PDA

View Full Version : [MEUL] Unit 2



meul
17 januari 2008, 12:49
Prutsel zoveel, alvast bedankt voor de eventuele reakties!

http://home.kpnplanet.nl/~jlvermeulen@kpnplanet.nl/Sound/Jan%20Vermeulen%20-%20Unit%202.mp3

gr,
jan

bass blom
17 januari 2008, 13:06
damm u meul :sneaky:
kap er nou es mee, of breek door zodat je te eigenwijs wordt om hier nog te posten.
en ons jaloers te maken :satisfie:

btw, found footage die stem? :D

benwave
17 januari 2008, 14:12
Jan èèn woord.. Geweldiggrandioosbizargoed.

groeten Ben

ps ik heb je een mailtje gestuurd

chris c
17 januari 2008, 14:28
Hoed af, man ! Klinkt geweldig.

hendrix2
17 januari 2008, 19:33
Deze gaat rechtstreeks in het Meul-mapje bij Mijn Muziek :D

Wederom erg geslaagd dus.

glennshred
17 januari 2008, 20:03
Zit er bij mij ook al in, wat kan ik nog zeggen is dat het weer geweldig klinkt
niets op aan te merken, och ja ik kreeg er wel wat kippenvel van
alweer ja? gevoelig ventje he.. :)

grtn glenn

johantipker
17 januari 2008, 21:11
...daar zat je dus de laatste dagen!

Erg lekker hoor! Creatief...humor, ik schiet vaak in de lach om je muzikale grappen en grollen!

johantipker
17 januari 2008, 21:12
damm u meul :sneaky:
kap er nou es mee, of breek door zodat je te eigenwijs wordt om hier nog te posten.
en ons jaloers te maken :satisfie:

btw, found footage die stem? :D

...Meul houdt het niveau hier spannend....

maar waarom hij niet en die jongens als Vai wel?

ExRxIxC
17 januari 2008, 21:19
Ik vind het nog altijd maffe muziek, maar het is genieten om het te luisteren. :satisfie:

johantipker
18 januari 2008, 13:17
heb het stuk even laten inzinken:

ongeveer 3 keer geluisterd nu, het blijft razendspannend, Jan, kun je wat meer vertellen over de harmonien in de backing (grand piano)? die je hebt gebruikt? ik hoor dim, overmatig en nog wat van dat soort dingen, af en toe bijna atonaal, echt te gek! Bruut stuk muziek hoor!

Qua produktie:

was je vorige liedje X-job de opmaat hiervoor? Ik hoor wat overeenkomsten qua drums en bassounds, snare enzo...dit geldt ook voor sommige van je gtr sounds... was je nu sneller klaar met het fitten van je gtr sounds in je mix?
Die X3 klinkt bij jou echt fantastisch!

Rinze
18 januari 2008, 15:38
Erg mooi gedaan de "hoofdriff" klinkt erg lekker, swingt mooi. Zit verder ook erg goed in elkaar, mooie drumpartijen, pianopartijen, en dat in een mooi, kloppend geheel.

Han S
18 januari 2008, 18:16
Topper! grandioos Jan, een opmerking: ik hoor veel hoog van naar ik schat 11 a 12 khz op mijn PC speakertjes. (Camebridge)

meul
18 januari 2008, 19:02
Heee daar bedankt!

@ Bass, Ahhh Bas, mag ik nog ff doorkloten, please? :)

@ Ben, bedankt voor je reactie en steun man!

@ Chris, Rinze, ExRxIx, Bedankt voor de toffe reakties!

@ Hendriks, Meul map? coo!l, al 2 mensen met een Meul map, bij 3 trek ik een fles open voor mijzelf :) txs voor je reaktie!

@ Glenn, Het is wel een soort van het hoogst haalbare vind ik wanneer het je gelukt is iets in iemand los te maken. hele opsteker voor me dit! txs

@ Johan, hee Jo, Je weet dat ik theoretisch niet sterk ben, ik vind het dan ook heel moeilijk te vertellen wat ik allemaal doe. ik denk erg in loopjes, op de een of andere manier brengen die me via omzwervingen altijd weer een soort van terug naar waar het moet zijn. Soms, zoek ik stapje verder door later andere akkoorden onder een rif te zetten die je rif dwingen naar een andere uitkomst dan wat je in eerste instantie zou doen. naar de disonant is het altijd weer zoeken, een toffe dis op blazers kan op gitaar nergens naar klinken en lijkt timbre gevoelig te zijn. Iemand die meer theoretisch gericht is tijdens het schrijven zou waarschijnlijk veel weg laten wat ik juist wel doe. kwestie van expirimenteren en lijn verkennen tussen wat je in een opname nog net wel en niet kunt doen.

Rinze
18 januari 2008, 19:17
Dat herken ik wel, dat aftasten van wat wel en net niet kan, zowel op theoretisch als technisch niveau. Als ik met een idee bezig ben denk ik inderdaad in riffs of een beat o.i.d., en niet aan theorie. Soms wel, dan maak ik een schemaatje coup-ref-brug-etc. waarbij het frame klopt. Maar meestal ga ik intuïtief te werk. Als ik er niet uit kom kijk ik eens in wat voor toonsoort het staat en dat soort dingen, voor wat houvast. En inderdaad kun je het geheel door een paar andere akkoorden een heel andere richting geven. En het blijft leuk he :cheerup: Niet dat ik wil beweren dat ik op jouw niveau zit of zo, maar het komt me wel bekend voor wat je zegt over hoe je het doet.

The Lo Lands
18 januari 2008, 20:05
Weer lekker bizar goed Jan!!

Bouke
18 januari 2008, 20:43
Jannes,

Ik weet het! Ik ben eruit! Ik kan je eindelijk maar toch in een hokje duwen gna gna....


Je bent namelijk schilder. Kunstschilder, als in artiest met penseel, maar dan met muziek. Niet specifiek en alleen gitaar, maar jij bent zo'n schilder die alles gebruikt wat hij nodig heeft en daar dan mooie doeken van maakt. Met veel diepte en dikke lagen gecombineerd met subtiele details. Zo'n schilderij waar je een uurtje voor kunt gaan staan (denk Picasso etc.) en dan baalt als je vrouw eindelijk verder wil...

Je moet geen cd's maken, nee, je moet gaan exposeren!!

Deze vind ik heel gaaf!!

Bouke

Bouke
18 januari 2008, 20:52
Kleine toevoeging nog...

Winamp wil niet uit...

Lekkere mix...

Vet...

2...

.

bass blom
19 januari 2008, 00:51
@ Bass, Ahhh Bas, mag ik nog ff doorkloten, please? :)


je moet :D

bouke, ik zie hem meer als filmer ;)

hendrix2
19 januari 2008, 01:01
Jannes,

Ik weet het! Ik ben eruit! Ik kan je eindelijk maar toch in een hokje duwen gna gna....


Je bent namelijk schilder. Kunstschilder, als in artiest met penseel, maar dan met muziek. Niet specifiek en alleen gitaar, maar jij bent zo'n schilder die alles gebruikt wat hij nodig heeft en daar dan mooie doeken van maakt. Met veel diepte en dikke lagen gecombineerd met subtiele details. Zo'n schilderij waar je een uurtje voor kunt gaan staan (denk Picasso etc.) en dan baalt als je vrouw eindelijk verder wil...

Je moet geen cd's maken, nee, je moet gaan exposeren!!

Deze vind ik heel gaaf!!

Bouke
Mooie verwoording. Ik zie de werkjes van Meul ook echt als kunst. Weinigen slagen er volgens mij in om muziek echt tot een kunst te verheffen maar Meul lijkt het gewoon losjes uit de mouw te schudden.

Al zou ik liever een cd hebben dan een expositie :)

meul
19 januari 2008, 01:01
@ Han S, Hee Han, Ik drukte mijn laatse reaktie de lucht in en zag dat je tussentijds gereageerd had, Tof dat je ff reageert en bedankt voor je commentaar/tip! twee redenen dat het hoog misschien niet volgens de regels is, ten eerste, mijn samsons klinken uiterst muf in het hoog, dit is heel tricky en heb geen referentie waarvan ik weet dat het representatief is. dan nog een reden. eerdere opnamen haalde ik door een home made (aangepast) high en low-pass filter (40hz/12khz) er ging alleen zoveel air verloren dat ik het nu maar eens weggelaten heb. omdat de low-pass standaard op 6,32 khz staat vraag ik me ook ernstig af of dit wel een gangbare mastering methode is? want dan hoor ik helemaal niets meer?

@ Rinze, het zoeken en aanpassen van je basis of frame zoals jij het noemt, lijkt me toch een hele logische methode die toch iedereen wel gebruikt in zekere mate. het leuke maar ook meteen het gevaar van dit zoeken is wel dat je steeds minder dingen als vreemd ervaart, dit gaat maar door en door. je gaat dan geheid met dingen komen die minder goed laxeren. gaat ook wel eens te ver. als je de volgende dag iets afluisterd en om de 3 seconde iets hebt van, huh, huh??? hups weg ermee, hoe te gek ik het gisteren ook nog vond :)

@ Bouke, He jonk, en schilder he... hmmm, die beginnen vaak met naakt modellen he...hmmm....txs men, ik ga meteen aan de slag :-) bedankt voor de mooie woorden! p.s het kruisje rechts boven ;-)

Han S
19 januari 2008, 12:38
Ik denk ook dat het een monitor kwestie is en ik zeg het omdat je het mogelijk zelf niet hoort. Ik heb het niet op de studiomonitoren geluisterd, maar ik heb op mijn PC een stel speakertjes dat veel beter klinkt dan de meeste PC speakertjes en ik luister veel muziek door die dingen. Het is niet erg hoor, niet zodanig dat het irriteert, maar ik vond dat ik het je wel moest mededelen.

Verder niets dan respect voor hoe jij muziek maakt en opneemt, Bruce Swedien noemt dat altijd 'soundscapes' en dat is iets wat jij helemaal goed hebt begrepen. Jouw muziek is een avontuur, dus vooral doorgaan. :D

Makor1966
19 januari 2008, 14:15
Haha, ik had nog geen Meul-mapje... nu wel.
Man wat doe jij nog hier op aarde? :D Maar ff zonder dollen.. goed hoor, puur filmisch.
Je doet er toch wel meer mee dan een beetje hier hobbyen hoop ik?

meul
20 januari 2008, 12:36
@ Han S, Hey Han, wat kunnen die pc speakertjes soms lekker sappig klinken he :-) ik heb hier een paar zelfbouwers die op papier best goed zijn, maar zo gort en gort droog, luistert eigenlijk helemaal niet lekker voor pop. bedankt voor je opsteker!

@ Marok1966, die fles is gisteren dus zwaar opengegaan, de feest fles bewaar ik nu nog maar ff een paar dagen. ik heb een ticket naar mars liggen maar die shuttle zit al jaren vol.

Edit @ Johan, beetje laat exuseer, Dit is inderdaad een voortvloeisel van mijn eerdere x3 test track, slag gitaar, drums en bass zijn het zelfde, voor het solootje heb ik nu een andere pre gebruikt

Riky
20 januari 2008, 21:01
Potverdikkie... Wat een dikke shit weer zeg! Klinkt wederom bijna eng strak en ik kan er echt de heledag naar luisteren!!
mooie balans tussen stevige riffs en harmonische stukjes!!

new deep
20 januari 2008, 22:15
goed spel en gave compositie!

Ic3gl0vE
20 januari 2008, 22:34
Yeah, hier hou ik van. Experimenteel, maar wel muzikaal (of luisterbaar, hoe je het ook wilt noemen).

Hey Meul, ken jij OSI (http://www.last.fm/music/OSI/+videos/+1-6NiAte4258o)? Ik denk dat je die muziek wel kunt waarderen.

Maiden Michiel
21 januari 2008, 10:54
Damn, wat doe je man?

Dit is echt goed doordacht, en ook perfect in elkaar gezet! Alles klopt, met die samples etc.
Af en toe doe je me een beetje denken aan Patrick Rondat.

Petje af man, dit is drukke muziek maar je maakt er echt iets spannends van en het is vet gemixt!

peter_heijnen
22 januari 2008, 08:18
O

WAT

ONGELOFELIJK

LEKKER

WEER!!!

:)

Briljant, gestel dat ik überhaupt in staat zou zijn dat te kunnen beoordelen.

Edit: Ik moet vanmiddag repeteren, maar mijn mediaplayer staat standaard op repeat en ik peins er dus niet over om zelf op stop te drukken, en mijn vriendin komt tot overmaat van ramp vanavond pas thuis om me uit deze netelige situatie te bevrijden, help ik zit vast!

meul
22 januari 2008, 12:01
@ Riky, new deep, Maiden Michiel, heel erg bedankt voor de toffe reaktie!

@ Ic3gl0vE, He daar, Ik hoorde een tijdje geleden ineens erg veel over deze band, Osi, ik heb er toen ook naar geluisterd maar ik kan me herinneren dat ik het een beetje vond tegenvallen, maar misschien heb ik net de verkeerde dingen geluisterd.

@ peter_heijnen, Heej Peter, Leuk je weer ff te lezen! Aangezien je niet bepaald de eerste de beste bent mag je gerust stellen dat je in staat bent om te beoordelen! op mijn beurt ben ik natuurlijk blij dat dit een leuk oordeel is. v.w.b de mediaplayer .... succes! :)

gr,
J

Bouke
22 januari 2008, 14:57
maar mijn mediaplayer staat standaard op repeat en ik peins er dus niet over om zelf op stop te drukken, en mijn vriendin komt tot overmaat van ramp vanavond pas thuis om me uit deze netelige situatie te bevrijden, help ik zit vast!

Ik begin JanV. er van te verdenken dat hij tussen alle samples gewoon code meestuurt die de diverse mediaplayers vast zet (mijn winamp doet het ook namelijk) en vervolgens de luisteraar via een soort hypnose aan zich bindt... En dan vergeet in z'n vingers te knippen op het einde van het liedje... of hij laat het vingerknippen expres achterwege zodat we alleen nog maar naar MEUL kunnen luisteren...

Dat denk ik dus.

:D

Bouke (die deze vorm van hypnose goed kan waarderen)

duckman
22 januari 2008, 15:06
holy macaroni, wat is dit vet!! Elke keer als ik bijna er "klaar"voor ben om wat zelf te posten, hoor ik al die goeie shit voorbijkomen.

Wat een talenten toch op dit forum.

Ik ga ook maar eens een meul mapje maken:cooler:

bass blom
22 januari 2008, 16:38
holy macaroni, wat is dit vet!! Elke keer als ik bijna er "klaar"voor ben om wat zelf te posten, hoor ik al die goeie shit voorbijkomen.


ja, meul moet maar geband worden :seriousf:

Bouke
22 januari 2008, 16:40
holy macaroni, wat is dit vet!! Elke keer als ik bijna er "klaar"voor ben om wat zelf te posten, hoor ik al die goeie shit voorbijkomen.

Wat een talenten toch op dit forum.

Ik ga ook maar eens een meul mapje maken:cooler:

Gewoon posten Duckman. Meul is van een geheel andere planeet, dus daar moet je je niets van aantrekken. Posten in sounds is goed voor je, je leert er een hoop van en het is leuk om je eigen muziek aan anderen te laten horen. Ik ben *eindelijk* ook weer begonnen met opnemen. Knappe Meul die me dan tegenhoudt om het te posten :D

Gr.

Bouke

VHsologitarist
23 januari 2008, 01:30
ieder zijn ding zal ik maar zeggen...
Trouwens meul, fantastisch hoor.. maar niet alleen deze, meerdere die ik van je geluisterd heb. Al hou ik totaal niet van het genre.

Je bent een zeer goede elektrische gitarist met verfrissende ideeen.

meul
23 januari 2008, 10:28
@ duckman, eng om te posten, Dat herken ik goed. Toch moet je hier schijt aan hebben. als je ambities hebt om muziek naar buiten te gaan brengen, op wat voor manier dan ook, is het heel erg nuttig om een keer te gaan testen hoe anderen naar je luisteren. zelf hoor je het vaak niet meer objectief. je kunt hier niet snel genoeg mee beginnen. het heeft mij erg vooruit geholpen!

@ Bouke, bliep! bliep!.... ben benieuwd naar je nieuwe dingetje man, knip!

@ VHsologitarist, fenks men!

Heibel
23 januari 2008, 11:41
Jezus..dit is echt ziek..er gebeurt mij net effe iets teveel.. Maar spel is fantastisch! Kan iedereen 'n puntje aan zuigen..

Später

meul
25 januari 2008, 14:02
Jezus..dit is echt ziek..er gebeurt mij net effe iets teveel.. Maar spel is fantastisch! Kan iedereen 'n puntje aan zuigen..

Später

dank u wel!

Mr.Bluesbreaker
25 januari 2008, 14:28
Heel tof! Weer een aantal ideeen opgedaan voor nieuwe stukken.
Themariff echt heel mooi qua timing, sound, vet hoor. Wat voor gitaar heb je het mee ingespeeld?

Rinze
25 januari 2008, 15:39
He Meul, heb je eigenlijk wel eens iets van The Victims Family gehoord? Je stuk doet me qua groove een beetje aan hun denken. Ze maakten een combinatie van hardcore, metal en jazz zo eind jaren 80. Het enige van hun op Youtube:

http://www.youtube.com/watch?v=EfTrVVQyNU4

beetje lullig klinkende mix, maar goed. Ik heb een aantal platen van ze, waarvan vooral "Things I Hate To Admit" erg goed is: virtuoos, over the top, maar ook melodieus en catchy, freakerig....

Voidhead
25 januari 2008, 16:17
Te gek dit man, erg vette compositie, heel spannend ! Goede opbouw, heeft een heel chaotisch sfeertje, hou ik wel van.

meul
25 januari 2008, 19:15
@ Mr.Bluesbreaker, bedankt voor je reaktie!, ik spel momenteel over een ibanez prestige 2550E met emg's.

@ Rinze, cool bandje! lekker ongepolijst, ik kende ze niet, de jazz hoor ik zelf in dit voorbeeld niet zo maar misschien is dit op jouw platen anders.

@ Voidhead, dank je wel!

VHsologitarist
25 januari 2008, 23:29
@ Mr.Bluesbreaker, bedankt voor je reaktie!, ik spel momenteel over een ibanez prestige 2550E met emg's.


En je wilt er dus vanaf van de EMG's, gezien je signature? Wat vind je er niet goed aan..?? Of is het een ander type dan 81?

Maiden Michiel
26 januari 2008, 09:25
Meul mapje aangemaakt d.d. 26-01 2008 9:23 :)

meul
27 januari 2008, 14:36
@ vhs, de sign was oud nieuws, heb hem nu verwijderd. ik had zo'n zakk wilde setje gekocht, de 81 vond ik te vlak en dun in mijn gitaar, heb de 85 gehouden en de 81 intussen verkocht.

@ Maiden Michiel, cool man, ik heb dus een stil feestje vandaag ;-)

erwin_ve
28 januari 2008, 14:52
Hoi Meul, Klinkt zwaar ok! Moet moeite doen om niet in superlatieven te gaan praten. Ik herken wederom wat harmonische wendingen die ook onder je andere opnames zitten. Thumbs up!

Tupelo
31 januari 2008, 18:22
Haha, WTF! :o
Soundscapes ja.
Zit prachtig in elkaar, alle partijen t.o.v. elkaar.

Wreed man!! :)

meul
1 februari 2008, 02:26
@ Tupelo, dank je!

@erwin_ve, Hey Erwin, leuk je weer ff hier te zien! Bedankt voor het luisteren en de reaktie!

Stratman70
3 februari 2008, 15:33
Jannes,

Ik weet het! Ik ben eruit! Ik kan je eindelijk maar toch in een hokje duwen gna gna....


Je bent namelijk schilder. Kunstschilder, als in artiest met penseel, maar dan met muziek. Niet specifiek en alleen gitaar, maar jij bent zo'n schilder die alles gebruikt wat hij nodig heeft en daar dan mooie doeken van maakt. Met veel diepte en dikke lagen gecombineerd met subtiele details. Zo'n schilderij waar je een uurtje voor kunt gaan staan (denk Picasso etc.) en dan baalt als je vrouw eindelijk verder wil...

Je moet geen cd's maken, nee, je moet gaan exposeren!!

Deze vind ik heel gaaf!!

Bouke
Hey Meul,

Ik sluit me hier volledig bij aan. Dit is gewoon Kunst met 'n GROOOOTE K!!!!
Echt veel respect voor jouw creativiteit en uitvoering!

mrkoetje
3 februari 2008, 15:56
idd kunst! ik ben een doorgewinterde muziekliefhebber, en kan dit goed volgen, maar jeemig, wat stop je veel in je muziek! lekker a-commercieel. je hebt ook leuk gelet op je panorama, af en toe vliegt er wat van rechts naar links;-)
(meer nummers van je site beluisterd)

meul
4 februari 2008, 11:03
@ Stratman70, Hey strat, dank je wel man ;-)

@ mrkoetje, heej, bedankt voor je reaktie! a-commerciel, het schijnt i.d.d niet zo te lakseren, begrijp dit ook wel, gelukkig zijn er dan toch nog wat mensen die het kunnen waarderen, txs!