PDA

View Full Version : John Denver



Huyp
15 januari 2008, 17:31
Ik begin dit, omdat het me wel leuk leek een topic over John te beginnen, teneerste, wie kent John Denver hier?

Hij is omgekomen in een vliegtuig ongelijk nu 11 jaar geleden, hij maakte vooral Folk en country
Hier een paar nummers van hem: http://www.youtube.com/watch?v=vLBKOcUbHR0 ( Snik :( )

http://www.youtube.com/watch?v=AFgKkTKqh9Y

http://www.youtube.com/watch?v=DC8nDdPM_Qk

http://www.youtube.com/watch?v=caBRMkwHe5k

Dat laatste nummer is van vlak voor zijn dood, had hij toen pas uitgebracht.
john Denver was in de jaren 80/90 erg populair, ik heb zelfs een dubbel cd van hem! Hij was gitarist en zanger, zoals velen die gitaar spelen.

sjoerd5
15 januari 2008, 18:25
wie kent John Denver hier?

Ikke.................

Mitch
15 januari 2008, 18:31
Sja, er zitten leuke 'kampvuurliedjes' tussen maar verder... het heeft een hoog Elly en Rikkert gehalte qua uitstraling niet bepaald cool.

Huyp
16 januari 2008, 18:54
Dus ik ben de enigste die hem een beetje goed vind?

Powerchordschuiver
16 januari 2008, 19:20
Nee hoor, ik kan hem ook wel waarderen...





(hinnikend Beavis & Butt-headgelach)

Powerchordschuiver
16 januari 2008, 19:23
Sorry, dat was flauw van me, had ik niet moeten doen.
Het is alweer een tijdje geleden dat de beste man omgekomen is bij een vliegongeluk, dat gun je toch niemand...
(OK, Emile Ratelband wel dan)

Riky
17 januari 2008, 11:03
Ikke.................

en ik.....

hendrix2
17 januari 2008, 19:28
Heel af en toe leg ik wel eens een LP op van John Denver. Zitten inderdaad wat leuke kampvuurliedjes tussen. Het nummer Leaving on a jetplane vind ik trouwens een erg mooi nummer.

Huyp
18 januari 2008, 14:52
Mijn eigen favoriet is Take me home, Country road.
maar jullie heb wel gelijk, het zijn best wel kampvuur liedjes.

paul24
18 januari 2008, 21:22
Annie's song, Sunshine...ik vind hem een goede artiest.
Jammer, van dat ongeluk.

Huyp
19 januari 2008, 00:45
Als hij niet was overleden had hij vast nog meer goede nummers gemaakt...

Ibanez666
20 januari 2008, 11:30
Ik ken hem wel, maar ben geen fan of zo

hesse
21 januari 2008, 12:41
Ik vind hem ook goed. vooral idd Annie's song en sunshine. Hij is dus -voor mij- beter in de melancholische dingen. Die kampvuurliedjes vind ik eerder saai.
Maar om eerlijk te zijn: Donovan was vroeger nog stukken beter. En nu zijn werk van de jaren 60 (begin 70) heb ik niets meer kunnen ontdekken bij hem. Jammer, maar ik denk dat dat mogelijk ook bij Denver was gebeurt. Tenzij je natuurlijk zoals Dylan blijft schrijven (vaak niet eens goed) dat het precies is dat het schrijven om te schrijven is.

liesje
21 januari 2008, 19:34
Ik zag pas een film over zijn leven,
hij is er wel min of meer uitgestapt begreep ik..
Het was dus misschien inderdaad meer een "ongelijk" dan een ongeluk...
Hij is "verongelijkt" zeg maar..
Ik vind Anny's song ook erg mooi.
Verder ben ik niet zo weg van hem. :cooler:

Zjef
21 januari 2008, 23:16
Annie's song, Sunshine...ik vind hem een goede artiest.
Jammer, van dat ongeluk.

Ongeluk? Je vergeet 'Leaving on a jetplane' 8-)

Huyp
22 januari 2008, 16:09
John Denver was toch.... hoe oud geworden? ( Eigenlijk hoor ik dat te weten :sssh: )

liesje
23 januari 2008, 14:27
54 jaartjes

Harry
23 januari 2008, 16:38
ik vond 'Calypso' als kind erg mooi. En laten we 'Thank God i'm a countryboy' niet vergeten.

Huyp
23 januari 2008, 20:13
Wie is er eigenlijk echt fan van John Denver hier? ik zie alleen maar mensen die hem we *aardig* vinden.

mattias
25 januari 2008, 14:39
ik ben ook enorm fan van hem ben nu net muziek van hem aan het luisteren. jammer dat die dood is echt waar. het had nooit mogen gebeuren een van mijn favoriete nummers van hem is: take me home country roads

Harry
25 januari 2008, 14:44
daar spelen wij een leuke versie van, zie website.

Huyp
26 januari 2008, 17:55
Ook 1 van mijn favorieten :satisfie:

Eko
26 januari 2008, 21:18
Ook ik ben van de generatie die John lang heeft meegemaakt. ( ik ben 47). Als je zijn muziek speelt kun je er wat van opsteken. Beheerst clean spelen leert je nauwkeurig spelen . Vingers goed zetten en diverse rechterhand technieken leren beheersen.
Voor rest, inderdaad een hoog kampvuur gehalte. Altijd leuk om met een enorme neut op, nog even de mensen laten galmen op Country Roads.
lIk denk dat z`n invloed heel groot is geweest op een ander vlak. Ovation zou denk ik niet zo snel wereldberoemd zijn geweest zonder John Denver. Het merk kwam op net in zijn periode. Hij was er vaak mee te zien en dat deed het merk geen kwaad , zullen we maar zeggen.

Berti
3 februari 2008, 07:30
nou, ik ben nu 41. toen ik destijds begon met gitaar spelen was ik 16 en toen kreeg ik al kippenvel van hem......die STEM!!!!!!!!!
vorig jaar voor het eerst weer naar hem gaan luisteren en ik krijg nog steeds kippenvel. ken geen anderen die mij zo kunnen raken met een zangstem.
wou maar dat er iemand was die mij ZO kon leren spelen......

leuk dat er clipjes staan op Youtube, daar kan je nog wat mee uitproberen.
bij zoeken op internet bleek dat er wel degelijk boeken bestaan over zijn speelmethode, kan zijn dat ik daar nog eens naar op jacht ga.
voor wie meer wil weten kan even googelen, duikt makkelijk op als je john denver, guitar intikt.
vind het nog steeds erg dat er zo'n talent verloren is gegaan, tegenwoordig vind ik artiesten lang niet zo'n uitstraling hebben op het podium als hij had.

greetz