PDA

View Full Version : Battery



Danieldg
15 januari 2008, 20:52
Ey,
samen met Orion had ik ook Battery opgenomen, dus here it is:

http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=731989
(Battery)

Commentaar is altijd welkom!

Iceman
16 januari 2008, 13:01
Over de slaggitaren.

Ik neem aan dat je met een POD speelt. Draai de gain een heel stuk terug tot het punt dat je er eigenlijk niet meer mee kan palmmuten. Neem nu het linkerkanaal op en daarna pas het rechterkanaal. Gebruik desnoods een clicktrack.

Danieldg
16 januari 2008, 14:34
Hey bedankt voor de info! :)

http://www.soundclick.com/danieldegregoriis

Ik heb ff de versie met 2 sporen en minder gain erop gezet, is dit wat je bedoelde? (ik vind het iig al veel meer klinken zoals het origineel)

Iceman
16 januari 2008, 14:37
dat bedoel ik.

Waar neem je mee op? De distortion die je gebruikt is heel aan/uit. Als je een akkoord aanslaat lijkt het of je tonnen gain gebruikt, maar zodra je palmmute hoor je dat je best weinig gebruikt.

Advies: ander geluid gebruiken.

Danieldg
16 januari 2008, 14:47
Ik gebruik een toneport, en de distortion is nog al aanslaggevoelig, als ik hard aansla (niet dat ik dat doe bij akkoorden ofzo) krijg ik meer gain in mn geluid. Dit gebeurt ook als ik meerdere snaren aansla, maar 1 snaar alleen geeft nogal een zwak, mager geluid. Ik gebruik de Spinal Puppet amp in combinatie met de equalizer, dynamische mic en de 4*12 celestion 75 watt cab. (advies voor een betere setting is ook welkom :p)

Iceman
16 januari 2008, 14:58
Ik gebruik een toneport, en de distortion is nog al aanslaggevoelig, als ik hard aansla (niet dat ik dat doe bij akkoorden ofzo) krijg ik meer gain in mn geluid. Dit gebeurt ook als ik meerdere snaren aansla, maar 1 snaar alleen geeft nogal een zwak, mager geluid. Ik gebruik de Spinal Puppet amp in combinatie met de equalizer, dynamische mic en de 4*12 celestion 75 watt cab. (advies voor een betere setting is ook welkom :p)

Gebruik de 2001 Treadplate. Die reageert anders op je aanslag.
Probeer ook de Mesa Rectifier V30 cabinet, ik weet niet hoe die in Toneport heet.

interessander
16 januari 2008, 16:03
Probeer anders de soldano ook eens, die klinkt ook erg lekker. Zelf vind ik de line6 4x12 behoorlijk okee, ook in combinatie met de 421. Zet de noisegate niet te strak.

Tho
16 januari 2008, 16:15
Je hebt een strakke slaghand! Waarom zoek je geen band?

Danieldg
16 januari 2008, 20:30
Bedankt voor de comments allemaal! Door de noisegate uit te zetten was het probleem verholpen:)

@Tho: Bedankt man! Ik ben al een hele tijd (lees 1 jaar xd) op zoek naar een band, maar mn leeftijd is het grootste probleem, ben namelijk 15 en de meeste bands zijn eerder geinteresseerd in 18 + :p

http://www.soundclick.com/danieldegregoriis

Zo, ik heb de definitieve versie erop gezet (battery-NIEUW), de andere staan er nog op zo kan je vergelijken.

hendrix2
16 januari 2008, 21:14
Ik herinner me nog wat vorige posts van jou en ik moet zeggen dat je op een jaar tijd ofzo heel wat vooruit bent gegaan.

Goed bezig man!

Het geluid kan nog altijd wat beter vind ik, maar dat is niet zo heel belangrijk, je speelt het strak :rockon:

Iceman
17 januari 2008, 08:10
Al veel beter.

Probeer altijd met zo weinig mogelijk gain te spelen. Niet alleen heb je dan meer dynamiek, je leert ook beter te spelen.

Als je voor je geluid moet werken heb je de gain goed staan, denk ik altijd.

Riky
17 januari 2008, 11:16
@Tho: Bedankt man! Ik ben al een hele tijd (lees 1 jaar xd) op zoek naar een band, maar mn leeftijd is het grootste probleem, ben namelijk 15 en de meeste bands zijn eerder geinteresseerd in 18 + :p




Waar slaat dat nou weer op:P Al iemand goed is maakt de leeftijd toch niet echt uit..?
Ik wil natuurlijk geen 30+er in mn band , maar als ik een zanger kan vinden die mega goed zingt, maar wel 15 is wil ik hem toch wel in de band :)





Maar ff ontopic: Vind je spel zeer strak! Zeker voor je leeftijd!
Vind alleen dat de 1e inval van met distortion wel een schrik moment veroorzaak... Het knalt ineens wel erg hard..

Keep it on!!

Tho
17 januari 2008, 11:35
Bedankt voor de comments allemaal! Door de noisegate uit te zetten was het probleem verholpen:)

@Tho: Bedankt man! Ik ben al een hele tijd (lees 1 jaar xd) op zoek naar een band, maar mn leeftijd is het grootste probleem, ben namelijk 15 en de meeste bands zijn eerder geinteresseerd in 18 + :p

Jeetje! 15 pas? Nou verheug je er maar op als je 18 bent dan, dan kom je vast wel aan de bak ;)

meul
17 januari 2008, 12:20
Oke dan, hier heeft iceman je stevig en goed getipt! 15 jaar? je slag slag loopt als een tierelier en ook hoor ik solotechnisch, hoe kort het ook was aanleg! goed bezig man!

Danieldg
17 januari 2008, 19:35
Bedankt allemaal! ^^ Dankzij de tips van jullie een paar maanden geleden heb ik me toen gefocussed op mn aanslaghand, en dat werpt nu zijn vruchten af. Iceman, bedankt voor de tip ivm gain, hierdoor heb ik een veel strakkere sound ook op mn peavey!
Dus nogmaals bedankt allemaal ^^

glennshred
18 januari 2008, 17:24
Je bent goed op weg daniel, ik gebruikte vroeger ook te veel distortion
maar ik kwam bijlange nog niet op dit niveau van je!

Ik heb vroeger altijd problemen gehad met het coveren van song's
daar doordat ik te lui was, te veel energie had om teveel dingen te doen
in één keer, en ik had altijd van die speciale idee"n dat iedereen zen eigen
song's beter kan maken.

daardoor heb ik vele dingen gemist, maar ga me er nu zeker ééns mee
bezighouden, je steekt er ook heel wat van op! :rockon:

groeten
glenn