PDA

View Full Version : Gitaar een andere kleur geven



Jay75
17 januari 2008, 12:51
Ik heb een toffe gitaar, alleen is de lak beschadigd enzo, nu heb ik besloten om 'm wit te finishen.

Iemand in de buurt van Eindhoven die weet wie dat goed kan?
Moet niet in de honderden euro's gaan lopen, maar het moet wel een nette refinish zijn. ( als je ooit ziet hoe slecht het gebeurt, en dat wil ik dan liever niet )

Het is een solidbody sg-achtige gitaar uit de sixties.

Iemand die het wil doen ( en het ook echt kan, show me proof ;) dan PM me even, als je iemand weet die het kan geef het maar even door.

Thanks

JeroenSchaaf
17 januari 2008, 13:07
Mischien even laten verplaatsen door een mod naar zelfbouw.

Jay75
17 januari 2008, 13:48
Neej, daar heb ik een tijd geleden gepost maar te weinig reacties.
Dat zijn meer lui die er zelf aan klooien en ik zoek iemand, dus laat maar even staan please :)

Squier4ever
17 januari 2008, 15:13
Ik heb een toffe gitaar, alleen is de lak beschadigd enzo, nu heb ik besloten om 'm wit te finishen.

Iemand in de buurt van Eindhoven die weet wie dat goed kan?
Moet niet in de honderden euro's gaan lopen, maar het moet wel een nette refinish zijn. ( als je ooit ziet hoe slecht het gebeurt, en dat wil ik dan liever niet )

Het is een solidbody sg-achtige gitaar uit de sixties.

Iemand die het wil doen ( en het ook echt kan, show me proof ;) dan PM me even, als je iemand weet die het kan geef het maar even door.

Thanks

charlee guitars in panningen?

sjoerd5
17 januari 2008, 15:20
PM Fred Dons.

Jay75
18 januari 2008, 00:51
Is dat iemand van het forum>

TimmU
18 januari 2008, 00:52
Ja.

Tientekens ook.

Saf
18 januari 2008, 01:01
wat voor een gitaar is het, heb je er toevallig een foto van? Een sg vind ik een van de weinig gitaren (op ee neen white falcon na doen) die in spierwit gaaf zijn.

Misschien dat je eens naar een autospuitbedrijf kunt gaan, ik weet dat een jongen die in eindhoven bij mij in de klas zat dat ook eens heeft gedaan, Zag er erg net uit. Weet alleen niet meer de naam van dat bedrijf en naar al die jaren klopt zijn e-mail adres ook niet meer.

Squier4ever
18 januari 2008, 10:24
volgens mij gaat het om z'n 60's Epi Wilshire

DaveItUp
18 januari 2008, 10:31
Inderdaad.

Nogmaals: Doe t nieeeeeet :)!

josszee
18 januari 2008, 10:38
Inderdaad.

Nogmaals: Doe t nieeeeeet :)!

ik zou het ook niet doen wat is er vetter dan een vintage gitaar met wat lakschade?? het is mijn mening. maarja ik woon in belgie dus ik kan je niets zeggen over winkels uit nederland. :hippie:

Squier4ever
18 januari 2008, 13:19
hij wil het toch, is zijn gitaar die die naar ik me kan herinneren nooit meer weg wil doen. laat hem lekker dan.

Hollemans
18 januari 2008, 13:26
wat kost zo'n geintje?

Squier4ever
18 januari 2008, 13:32
refinish of gitaar?

BasHermus
18 januari 2008, 15:05
In Eindhoven zit bij mijn weten niets.

Charlee in Panningen kan, maar is duur. Verder geen ervaring mee.

Je zou ook Dijkmans (http://www.dijkmansmuziek.nl/) in Breda kunnen proberen. Erg sympathieke mensen die graag medenken en veel verstand van zaken hebben.
Ze bouwen zelf ook gitaren.

Een autospuiter zou ik vermijden. Als je tenminste de sustain en resonantie van je gitaar niet wilt verpesten...

Kim Wilson
18 januari 2008, 15:07
...
Een autospuiter zou ik vermijden. Als je tenminste de sustain en resonantie van je gitaar niet wilt verpesten...
Dit lijkt me enigszins overdreven. Een autospuiter spuit er echt geen millimeter dikke laag op, hoor. Juist niet zelfs.

Squier4ever
18 januari 2008, 15:07
in venlo zit trouwens Guitarworks customshop nu ik er aan denk.