PDA

View Full Version : Conservatorium



Azrael
6 februari 2003, 19:08
Hallo , ik wil waarschijnlijk later op het conservatorium. Maar ik ben er vrees dat dat me niet gaat lukken aangezien ik nog maar 2 jaar heb voordat ik de HAVO af heb gemaakt en nog maar een jaar speel waarvan 2 maanden (laatste) fanatiek. Nu ben ik muziekkaal best goed ontwikkend en voel dingen goed aan er dergelijke maar techniek ontbreekt op een gitaar.
Wil neem ik binnenkort les en ik studeer erg hard.
Wat zijn de eisen om een Jazz-opleiding bij het conservatorium te genieten? Iemand op dit forum er ervaring mee? Is het mogelijk om in 2 jaar goed genoeg te worden? Als je iedere dag 6 uur oefend?

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Azrael op 2003-02-06 19:09 ]</font>

Tymon
6 februari 2003, 19:24
Hoi,

Als je de toelatingseisen wil weten adviseer ik je om eens wat brochures van verschillende conservatoria aan te vragen. Op de site van het Amsterdams conservatorium staat ook een voorbeeld van het theorie gedeelte van de toelating.

Verder denk ik dat 3 jaar gitaarspelen wel erg weinig is om al naar het conservatorium te gaan, maar dat hoeft zeker niet te weinig te zijn. Als je er feel voor hebt en veel oefent kom je er wel! Ik ken zelfs iemand die na 2 jaar al werd toegelaten op het conservatorium afdeling klassiek. Op de opendag van het Amsterdams conservatorium werd deze vraag trouwens ook gesteld en daar antwoorde ze op dat 5 jaar toch wel het minimum is.

Groeten,
Tymon

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Tymon op 2003-02-06 19:26 ]</font>

Azrael
6 februari 2003, 19:49
De site heb ik gezien en de theorie is behoorlijk pittig. Maar moet te leren zijn in 2 jaar. Ik ben banger voor het praktijk examen. En hier lees ik niks over. Zijn er mensen die mijn iets kunnen vertellen over de praktische eisen? Welke niveau? En dan vrij specifiek met eventueel een notenschrift , geluidsfragment of ervaringen.