PDA

View Full Version : Switch?



VanMeekeren
16 januari 2008, 12:47
Hallo,

Ik heb nog eens na zitten denken. Ik kan mijn hele set-up natuurlijk ook over een hele andere boeg gooien.

Mijn idee was:
Ik speel nu over een Marshall JCM 800 2204 over een Marshall MG412A Cabinet. M.a.w: een degelijke versterker over een crappy cabinet.
Als ik dit nou zou switchen naar: Een Randall Topje over een V30 cabinet (merk onbelangrijk).

Als je hier nou mee in ogenschouw neemt dat ik meer distortion (Lees: strakker, dieper ;)) wil dan in situatie 1: Ga ik er dan op vooruit?


Van Meekeren


PS.: Merk top is nog lang niet vast, het kan zo nog wat anders worden. Maar in ieder geval een goedkoop topje, ik ben nog student.

Nielsje
16 januari 2008, 12:49
Wat is nou meer distortion?!

Echt meetbaar is het niet. Ik vind het een beetje maf voorstel, als je tevreden bent over de top, maar niet over de cab, zoek gewoon een leuke cab!

Pedaaltje erbij voor die 2 kilo/liter/meter extra distortion, klaar.

Arvoitus
16 januari 2008, 13:06
Je kan een nieuw cabinet kopen zodat je een veel beter geluid hebt, niet meer distortion maar een beter geluid met veel meer power/punch/dynamiek.

Of een tubescreamer om je versterker een schop onder zijn kont te geven.

pol
16 januari 2008, 13:14
zou 1 van volgende pedaaltjes nemen :

digitech bad monkey
ibanez ts-7, de goedkoopste uit de tubescreamer reeks, maar circuit en klank is grotendeels hetzelfde als die dure reissue's.
boss SD-1: klinkt iets agressiever.

Koop eerst maar een goeie cab, dat je eindelijk hoort tot wat die 2204 in staat is, zijn prima bakken.

Highroller
16 januari 2008, 13:33
[I][QUOTE=VanMeekeren]Hallo,

Ik heb nog eens na zitten denken. Ik kan mijn hele set-up natuurlijk ook over een hele andere boei gooien.

Ik zou het dan over een andere BOEG gooien........... :sssh:

Chris Winsemius
16 januari 2008, 14:25
Er vanuitgaande dat je 'n behoorlijke toffe amp hebt (prikt oa. beter door de mix heen dan vele moderne betaalbare amps):

- qua gain zou ik zeker even 'n TubeScreamer (achtig) pedaal proberen, of 'n Boss SD1, DS1 of RAT bijvoorbeeld
- qua ballen/diepte: cabinet (speakers EN constructie) en staat van buizen en elko's in je versterker

Spam-mode-on
Google of zoek hier even op JCM888 of JCM 888 voor 'n voorbeeld v/e aanpassing voor zulke amps voor wat meer gain, vetheid en diepte.
Spam-mode-off