PDA

View Full Version : Nieuw Nummer Met Zang !! [Eindelijk xD]



TimoSomers
15 januari 2008, 18:38
Hey guys !!
Gistere een microfoontje gehaald, en na een paar uurtjes oefenen ff snel een nummertje in elkaar geflanst en eroverheen gezongen.
Het ging erg rap en vind het resultaat toch wel aardig voor 1 dagje zingen.
De stijl is een beetje Lost Prophets Ft. Mij, dus wel wat nieuws.
Ik kan alle feedback en comments gebruiken, dus bring it on !

Link: http://profile.ultimate-guitar.com/Pr0teZT/ [Daar: Jealousy]

PS: Ik weet dat de mix niet alles is, moet er nog ff naar kijken.

Thanks for listening!

-T

Tho
15 januari 2008, 19:00
Je stem klinkt erg maagdelijk, maar wel vol potentie!

De cleane stukken zing je redelijk toonvast, dat wordt alleen maar beter. Probeer wel wat minder 'zeikerig' (sorry voor de formulatie) te zingen, dan kom je wat geloofwaardiger over.

De rauwe stukken zijn amper te horen, maar ik hoor wel dat je die techniek nog niet onder de knie hebt ;)

Leuk stukje, dat zeker. Blijf oefenen met je stem! Het wordt alleen maar beter, zoals ik al zei.

bass blom
15 januari 2008, 19:22
donald duck fan? :D

Reel Big Fish
15 januari 2008, 19:24
Iets dat snel in mekaar geflanst is vind ik niet de moeite waard om te luisteren. :stop: ;)

TimoSomers
15 januari 2008, 19:27
Iets dat snel in mekaar geflanst is vind ik niet de moeite waard om te luisteren. :stop: ;)

Met snel bedoel ik een uurtje of 5-6, das snel in vergelijking met m'n normale nummers die complexer elkaar zitten omdat ze instrumentaal zijn ;)

Azrael
15 januari 2008, 19:39
donald duck fan? :D

Ik heb het nog niet gehoord....Maar ik lig nu al in een deuk! :seriousf:

bass blom
15 januari 2008, 19:40
Ik heb het nog niet gehoord....Maar ik lig nu al in een deuk! :seriousf:

moet je toch ff luisteren :D

Azrael
15 januari 2008, 19:41
moet je toch ff luisteren :D

Ik lig echt in een scheur nu.......Make it stop!!!! Dit is echt hilarisch! :seriousf: :seriousf:

TimoSomers
15 januari 2008, 19:44
@Tho : Thanks for the kind words!
Het zuigt natuurlijk nog, maar over paar maandjes is het wel 100% zuiver enzo denk ik.

@Bass en Azrael: Dank jullie wel :).
Azrael, post een een stukje van jouw gitaarwerk, btw? :) Ben benieuwd.
Bitch.

toneblo
15 januari 2008, 19:58
ehhh, tja........ehh...........hm, ...waar...nee, wie....eh...

Strepsils?!

Tho
15 januari 2008, 20:05
Geen probleem Timo. Ik snap niet waarom Azrael zo doet. Hij zegt zelf ook te zingen, dan is het laatste wat je verwacht een reactie als de zijne.

Wat de 'rauwe zang' betreft wil ik je graag nog een tip geven:
Pers de lucht er uit. Geef het een randje, maar als het pijn doet moet je een andere manier vinden. Als je dat bepaalde puntje in je strot eenmaal gevonden hebt hou hem even vast. Wees niet bang dat je het weer vergeet, want gek genoeg slaan je hersens dat op!

Een goeie warming up/oefening is ook die rauwe zang op te zetten, en met daarmee zo lang mogelijk de zelfde toon te zingen. Als je zo een toonladder een paar keer afgaat ben je tijdens 'the real deal' een stuk toonvaster en komt je zang een stuk minder maagdelijk over!

toneblo
15 januari 2008, 20:10
ff, zingen kun je wel, neem alleen je tijd om je hier in te trainen.

Voor het nummer heb je wel een grote mate van overeenkomst in je stem.
Gewoon trainen en niet bang zijn, jij komt er wel.

TimoSomers
15 januari 2008, 20:24
@Tho: Dankje voor de tips man, ga het proberen, really appreciate it!
O btw, weet jij ook nog een boek ofzo wat ik zou kunnen gebruiken?
Thanks again.
@Toneblo: Dankje man :). Ja ben pas 2 dagen bezig, en merk al heelveel progressie sinds dag 1 dus kga gewoon nu een maand lang m'n stem goed trainen en dan komt het wel goed. Thanks again :)!

Tho
15 januari 2008, 20:30
Een vriend van me heeft zo'n boek, da's een hele goeie, ik vraag het morgen even aan hem, dan meld ik het hier even!

TimoSomers
15 januari 2008, 20:35
Een vriend van me heeft zo'n boek, da's een hele goeie, ik vraag het morgen even aan hem, dan meld ik het hier even!

Is goed man, thanks a lot ! :).

Ibanez666
15 januari 2008, 20:37
Compositie: 8
uitvoering instrumentaal: 8
zang: 7,5

Dit is het eerste nummer van je dat ik tot het einde heb afgeluisterd. Solo was gedoseerd en niet te lang, pcies goed

Ik zou zeggen: vooral zo doorgaan!

The Lo Lands
15 januari 2008, 20:59
Ga zo door Timo! Heel cool dat je het zingen ook een kans geeft! Gitaarsolo in dit nummer klonk inderdaad kort en krachtig. Blijven oefenen op zang aangezien ik wel potentie hoor. Misschien zijn een paar zanglessen geen overbodige luxe zodat je je stem niet verkloot en er misschien meer uit kan halen?

Rinze
15 januari 2008, 21:08
He Timo, leuk nummer. Ik vond je best goed zingen en het nummer zit ook lekker in elkaar. Tuurlijk is je stem nog niet geoefend, maar je kunt het wel, dat kan ik horen. Ik ben benieuwd naar het vervolg.

new deep
15 januari 2008, 21:40
Ga zo door! Gaat echt de goede kant op.

TimoSomers
15 januari 2008, 22:18
Thanks guys !!!
Geeft wel motivatie om door te gaan met zingen.
Ik ga btw ook zanglessen nemen denkik ja, moet ff kijken hoe dat zit met tijd enzo.
Thanks again =].

Elixir
15 januari 2008, 22:36
Hey Timo,

Ik kan je werk altijd wel waarderen, en dit nummer vormt geen uitzondering op die regel.
Ik kan alleen maar zeggen: Ga zo door.

(en echt een lekkere solo btw)

TimoSomers
15 januari 2008, 23:18
Hey Timo,

Ik kan je werk altijd wel waarderen, en dit nummer vormt geen uitzondering op die regel.
Ik kan alleen maar zeggen: Ga zo door.

(en echt een lekkere solo btw)

Thanks man :) !
Mooi om te zien dat de zang toch niet de liefhebbers 'wegjaagt'.

benwave
16 januari 2008, 10:32
Hoi Timo

Ik heb het al eens meer gezegt, jou talent is gitaar spelen.
Dat moet je gewoon nummer èèn houden.
Nummers schrijven en zingen moet je nu nog op de tweede plaats zetten.
Wel gewoon doen, begrijp me niet verkeerd, maar hou je gitaarspelen numero uno.
Je heb tijd genoeg lijkt mij als je 15-16 bent.

Je hebt het over zangles, maar je kan beter gitaarles nemen van èèn of andere topper. Een soort van masterklas gitaarles.
Kijk of je op het conservatorium of de rockacademie kan komen
Ontwikkel dat verder, en je wordt mogelijk èèn van grootste gitaarspelers die Nederland ooit gekend heeft.

Probeer nu nog niet kompleet te zijn, maar ontwikkel je gitaar spelen verder en tot in de finesse. Denk niet dat je er al ben.....

Het nummer als zodanig is wel aardig maar niet meer dan dat. Het muzikale gedeelte en de zang hangt nu als wat los zand aan elkaar.
Dat geeft helemaal niets natuurlijk, het is per slot van rekening je eerste poging tot een compleet nummer met zang.

savale
16 januari 2008, 10:45
Zit best tof in elkaar! Je stemgeluid is best lekker! Wel wat zeikerig. Beste nummer van je tot nu toe in ieder geval!

Riky
16 januari 2008, 11:44
wederom vet! :rockon:

ben vanhoof
16 januari 2008, 12:23
Ik vind het nummer te soft en te melerig (jealousy). Waarom zet je geen zang op een nummer met een steverige basis zoals bv finishing touch...

Probeer er ook wat meer structuur in te krijgen. Het intro - strofe - refrein - strofe - refrein - brigde - refrein structuurtje klinkt mss erg klassiek en ik kan er inkomen dat je je ertegen wilt verzetten, maar voor een goed nummer is dat meestal wel de beste oplossing.

Als je wil dan wil ik wel eens een nummer zoals finishing touch wat bewerken en er zang over zetten. Spijtig genoeg heb ik er nu geen tijd voor, maar na de examens in februari wil ik het weleens proberen als je wil.

ponq
16 januari 2008, 13:22
ik vind t echt ongelooflijk knap wat je doet. Respect man!

glennshred
16 januari 2008, 14:23
Yep ik ben zeker een fan van je werk, je hebt een mooie balans in je muziek
met veel gevoel, en een heel natuurlijke klank..

vooral je gitaarskills zijn ook erg hoog
dat met die stem voor de éérste keer is niet slecht gedaan :satisfie:

Benjamin Blue
16 januari 2008, 20:26
haha,jaja..ik geef toe....het klinkt inderdaad niet slecht..

alleen 1 tip voor de zang,voor het geval je het nog niet weet (als je het langer wilt doen tenminste :satisfie: )

heb er niet zoveel verstand over(als het over het metal achtige zingen gaat)
maar dit is volgens mij wel een beetje het basis:

-probeer via je middenrif te zingen/ademen
-hou een openkeel
-en onstpan je lekker bij het zingen
-zoek een beetje dingen uit op internet(pas wel op,niet alles is betrouwbaar op dat gebied)



maar probeer in iedergeval de druk in je keel zo minimaal te houden,vooral je je erdoor gaat ''schreeuwen''

anders houd je stem het niet erg lang vol vrees ik..
en natuurlijk zal er veel geexperimenteerd worden qua technieken.,maar net zoals er eerder beschreven werd:

doet het na een poosje pijn?stop er gelijk mee,neem een beetje rust...en probeer het op een andere manier....

aldus....zoiets was mij een poosje terug meegegeven^^

voor de rest,ga zo door!
(kan ik over 10 jaar lekker thuis opscheppen dat ik de Nederlandse 'Guitargod' tips heb gegeven:rockon: )

The Mess
16 januari 2008, 21:43
Net zoals Bass & Azrael kan ik de vergelijking met Donald Duck wel zien ja :D
Verder gewoon respect voor wat je weer hebt gemaakt, die zang kan best wel wat worden! Volgende keer gewoon wat meer je stem gebruiken om te vervormen ipv de computer :)

Mad respect trouwens voor hoe je die solo's doet, ik ben nu die van November Rain aan het oefenen en ik heb de grootste moeite :hippie:

meul
17 januari 2008, 12:03
He Timo.

Technisch kan ik de zang niet beoordelen maar Ik vind de cleane zang helemaal niet zo slecht, ik hoor wel ongeveer waar je naartoe wil, richting
lostprophetse e.d? Gitaar solo vind ik erg mooi, vooral hoe je hem opent. tof!

Spitfire
17 januari 2008, 20:16
Ik vind het best wel goed klinken eigenlijk, ik ben zelf niet zo van dit soort zang (ietwat zeikerig, wat Tho al zei), maar het klinkt best wel LostProphets eigenlijk :)

TimoSomers
17 januari 2008, 22:55
Tering, had echt niet zulke positieve feedback verwacht ! ;o
Echt hartstikke bedankt guys, dit geeft echt erg veel motivatie!

@Benwave: Thanks voor je goeie feedback enzo man.
Nja ik snap wel beetje waar je 'bang' voor bent, maar het is ZEKER niet zo dat ik nu zowat kap met groeien met gitaarspelen en dat ik het nu wel goed vind enzo.
Mijn numero uno is en blijft ALTIJD gitaarspelen, wat er ook gebeurt.
Ik heb alleen wel door, dat ik nu langzamerhand toch echt wel moet gaan spelen en dat er voor de muziek die ik maak maar enkele liefhebbers zijn en het moeilijk is om door te breken.
Persoonlijk luister ik erg graag naar dingen als Lost Prophets en de oude Linkin Park, maar ook naar erg technische muziek.
Dit wil ik dus een beetje gaan combineren weetjewel (zoals hier wel een beetje te horen is, niet AL te simpele riffs maar wel melodieus, en hier en daar een solo).
Maar om nu door te breken denk ik dat het HEEL erg helpt als ik nu het zingen erbij neem, maar dan ook echt met de nadruk op ERBIJ.
Thanks again!

Gert-Jan
19 januari 2008, 11:28
Op het geschreeuw na (waar echt niets van te verstaan is) vind ik het een erg goede productie.

Melodisch is het goed, de 'normale' zanglijn vind ik goed gekozen en instrumentaal is het uitstekend.

Ik hoop dat je dit vaker gaat doen.

TimoSomers
19 januari 2008, 14:00
Op het geschreeuw na (waar echt niets van te verstaan is) vind ik het een erg goede productie.

Melodisch is het goed, de 'normale' zanglijn vind ik goed gekozen en instrumentaal is het uitstekend.

Ik hoop dat je dit vaker gaat doen.

Thanks man :)
Ja die schreeuw shit moet zowiezo nog opnieuw.
Denk dat ik zelfs iets anders verzin dan schreeuwen, miss een of ander effectje ofzo, moetk nog ff kijken.
Ik ga dit zeker vaker doen btw =].
Thanks again!

TimoSomers
27 januari 2008, 20:18
Een vriend van me heeft zo'n boek, da's een hele goeie, ik vraag het morgen even aan hem, dan meld ik het hier even!

Nog de titel kunnen achterhalen? :hippie:

peter_heijnen
29 januari 2008, 10:29
Ok voor timo!

Nee je kunt natuurlijk niet verwachten dat je meteen een wereldstem hebt, maar het feit dat je wel durft te zingen en het hier post getuigt van de right attitude!

En daarbij hoor ik echt wel genoeg lichtpuntjes in je stem, ik ben benieuwd wat het in de toekomst wordt.

Edit: niet onbelangrijk als je met muziek je centjes wil verdienen, door tegelijkertijd te zingen en te spelen leer je met de juiste dynamiek tov de zang en dus het nummer te spelen, ipv dat je keihard en vet overal doorheen roust.

Lennert
30 januari 2008, 23:36
Vette shit Timo! Qua beoordeling ben ik het wel met ibi666 eens. Lekker nummer! En als je die tips van Tho ter harte neemt gaat het helemaal goed en erg vet worden ;) Maar pas inderdaad op dat je niet al vroeg (liever helemaal niet natuurlijk) je stem vernaggelt, maar wat begeleiding van een zangleraar of een goed boek kan je zeker op de goede weg helpen om de goede techniek aan te leren.

HvV
31 januari 2008, 23:17
Maar om nu door te breken denk ik dat het HEEL erg helpt als ik nu het zingen erbij neem, maar dan ook echt met de nadruk op ERBIJ.

Goeie shit. Er zit echt wel vooruitgang in je composities. Komt meer kop en staart aan. Dosering begint te kloppen. En wat dat zingen betreft, het is helemaal niet zo slecht en het kan best wel wat worden. Maar waarom zou zingen erbij nemen je helpen door te breken? Zoals ik het nu hoor mix je die zang er later bij, niet? Ga me nou niet vertellen dat je dit opgenomen terwijl je zingt en speelt tegelijk want dan vreet ik mijn plectrum op. :chicken:

Punt is, Timo, om door te breken in RL moet je het podium op en hoe ga je dat dan live doen? Kijk, voor thuis en om te demo'en kan dit best maar live is een andere zaak. Dat zingen gaat je echt niet helpen door te breken. Virtueel, op Internet ja. Heb gewoon wat geduld, er komt heus wel een goeie band langs. Een echte.