PDA

View Full Version : Marshall JTM 60



sapid2
6 februari 2003, 17:43
Kan iemand mij misschien iets meer vetellen over deze versterker? Het is er een met een speaker. Ik wil hem gebruiken om mee te spelen in kleine tot middelgrootte cafes.

Bedankt alvast! Vriendelijke groet Martin

BrianMay
6 februari 2003, 18:01
naar wat ik erover gelezen en van gehoord heb is dit een zeer onbetrouwbare combo omdat ie heel snel te warm word en dan stuk gaat.

Maiden Michiel
7 februari 2003, 11:30
Ik heb er zo een: wel een goed ding alleen vind ik de gain veel te licht, maar voor kleine gelegenheden is hij denk ik zeer ok.

sapid
7 februari 2003, 14:50
Op 2003-02-06 17:43, schreef sapid2:
Het is er een met een speaker.
[/quote]

laten we hopen dat er een inzit!!


<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: sapid op 2003-02-07 15:05 ]</font>

Nielsje
7 februari 2003, 15:41
TJa, een marshall heeft per defenitie nooit veel/zware gain. Een marshall (het typische marshall geluid.) is pure rock. lekkere overdrive! geen distortion..
en ik vind een marshall 'hi-gain' ook niet lekker klinken.. dus tja, als je hi-gain wil, kijk verder, wil je echter overdrive enzow, luister er dan maar es na...

Blackmore
16 februari 2003, 18:38
Ik heb zelf een JTM60 met 2x12. Dat geeft net voldoende stootkracht in het laag, maar het houdt niet over. Als de versterker die jij op het oog hebt een 1x12 speaker heeft dan denk ik dat je snel al een externe speakercabinet zal gaan aansluiten.

Dude
17 februari 2003, 13:24
onbetrouwbaarheid is bullshit,

deze verstreker heeft het nadeel dat hij altijd vergeleken wordt met de grotere en veel duurdere bakken van marshall, dat is hij gewoon niet, ook is de timing verkeerd geweest, erg jammer maar een oerdegelijke bak

PeeVee
1 maart 2003, 01:14
Onze sologitarist (ik drum ook nog in een hardrock band) heeft ook zo'n ding met 2 x 12" speakers... Die versterkers klinken veel beter dan al die JCM's met transistor gain. De JTM's klinken lekker puur rockerig en bluesy... Anyway... de amp wordt "standaard" (dus zonder extention cab) gemismatched en de buizen zijn dusdanig lullig opgehangen dat ze nauwelijks hun warmte kwijt kunnen... Als je die amp dus een uur flink op z'n donder geeft kan je er een ei op bakken, vandaar dat wij altijd om de 3 nummers pauze nemen.