PDA

View Full Version : Squier Vintage Jazzbass



vibes2008
17 januari 2008, 11:31
Hallo,
Ik vroeg mij af of er bassisten zijn die ervaring hebben met deze basgitaar van Squier. Speelt hij lekker, klinkt hij goed! Ik wil deze bas kopen omdat ik hem zo onwijs mooi vindt en weinig kost (320 euro)

Let me know!

Robtones
17 januari 2008, 13:09
Heej,

Ik heb de bas [blanke versie met zwarte slagplaat, je hebt nl. ook een fretloze] een paar weken geleden gekocht, en ik kan je zeggen; hij klinkt net als een mexicaanse fender jazz. Mooie klank zowel met een open als gesloten toon. De bas is ook best zwaar, dit vind ik persoonlijk prettig. Geeft een gevoel van degelijkheid.

De bas is inderdaad echt fucking mooi! Toch heb ik wel een aantal opmerkingen over de bas, die overigens ook aan mijn speelkwaliteiten liggen. [zie mijn posts]

Ik heb hem nl. wel al een keer moeten terugbrengen omdat ie niet goed was afgesteld; de e-snaar trilde door na het aanslaan. Dit probleem is nu zo goed als wel opgelost, en de snaren trillen nu alleen door als je te hard plukt. Verder klapt de e-snaar ook wel hard op de fretten, maar dit ligt aan mijn
speelkwaliteiten, toen de verkoper [feedback] speelde was dit nl. niet te horen. Verder nog een tik te horen indien je klamme handen hebt en met een open klank speelt: ligt aan de aarde, zie post. Overigens met een Fender Jazz gespeeld en die had ook deze tik, lag dus niet aan mijn bas.

Als je de bas koopt, of gaat kijken, ben ik benieuwd of je mijn ervaringen deelt

Ik heb ondanks de afstelling etc, geen spijt van mijn aankoop!! :gitarist:

pbas
17 januari 2008, 16:20
Hoi Vibes,

Ik heb ook de blanke versie, met zwarte slagplaat, ik vind hem niet alleen mooi om te zien (het oog wil ook wat), maar vind hem ook heel fijn spelen.
Nadat ik hem gekocht had heb ik wel de hals en brug iets moeten bijstellen maar dat was een kleine moeite en had ook te maken met het feit dat ik een zo laag mogelijke aktie wilde hebben.
Ik was al in het bezit van een Fender Precision(USA), maar wilde ook nog een bas met smallere hals.
Omdat een Fender voor "erbij" een beetje te duur werd heb ik voor de Squier gekozen en ik heb er geen spijt van, sterker nog, ik betrap mezelf erop dat ik steeds vaker de Squier pak.
Als je er een koopt wel goed kijken, ik heb een stuk of drie dozen laten openmaken voordat ik tevreden was.

Amadeeke
18 januari 2008, 00:51
Hallo,
Ik heb de fretless versie 9 maanden en ben er, nog steeds, zeer tevreden mee.
Tis wel mijn eerst basje dus een echte referentie heb ik niet.
Kheb zelf ook die lage E snaar wat bijgesteld want die klonk ook iets te hard door.
Denk er wel aan om nog een fretted erbij te kopen.
En waarom dan geen squier-P basje, denk ik dan zo...voor Rock&roll nummers.

B-bass
22 januari 2008, 20:39
die tik komt doordat er in woningen geen geaarde stopcontacten zitte, thuis ruist me bas als ee MF maar in de oefenruimte is ie muisstil. is dus niets om je zorgen over te maken.

vibes2008
23 januari 2008, 09:44
Ik zit echt te popelen om die Vintage 70s Jazzbass te kopen. Ik lees alleen maar goede recenties op internet. Ik vraag me echt af of deze bas echt de moeite waard is om te kopen. Omdat er veel recenties geschreven zijn door beginnende basgitaristen vraag ik mij dus ech af hoe gevorderde bassisten en/of pro's van deze bas vinden. Ik wil namelijk echt een leuke jazzbass hebben waar ik dus mee op kan treden. Bevalt deze dan ga ik ook zeker de fretloze en precision versie kopen.

B-bass
23 januari 2008, 11:25
nou k weet niet of k gevorderd ben, aar die dingen klinken echt goed. kunnen zich zo meten mt mn fender p-bass met 70's body. is absoluut geen miskoop

Kim Wilson
23 januari 2008, 11:28
Kun je niet beter 1 hele goeie bas kopen i.p.v. 3 budgetmodellen, hoe goed ze ook zijn qua prijs-kwaliteitsverhouding?