op waar je nog niet eens, bij wijze van spreken, fatsoenlijk vader Jacob d'r uit krijgt.

Je kunt versterker jumpen zoals velen op dit forum, alleen je bouwt geen band op met deze versterker-/ neemt de moeite niet erop te leren spelen; sweet en hotspots. (dus geen gerag of high gain etc etc.)

Jammer voor degene en voor het zuurverdiende geld.

1 ding moet ik je wel nageven, 1500 eurie is veel geld, daar had ik prijstechnisch onderzoek in gedaan.
De prijs van zón ding zal stijgen, maar who care's, spelen moet ie.

Pak de beatles platen d'r eens bij: AC50( wel pre 78)


Maar ik hou niet zo van the beatles.

Hij klinkt ongeloofelijk( Dan we clean)... Maar hij heeft maar 3 controls (per kanaal) het stoort me niet echt maar ik heb niet echt defitige effecten (digitech rp 80 :sneaky: ) Ik heb net een digitech screaming blues gekocht. Binnekort heb ik hem dus ik hoop dat ik er al een betere distoition/overdrive eruit zal krijgen. :gitarist:

josszee
31 januari 2008, 17:10
http://i25.tinypic.com/x2nipc.jpg

mijn AC 50 en men oude fender cyclone... :gitarist:

http://i32.tinypic.com/2ns28nr.jpg

En hier is hij nog eens maar dan zonder fender... Spijtig dat de doek van de cab niet dezelfde kleur heeft als die van de head. Maarja :hippie: