PDA

View Full Version : Les Paul gitaarbouwer gezocht!



vanetown
2 december 2001, 19:55
Wie kan er of weet iemand die een goede Les Paul kan bouwen? Ik wil er een met een aparte finish, 3 humbuckers en verder ingelegd met paarlemoer in de body en hals.

gangsta
2 december 2001, 20:03
peer dellen misschien of voxhumana?

anoniem
2 december 2001, 22:02
http://www.degiergitaarbouw.nl/
Daar is de mijne o.a. met parelmoer ingelegd.

Eko
2 december 2001, 22:26
Huub Boel in Zutphen / Dick Dijkman in Rijssen.
Al aan de customshop zelf gedacht?
Bel eens met Nederland Muziek in Almere.
Groeten Martin.

philbee
3 december 2001, 09:28
Sagittarius in Heerlen, super prijs kwaliteit verhouding, wel een eind weg voor jou :smile:

Nimpf
3 december 2001, 11:16
Ik heb zelf een echte Les Paul met 3 elementen. H/S/H, 5 standenschakelaar, en een 2 stand toggle switch. Ik kan zo 9 verschillende elementconfiguraties kiezen en de gitaar bypass zetten. De kleur van de gitaar is blauw. Hij is helemaal origineel ..

Dus misschien is de gitaar die jij wilt wel een productiemodel geweest ..

vanetown
3 december 2001, 12:33
Ik zoek echt iets speciaal en wil dus zelf een ontwerp maken wat betreft inleg en finish. Ook vraag ik me af wat dit gaat kosten. Ik ben bereid om er ongeveer fl 7500,- voor te betalen,

vanetown
3 december 2001, 12:49
Weet iemand of Peer Dellen een eigen website heeft?

anoniem
3 december 2001, 15:32
Zeg Vanetown , wat bedoel je nu eigenlijk ?
Een Les Paul Model aanpassen of echt helemaal vanaf start een nieuwe gitaar bouwen .
Ik denk dat je voor rond de 5500 piek wel klaar bent als je een gitaar helemaal met de hand laat bouwen incl . parelmoer inleg , speciaal guilted hout enz..
Weet wel dat de verkoop waarde van zo'n zelfbouw gitaar veel lager ligt als wanneer je voor dat geld bijv. een originele Gibson LP custom koopt.
Dit hoeft niet uit te maken want als je een gitaar helemaal naar je eigen specificaties laat bouwen wil je die natuurlijk nooit meer verkopen.
Ik neem aan dat je ook lang genoeg speelt om te kunnen bepalen welke specifieke eigenschappen van een gitaar voor jou de beste zijn.

anoniem
3 december 2001, 16:16
Op 2001-12-03 12:49, schreef vanetown:
Weet iemand of Peer Dellen een eigen website heeft?

Nou die website is niet veel. (wat ik er op zie) Maar misschien dat je hem kan bellen voor een gesprekje. Daar wordt je vast veel wijzer van dan ff op een site kijken.

Peer Dellen
Nobelstraat 28
2513 BD Den Haag
070-345 09 83

Mazzellll

taylor
3 december 2001, 17:04
er staat op marktplaats zo'n orginele 59 lp met 3 hums voor iets van 18,000 vind nog geneens zo duur.

teminste ik heb nie op zak maar opzich voor vintage

vanetown
3 december 2001, 17:15
Ik wil gewoon een helemaal nieuw gebouwde gitaar. Ik weet dat als je zo'n gitaar weer wil verkopen je er bijna niks meer voor krijgt, maar ik verkoop hem dan ook nooit weer.

taylor
3 december 2001, 19:06
ja dat is iets wat je wel moet overwegen,die lp59 wordt alleen maar meer waardt opzich misschien best 1 goeie investering.

Mitchel_12000
5 december 2001, 15:55
Ik ben beginnend gitaarbouwer, dus aan mij zal je niet zo veel hebben. Ik ken wel een persoon die je misschien een heel eind op weg kan helpen. Misschien dat je me een mailtje kan sturen.

Rubenios
6 december 2001, 08:24
Voor een gitaar laten bouwen moet je zeker bij Huub Boel zijn in zutphen... Ga er een keertje langs, hij kan je er alles over vertellen... heeft ook wel een aantal custom made gitaren staan... heb ze uitgeprobeerd, spelen konings :smile:

anoniem
9 december 2001, 11:10
Er is een gitaarbouwer in Bolsward, Friesland genaamd Ronald Rosenau. Hij bouwt al jaren de Rose gitaren, geent op de Gibson Les Paul. Ik was er laatst en heb een paar gitaren bespeeld. Perfecte kwaliteit vanaf +-fl.4500,-. Aardige kerel ook. Hij was wel een beetje benauwd voor juridische acties van Gibson tegen zijn negotie. Hij had het ontwerp al een beetje aangepast.

Groetjes Freek.

cootje
15 januari 2002, 01:01
Als je een les paul wilt is peer dellen de enige goede. heeft alle spullen in huis, origineel gibson. heeft geen officiele site, is nog een beetje ouderwets