PDA

View Full Version : Cort gitaren: wie? wat? waar?!?



Timmer
6 februari 2003, 17:03
Beste mensen,

ik ben nou al zo een tijdje op zoek naar een goeie 'doorgroei' gitaar. ik ben mijn samick nu definitief zat! Ontstemt als de ziekte!

Nou wil ik mij graag geen breuk betalen aan een nieuwe gitaar, maar ik wil er wel een heleboel voor terug krijgen (wie niet??)

Heeft er iemand ervaring met cort? Of kan ik beter naar andere merken omkijken? Weet iemand een winkel die cort in de handel heeft?

Ik weet dat waveworld een redelijk aanbod heeft, maar ik zoek liever een winkel in noord-holland (amsterdam en evt utrecht als het met Ov goed te doen is) zodat ik om mijn gemak daar eens langs kan gaan.

Wie o wie?

Moonchild
6 februari 2003, 17:05
Ja, de prijs kwaliteit verhouding is goed bij Cort.
In de Cort fabriek (Korea) worden ook de goedkopere Ibanezzen gemaakt, en de Conklin groovetools.

Fluffy
6 februari 2003, 17:08
vraag het alhambra, hij is er zo tevreden over, hij heeft ze nog liever als fender/gibsons/ibanez :grin:

skabouter
6 februari 2003, 17:09
cort is niets mis mee. volgens mij ook wel goede prijs/kwaliteit verhouding.

kvind het merk een beetje als Yamaha. prima dus !!

Marc Oblivian
6 februari 2003, 17:14
Ik heb zelf een Cort LP-model en die is dus echt goed.
Was laatst op zoek naar een nieuwe gitaar en ging een Samick proberen van meer 500 Euro en die klonk dus minder goed en minder strak, dat terwijl mijn ouwe Cortje maar 650 gulden heeft gekost.
Ook Epi's vielen tegen in vergelijking met deze gitaar.
Heb nu een veel duurdere gitaar (1200E 2de hands) en die klinkt natuurlijk aanzienlijk beter, maar speel zelfs nu nog wel eens op m'n Cort en dat wil dan wel wat zeggen vind ik.
Heel goede gitaar dus...zeker een merk om aan te bevelen!!!!

Dirk_Hendrik
6 februari 2003, 17:52
Op Gitarengebied kan ik weinig zeggen uit eigen ervaring. Mij Bassist speelt echter op een Cort bas die ik erg mooi gebouwd vind. Het idiote is dat hoe je ook aan knoppen draait, het geluid minimaal veranderd en een grote wollige boem-massa blijft. Ik vermoed daarom dat een paar andere elementen een hoop zouden kunnen verbeteren.

Neals
6 februari 2003, 18:23
ik heb zelf eens een X6 in mijn handen gehad, en tis zeker aan te bevelen..

episua
6 februari 2003, 22:42
Cort maakte ongeveer tot 2000 geloof ik koreaanse gitaren die bijna niks kosten en waar je ook niet te veel van kon verwachten.
Zo'n jaar later begonnen ze echt koreaanse kwaliteits gitaren te maken waarbij prijs/kwaliteit pas echt goed werd.

ReinoutV
7 februari 2003, 10:45
Cort is fantastisch. Ik heb er drie van, die ik gebruik naast Fender en Blade. Zeker de acoustische NTL-20F is fantastisch. Dit zijn zeer aan te raden gitaren.

Stefan16384
7 februari 2003, 10:47
Ik heb zelf een Cort en ben er niets anders dan tevreden over. Ik heb hem zelf destijds gekocht bij de Waveworld. Die zit echter nu een eindje bij mij uit de buurt. Wellicht weet iemand een dealer die wat meer in de buurt van Almere is??

Timmer
7 februari 2003, 12:03
Weet iemand een andere dealer anders dan waveworld?

Niet dat ik wat tegen ze heb (ben er nog nooit geweest, maar per email werd ik iig vriendlijk geholpen) maar het is niet echt bij mij in de buurt.

Ik denk zelf aan de cort g270 ofzo... moet 440 euro opbrengen, wat ik meer dan redelijk vind

zie: http://www.cort.com/guitars/g_models/pg2.html

Timmer
7 februari 2003, 12:14
ehm... ik bedoel eigenlijk de g260, die met die duncan-designed hotrails.

de g250/254/255 moeten 299 euro kosten. Dat is helemaal goedkoop..

DOLBY
7 februari 2003, 18:00
Ik heb sinds een jaar een Cort CL-200 (wordt geloof ik niet meer geleverd) en ben heel tevreden. Ik heb 210 euro betaald. Heb r pas Seymour Duncans in gezet (tweede hands voor 125 euro het stel) en is nu echt de perfecte gitaar. Bespeelbaarheid is super en geluid is nu ook goed. Ik heb wat probleempjes gehad met de bedrading, maar die heb ik zelf eenvoudig hersteld.
Trouwens, mijn Cort is in Indonesie gemaakt.

roppie
8 februari 2003, 20:29
'k heb zelf een cort g255 en cort LP, allebei gewoon enorm goede gitaren voor het geld. Vooral die g255.

DOLBY
8 februari 2003, 22:00
Oh ja, Ik heb de mijne bij Sacksioni (ook Harry ja, maar toch een ander) in Amsterdam gekocht. Hij heeft wel meer Cort staan. Stelt de gitaar bij aankoop ook nog eens perfect af.

Timmer
9 februari 2003, 10:51
Sacksioni? Volgens mij weet ik wel waar dat is. Effies kijken van de week dan maar

Marc Oblivian
10 februari 2003, 15:52
Op 2003-02-09 10:51, schreef Timmer:
Sacksioni? Volgens mij weet ik wel waar dat is. Effies kijken van de week dan maar


Is vlakbij de Ruysdaelkade te Amsterdam. Geloof ik tram 16 nemen. De Plug zit er btw vlakbij....

DOLBY
10 februari 2003, 20:41
staat een Cort van 4 mnd oud op marktplaats voor 120 euro. weet niet welk model, maar is wel inclusief versterker en standaard. is spotgoedkoop

Timmer
11 februari 2003, 11:01
Hmm.. 120 euro. Volgens mij is dat een van de goedkoopste uit de CL serie (denk ik zo) maar ik kan die knakker altijd effie mailen.

Ik denk dat ik toch maar voor een iets luxere uitvoering ga..

jamar
11 februari 2003, 12:27
Ga eens bij MUPO aan de Oude Veiling in Zwaag(Hoorn)kijken. Gitaren in de prijsklasse die jij zoekt bij de vleet ook Cort.


Op 2003-02-06 17:03, schreef Timmer:
Beste mensen,

ik ben nou al zo een tijdje op zoek naar een goeie 'doorgroei' gitaar. ik ben mijn samick nu definitief zat! Ontstemt als de ziekte!

Nou wil ik mij graag geen breuk betalen aan een nieuwe gitaar, maar ik wil er wel een heleboel voor terug krijgen (wie niet??)

Heeft er iemand ervaring met cort? Of kan ik beter naar andere merken omkijken? Weet iemand een winkel die cort in de handel heeft?

Ik weet dat waveworld een redelijk aanbod heeft, maar ik zoek liever een winkel in noord-holland (amsterdam en evt utrecht als het met Ov goed te doen is) zodat ik om mijn gemak daar eens langs kan gaan.

Wie o wie?

Timmer
11 februari 2003, 14:42
MUPO?? Nooit van gehoord, maar ik zal eens kijken want het is wel aardig in de buurt, das altijd mooi natuurlijk.

Thx!

Shay
26 februari 2003, 08:48
ff een ouwe topicje weer...

Ik heb een telecaster van Cort gezien op marktplaats .. http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/8649.htm?zoek=cort

Wat vinden jullie hiervan .. goeie koop??

ik zoek namelijk een goedkope maar redelijke telecaster, beetje als squier standard

Marc Oblivian
26 februari 2003, 09:47
Op 2003-02-26 08:48, schreef Shay:
ff een ouwe topicje weer...

Ik heb een telecaster van Cort gezien op marktplaats .. http://www.marktplaats.nl/markt/muziek/elektrgitaren/8649.htm?zoek=cort

Wat vinden jullie hiervan .. goeie koop??

ik zoek namelijk een goedkope maar redelijke telecaster, beetje als squier standard


Als je twijfelt tussen Squier en deze altijd deze kopen. Denk niet dat het een slechte gitaar is: wellicht zal je er andere elementen in moeten zetten. Het is wel een mooi gitaartje! Voor die prijs zou ik het wel gokken denk ik...

TheCurtainJesse
26 februari 2003, 10:52
Ik heb zelf een Cort en hij speelt best lekker.. alleen ik heb een Cort S Series en ik kan daarvan dus niks vinden op de officiele website.. weten jullie hier iets van?!

Jesse//

Neals
26 februari 2003, 18:50
Die mighty mite pick-ups zijn overigens zo slecht nog niet.

Timmer
27 februari 2003, 09:42
De website van Cort vermeldt volgens mij alleen de actuele modellen, misschien is die S-serie al wat ouder?

Net als die tele, want daar heb ik ook nog niks over gevonden. Ik denk wel dat je er van uit kan gaan dat de kwaliteit hoger is als van een sqier, maar als je het zekerder wilt weten zou je natuurlijk altijd het modelnummer bij die aanbieder op marktplaats kunnen vragen... (en dan ff op harmony central kijken)

Guitarik
27 februari 2003, 16:57
Is Cort vergelijkbaar met Dean? Qua prijs en kwaliteit verhouding

ReinoutV
27 februari 2003, 18:44
Op 2003-02-26 10:52, schreef TheCurtainJesse:
Ik heb zelf een Cort en hij speelt best lekker.. alleen ik heb een Cort S Series en ik kan daarvan dus niks vinden op de officiele website.. weten jullie hier iets van?!

Jesse//


De S-serie lijkt erg op de G-serie, die, denk ik, daarvoor in de plaats is gekomen. De modelnummers lijken ook erg op elkaar. Ik heb nog geen archief op cort.com kunnen vinden.

alhambra
27 februari 2003, 20:24
Op 2003-02-27 18:44, schreef ReinoutV:


Op 2003-02-26 10:52, schreef TheCurtainJesse:
Ik heb zelf een Cort en hij speelt best lekker.. alleen ik heb een Cort S Series en ik kan daarvan dus niks vinden op de officiele website.. weten jullie hier iets van?!

Jesse//


De S-serie lijkt erg op de G-serie, die, denk ik, daarvoor in de plaats is gekomen. De modelnummers lijken ook erg op elkaar. Ik heb nog geen archief op cort.com kunnen vinden.

S serie wordt idd niet meer gemaakt ik heb er zelf ook 1 gehad de s2600 geen verkeerde gitaar voor het geld.
Er staat trouwens al tijden een s2900 te koop bij tools for tones dat was toen de topper uit de serie prijs weet ik niet maar er zou gezien de tijd dat hij er al sta (al iets van een jaar ofoz) wel flink wat vanaf moeten kunnen.