PDA

View Full Version : welke elementen steken in men epiphone les paul



josszee
17 januari 2008, 13:54
ik vraag me af welke elementen ik in men epiphone les paul zou steken heeft iemand een idee of een voorstel volgens men gitaardealer zijn de beste elementen gewoon die uit een gibson les paul standard maar zo een setje kost 300 euro.... zijn er alternatieven??

almarvk
17 januari 2008, 14:09
Zoek 's op het forum en zie dat er honderden zoniet duizenden opties zijn.

Je kan bijvoorbeeld op de website van Seymour Duncan geluidssamples horen en zo beslissen welke elementen het beste bij jou passen.

Dark_Tranquillity
17 januari 2008, 14:12
EMG, Seymour Duncan, Dimarzio, GFS, etc etc etc, luister samples en je komt er vanzelf achter. Of je er de el guppie stuntelteam geluid mee haalt weet ik niet.

Ibanez666
17 januari 2008, 14:13
hangt er vanaf wat voor stijl je wilt gaan spelen en welke sound je wil bereiken.

josszee
17 januari 2008, 14:21
EMG, Seymour Duncan, Dimarzio, GFS, etc etc etc, luister samples en je komt er vanzelf achter. Of je er de el guppie stuntelteam geluid mee haalt weet ik niet.
hehe zoals ik al zij in mijn andere opic ben ik op zoek naar het el guapo stuntteam geluid.( www.myspace.com/elguapostuntteam ) welk merk raden julie aan om zo een geluid te bekomen...
alvast bedankt.

als er iemand iets weet over de tele/strats in pink paisley of blue flower vergeet niet te posten in de andere topic!!! :hippie:

Orpheo
17 januari 2008, 14:54
seymour duncan distortion in brug, jazz in de hals, liever niet de JB, die vind ik te schel, maar dat is vooral smaak.

Dimarzio superdistortion in brug, air norton in hals

of air norton in brug met air norton in hals (ja, werkt perfect!)

of uhm... een setje EVO's, of een set breeds, of de bluesbucker-set.

Of GFS crunchy paf in brug en '59 in hals, of GFS crunchy rails in fat paf in hals


ah, zoveel mooie opties :)

Oh, maar als je toch 300E over hebt voor pickups: bareknuckle miracle man set, nailbomb in hals, painkiller in brug, painkiller set, warpig set, mule-setje, riff raff set, stormy monday-set...

josszee
17 januari 2008, 15:03
ik heb er niet echt 300 euro voor over. ik wil dat men gitaar beter klinkt dan nu en dat de feedback weg is :)
hoeveel kost een degelijk setje elementen?(heb al geluisterd op de site van seymour duncan en dat lijkt me wel wat) :hippie:

rocker_71
17 januari 2008, 15:04
Duncans zijn omgeveer 150 per setje van 2.

omni
17 januari 2008, 15:50
120 als je ze in duitsland besteld!

almarvk
17 januari 2008, 16:02
En waarschijnlijk nog goedkoper als je ff google gebruikt!

Ibanez666
17 januari 2008, 16:18
hehe zoals ik al zij in mijn andere opic ben ik op zoek naar het el guapo stuntteam geluid.( www.myspace.com/elguapostuntteam )

Hmm, da's een combi van meer dan alleen een paar elementen: ze spelen over ouwe buizen zooi (wel lekker) en ander ouwe shit (goede) en de opnames bestaan voor een deel ook uit Protools modeling sounds....Deze sound is dus echt een studio sound. Maar dat zie je wel vaker. Men is op zoek naar het geluid van een band zoals deze in de studio klinkt, echter de meeste bands hebben hun eigen studio geluid live ook niet.

josszee
17 januari 2008, 16:23
de vintage buizenzooi heb ik al hoor :)
een vintage vox van 78' :hippie: als je hierover info hebt ik weet er niets van zet maar even in de andere topic!!

Ibanez666
17 januari 2008, 16:26
de vintage buizenzooi heb ik al hoor :)
een vintage vox van 78' :hippie: als je hierover info hebt ik weet er niets van zet maar even in de andere topic!!

Het is wel lastig want het ene element zal misschien beter klinken dan de ander bij jouw versterker, dus wordt het een beetje koffiedik kijken