PDA

View Full Version : Phase-reversal DiMarzio Area 58 / Area 61



jimihattricks
16 januari 2008, 12:21
Ik ben van plan mijn oude Kasuga strat helemaal op te knappen; ik heb al een vintage Allparts hals van the String binnen (die ook nog eens mooi in de pocket schoof), Kluson-mechanieken, een nieuwe jack en CTS replica pots komen eraan, ik heb nog een setje Fender-brugzadels liggen, dus dat komt wel goed denk ik :satisfie:

ik heb alleen een vraagje over de wiring;

momenteel heb ik de strat eigenlijk als tele gewired:
1x volume, 1x tone, 3-way switch

de middenpickup heb ik naar de halspositie verschoven, omdat deze dan tov de brugpickup RWRP is

nu wil ik beide pickups vervangen door:
- DiMarzio Area '61 in brugpositie
- DiMarzio Area '58 in halspositie

ook wil ik de volume, tone, 3way switch config behouden, en het humcancelling middenstandje

Probleem is dat die DiMarzio's dezelfde phase hebben t.o.v. elkaar (ze zijn 4-aderig trouwens, hum-cancelling). Hoe zorg ik ervoor dat ze in het middenstandje out-of-phase zijn?

Moet ik dan de hot en ground van 1 vd 2 pickups gewoon omdraaien? (dus ipv het rode draadje, het groene draadje naar de 3-way switch, en het rode draadje naar de common ground)?

mss is het nogal een n00berige vraag, maargoed :hippie:

ow, maar sjit, als de pickups dan geen tegenovergestelde polariteit hebben, wordt t een iel soundje in die middelpositie.... hmmm...

--edt--

laat maar, zie al dat ik een denkfout heb gemaakt met dat out-of-phase gedoe.. kan ze het beste gewoon standaard wiren..

KoenB
16 januari 2008, 23:52
Out of phase houd in dat je idd een leeggeslurpte sound krijgt, en volgens mij is dat toch niet echt wat je wilt ;) ?

jimihattricks
17 januari 2008, 10:03
hehe, ja ik was ff in de war met RWRP en out-of-phase... :chicken: