PDA

View Full Version : Elementen niet passend



Thoon_Loque
14 januari 2008, 20:41
Hallo,

Ik heb het volgende probleem. Ik (dacht) dat ik alles goed had uitgemeten, maar nu heb ik mijn nieuwe elementen binnen (duckbuster en little '59) maar ze passen niet in mijn gitaar....
Het probleem is dat de kabel dikker is dan die van de vorige pickups en dat deze kabel in het midden zit en bij de vorige elementen zat de aansluitkabel aan de zijkant.

De elementen passen wel in de uitfresing van mijn gitaar (al is het maar net), maar door de kabel die aan het element zit gaat het niet lukken ze er intezetten (ik ben bang wanneer ik lomp ga aanduwen ik meer kapot maak dan me lief is.)

Wat kan ik doen? of wie heeft de oplossing??

Groetjes,

Anthony

P.s. ik hoop dat ik het duidelijk heb geformuleerd.

Minda
14 januari 2008, 20:44
Wat voor gitaar? Die kanaaltjes zijn vrij makkelijk uit te frezen met een bovenfrees en een vaste hand.

hassent
14 januari 2008, 20:46
Offtopic:

He Minda, ben je er weer :) ?

Thoon_Loque
14 januari 2008, 21:03
Wat voor gitaar?
http://www.fothoon.nl/fotoketting/Projectb01.jpg

Nog 1 "oud" element ligt er op, hier moet dus de duckbucker komen, (dit doe ik pas als de gitaar helemaal geschilderd is, daarom kijk ik nu wat er nog gezaagd of geboord moet worden, ṿ̣rdat ik ga lakken).

KoenB
15 januari 2008, 00:12
Als er een slagplaat op zat, was het allemaal stukken eenvoudiger geweest, nu zul je iets moeten verbouwen aan het hout zonder de bovenkant te verknallen. Als ik het goed begrijp zit het element klem omdat het draadje tegen het hout aan geplet zit? De beste oplossing lijkt mij dan met een dremel en een klein freesje of slijpsteentje een soort kanaaltje te trekken waar het draadje in kan liggen, tot aan het gat waar de draadjes oorspronkelijk door heen gingen. Dit alles uiteraard een paar mm onder het topoppervlak van je strat

fred dons
15 januari 2008, 08:54
lange 8-10 mm speedboor kopen en vanuit de neckpocket strak aan de onderdkant het kanaal rechtdoor boren, je graaft hiermee automatisch een geul voor je kabels en maakt genoeg ruimte voor de kabels om door alle cavities heen te gaan

Thoon_Loque
15 januari 2008, 16:43
Bedankt voor de reacties!

ik zal het eens (voorzichtig) gaan uitproberen....

fred dons
15 januari 2008, 17:14
en sorry dat was ik vergeten te zeggen bij mijn eerste reaktie (en je had er wel op gewezen)de frezing is nu voor een emg achtige en jij hebt een pickup met "driehoekje" aan de voorkant, je zou met een beiteltje onder het randje wat hout weg kunnen hakken of boren zodat je de pickup gekanteld in het gat kan laten zakken en het wel past zonder dat je netjes hoeft te frezen

en als laatste, zo te zien is je body van multiplex wat op zich geen slecht geluid hoeft op te leveren (zie GG's hondo) echter een losse body is tegenwoordig niet zo duur en dan ben je ook van het probleem met het frezen af