PDA

View Full Version : Audiotrak MAYA1010, digitale input(s) .. HOE ??



yhcmarc
17 januari 2008, 13:59
Hoi, ik heb een Audiotrak MAYA1010 kaart, op zich best relaxte kaart, 8 analoge ingangen, maar ook 2 digitale. Ik heb laatst dus een analoog / digitaal converter gekocht, echter, aan de digitale kant zit 1 SPDIF uitgang en ik heb op mijn geluidskaart dus ook maar 1 digitale SPDIF ingang. Wat ik ook probeer, ik krijg maar aan 1 kant signaal binnen (rechts) .. of eigenlijk ook niet helemaal. Als ik mijn output signaal naar de converter in het midden laat, krijg ik zowel links als rechts signaal, maar dan alleen het rechter signaal, draai ik mijn output helemaal naar rechts, is dit hetzelfde, draai ik het helemaal naar links, komt er niets binnen. Net ook een speciale digitale kabel gehaald met 2 SPDIF pluggen, en nog steeds hetzelfde.

Ik heb dus in de output -> converter verschillende kabels geprobeerd, het enige wat ik me zou kunnen voorstellen is dat de linker input in die converter mogelijk niet werkt .. maar dat lijkt me vreemd.

Hoe moet ik dit in godsnaam aansluiten zodat ik beide digitale inputs gewoon als onafhankele recording input kan gebruiken?

bass blom
17 januari 2008, 20:33
over spdif, 1 tulpje of een optische, komt altijd een stereo signaal.
dus je stop er links, rechts, of stereo in, in de analoge kant.
niets aan de hand dus :D

yhcmarc
17 januari 2008, 21:38
naja, wel dus, want als ik naar rechts pan krijg ik helemaal niks binnen. Dus zoals jij het stelt zou de rechterkant van de analoge input dus niet werken?

bass blom
17 januari 2008, 21:43
maar als je het in het midden zet komt er wel inks rechts uit?
en als je gewoon een stereo signaal erin stopt, wat gebeurt er dan?

yhcmarc
17 januari 2008, 22:04
Als ik hem in het midden zet slaan beide meters uit, maar volgens mij nemen ze dan beiden het binnenkomende signaal van de rechterkant op. Ik zal het morgen eens proberen met 2 aparte geluidsbronnen, een links en een rechts en dan ff kijken wat er uit komt.

bert k
17 januari 2008, 22:05
Wissel de twee analoge inputpluggen om. Als dan het probleem meeverhuist zit het in het snoertje, of het spul daarvoor.

Als je nog steeds op rechts niets hoort is je digitale ding stuk.

yhcmarc
18 januari 2008, 12:47
Wissel de twee analoge inputpluggen om. Als dan het probleem meeverhuist zit het in het snoertje, of het spul daarvoor.

Als je nog steeds op rechts niets hoort is je digitale ding stuk.

Ik heb het al op meerdere mengtafels en met meerdere snoeren geprobeerd. Als het stuk is, is het echt die converter.

yhcmarc
18 januari 2008, 16:29
Het is toch het convertertje .. ik heb net een beetje zitten pielen en draaien aan de rechter analoge tulp en opeens had ik wel geluid .. misschien een contactje dat niet helemaal 100% contact maakt ofzo, zal hem van de week eens even open schroeven. Thanx voor de hulp iig.