PDA

View Full Version : Hans van Bree Venray: goede zaak?



Walternativo
14 januari 2008, 19:10
hey mensen

wie heeft hier ervaringen met van Bree in Venray? Ik wil daar misschien een Gibson les paul standard faded kopen. Hij is 200 euro goedkoper op de concurrentie. Ik krijg wel al 5 dagen ofzo geen antwoord op mn mailtje, das vervelend. Hier op gitaarnet heb ik 1 mening over ze gevonden, vandaar dat ik om wat meer meningen vraag.

ohja en ik moet t halve land doorreizen om r te komen (wat op zich gratis is met mn OV maar t kost wel tijd en energie)

iWishmaster
14 januari 2008, 19:17
Ik heb er mn eerste gitaar gekocht. Hans zelf is een aardige gast, maar iets teveel 'verkoper' (soms wat opdringerig) en je moet echt vragen om wat je wilt weten. Over de service is niks te klagen, heeft 2x (gratis) een uitstekende setup job en nieuwe snaren op mn gitaar gezet.

Heel veel ervaring heb ik er verder niet mee though.

Walternativo
14 januari 2008, 19:19
Ik heb er mn eerste gitaar gekocht. Hans zelf is een aardige gast, maar iets teveel 'verkoper' (soms wat opdringerig) en je moet echt vragen om wat je wilt weten. Over de service is niks te klagen, heeft 2x (gratis) een uitstekende setup job en nieuwe snaren op mn gitaar gezet.

Heel veel ervaring heb ik er verder niet mee though.

dat klinkt wel goed. Bedankt voor je mening.
Nog iemand anders?

Ic3gl0vE
14 januari 2008, 19:40
Ik ken die winkel niet, maar waarom probeer je niet bij een winkel dichterbij om wat van de prijs af te krijgen?

Walternativo
14 januari 2008, 19:49
Ik ken die winkel niet, maar waarom probeer je niet bij een winkel dichterbij om wat van de prijs af te krijgen?

omdat ik in Leiden woon en daar alleen Just-music zit en ik ga daar dus nooit een gitaar kopen.

en eh 200 euro verschil dus he? Dat klets je er niet heel makkelijk vanaf. Als het bij van Bree niet lukt kan ik het nog bij Maxguitars proberen (geoie zaak in Den Haag) maar als Van Bree m voor 1300 aanbiedt kan ik DAAR misschien zelfs nog wat van af kletsen.

Anyway ik moet dus iig reizen.

zx81
14 januari 2008, 20:42
omdat ik in Leiden woon en daar alleen Just-music zit en ik ga daar dus nooit een gitaar kopen.

ik ben al jaren een vaste klant bij Just Music, en heb er meerdere gitaren (en versterkers etc) gekocht. 't is gewoon een normale winkel. waarom zou jij er nooit een gitaar kopen?

MartijnTimmermans
14 januari 2008, 21:52
Ik heb 2 versterkers bij Van Bree gekocht. Nooit problemen mee gehad en hij heeft ook gewoon een keer gratis mijn basgitaar afgesteld. Prima winkel zou ik zeggen. :hippie:

Walternativo
14 januari 2008, 21:59
ik ben al jaren een vaste klant bij Just Music, en heb er meerdere gitaren (en versterkers etc) gekocht. 't is gewoon een normale winkel. waarom zou jij er nooit een gitaar kopen?

heb je even?

1) ik ben r al eens belazerd met een akoestische gitaar. Ze verkochten me gewoon een gitaar die niet in stemming bleef, wat je ook deed. Toen ik r mee terug ging zeiden ze 'ja maar wat verwacht je dan voor dat geld'. Nou ik verwacht dus dat ik als ik een gitaar koop een nummer kan spelen zonder halverwege t refrein opnieuw te moeten gaan stemmen.

2) die eigenaar zeikt me altijd af als ik er ben. Niet op mn speelstijl ofzo maar t zijn altijd van die kutopmerkingen.

3) ze hebben nou niet echt de van het qua prijzen en assortiment.

4) ze doen heel moeilijk als je een duurdere gitaar wilt proberen. Toen ik r een paar maanden geleden de std faded wilde proberen duurde t echt een eeuw voor ze me m vast lieten pakken en dat deden ze toen alsnog niet enthousiast. Ja klopt ik ben jong (vrijdag 19) maar betekent dat dan mteen dat ik alles wat ik aanraak vernietig en dan lachend wegren?

Squier4ever
14 januari 2008, 22:28
ik heb er 2 gitaren gekocht, een samick akoestische en een london city tele. buiten te opdringerige verkopers en te voorzichtig/bang voor schade is het een prima shop, leuk spul alleen toch vrij prijzig en handelt niet.

Walternativo
14 januari 2008, 22:35
ik heb er 2 gitaren gekocht, een samick akoestische en een london city tele. buiten te opdringerige verkopers en te voorzichtig/bang voor schade is het een prima shop, leuk spul alleen toch vrij prijzig en handelt niet.

hoe bedoel je dat? Handelt niet?

Lenweë Míriel
14 januari 2008, 22:47
In Leiden zitten toch echt 2 zaken zo ver ik weet.
1 tegenover cs en 1tje in de straat van hoogvliet en appie hein.
Maar verder geen ervaring met die zaken of de zaak van je openingspost.

Walternativo
14 januari 2008, 22:48
In Leiden zitten toch echt 2 zaken zo ver ik weet.
1 tegenover cs en 1tje in de straat van hoogvliet en appie hein.
Maar verder geen ervaring met die zaken of de zaak van je openingspost.

ja klopt er zit ook Servaas/Strijk maar dat is echt een klein zaakje. Fijne mensen, echt vakmensen MAAR geen groot assortiment en helemaal geen gitaren in het hogere segment.


maar wat bedoelt die kerel nou met handelt niet? Ik moet wel een gitaar inruilen anders trek ik t niet met mn budget... (ibanez rg350dx)

mikeyaxeman
14 januari 2008, 22:58
Misschien zou je ook eens kunnen gaan kijken bij Jukebox in Boekel.
Er staat een Faded te koop op de site van Jukebox, weliswaar duurder als bij Hans van Bree maar goedkoper als bij Just-Music (snel even gekeken op de site)
Bij Jukebox kun je op je gemak testen.
Frans heeft altijd ontzettend mooi spul staan (Gitaren en Versterkers) en een erg goede service.

link: http://www.muziekhandel-jukebox.nl/

Walternativo
14 januari 2008, 23:02
Misschien zou je ook eens kunnen gaan kijken bij Jukebox in Boekel.
Er staat een Faded te koop op de site van Jukebox, weliswaar duurder als bij Hans van Bree maar goedkoper als bij Just-Music (snel even gekeken op de site)
Bij Jukebox kun je op je gemak testen.
Frans heeft altijd ontzettend mooi spul staan (Gitaren en Versterkers) en een erg goede service.

link: http://www.muziekhandel-jukebox.nl/

ja bedankt maar t is gewoon dat Justmusic een belahcelijke prijs adverteert. In de winkel verkopen ze m ook voor 1500 (iedereen noemt dat een 'aanbieding') wat is daar zo'n fantastische aanbieding aan als niemand m duurder verkoopt en t de prijs is die gibson adviseert. Stom gedoe.

Squier4ever
14 januari 2008, 23:25
hoe bedoel je dat? Handelt niet?

inruilen zal hij mss nog wel doen, maar afdingen gaat je niet lukken daar.
en ik vind ze heel erg opdringerig. misschien is het een beter idee om die gitaar particulier te verkopen, dan krijg je er het dubbele voor terug als bij inruil

Walternativo
14 januari 2008, 23:29
inruilen zal hij mss nog wel doen, maar afdingen gaat je niet lukken daar.
en ik vind ze heel erg opdringerig. misschien is het een beter idee om die gitaar particulier te verkopen, dan krijg je er het dubbele voor terug als bij inruil

dat afdingen niet werkt vind ik op zich niet erg... hij is 200 euro goedkoper dan de concurrentie. Hm tja inruilen... eh ik moet wel. Heb gewoon anders niet genoeg geld.

ok iedereen bedankt voor de hulp. Ik ga r morgen naartoe (hele dag in de trein dus) en ik laat nog wel weten wat r gebeurt! cheerio

Squier4ever
14 januari 2008, 23:30
dat afdingen niet werkt vind ik op zich niet erg... hij is 200 euro goedkoper dan de concurrentie. Hm tja inruilen... eh ik moet wel. Heb gewoon anders niet genoeg geld.

ok iedereen bedankt voor de hulp. Ik ga r morgen naartoe (hele dag in de trein dus) en ik laat nog wel weten wat r gebeurt! cheerio

das idd een takkereis met de trein, lekker in de veolia trein, en vanuit station is het niet dichtbij kan ik je vertellen.
waarom wacht je niet ff en bied je je ibbie te koop aan op marktplaats, gaat je meer opleveren.

Walternativo
15 januari 2008, 09:48
zo nou ik heb ze even gebeld en ze hebben m niet op voorraad. Krijgen ze ook niet meer.

Bespaart mij mn treinreis maar kost me wel 200 euro min wat ik er af kan kletsen bij max guitars in den haag :P (ga m daar maar kopen)

zx81
15 januari 2008, 13:11
heb je even?

1) ik ben r al eens belazerd met een akoestische gitaar. Ze verkochten me gewoon een gitaar die niet in stemming bleef, wat je ook deed. Toen ik r mee terug ging zeiden ze 'ja maar wat verwacht je dan voor dat geld'. Nou ik verwacht dus dat ik als ik een gitaar koop een nummer kan spelen zonder halverwege t refrein opnieuw te moeten gaan stemmen.

2) die eigenaar zeikt me altijd af als ik er ben. Niet op mn speelstijl ofzo maar t zijn altijd van die kutopmerkingen.

3) ze hebben nou niet echt de van het qua prijzen en assortiment.

4) ze doen heel moeilijk als je een duurdere gitaar wilt proberen. Toen ik r een paar maanden geleden de std faded wilde proberen duurde t echt een eeuw voor ze me m vast lieten pakken en dat deden ze toen alsnog niet enthousiast. Ja klopt ik ben jong (vrijdag 19) maar betekent dat dan mteen dat ik alles wat ik aanraak vernietig en dan lachend wegren?

ik herken het afzeiken niet, en uitproberen is voor mij nooit een probleem geweest. Ben wel wat ouder dan 19.
Heb er een paar keer een mooie deal weggehaald, maar ze zijn inderdaad niet altijd de goedkoopste.

Walternativo
15 januari 2008, 13:17
ik herken het afzeiken niet, en uitproberen is voor mij nooit een probleem geweest. Ben wel wat ouder dan 19.
Heb er een paar keer een mooie deal weggehaald, maar ze zijn inderdaad niet altijd de goedkoopste.

komt volgens mij ook bij dat ik er als een halve goth uit zie af en toe.

jplm
15 januari 2008, 19:37
zo nou ik heb ze even gebeld en ze hebben m niet op voorraad. Krijgen ze ook niet meer.

Maar wel 200 euro goedkoper dan overal? Dan hebben ze 'm waarschijnlijk ook helemaal niet in de winkel gehad, ik ken dat soort zaken.

Zo heb ik ooit eens een Boss ME 50 in Nijmegen "gekocht" voor een prijs waarvoor hij in "de grote muziekzaken in het land" ook werd aangeboden. Ik schrijf "gekocht" tussen aanhalingstekens, want ik heb het ding (daar) nooit gekregen. Tsjonge, wat voor een lul-smoesjes ik toen niet allemaal heb moeten aanhoren van die lui..., week na week :mad:.

Groet, Jan.