PDA

View Full Version : hulp bij capo keuze.



robgebbink
14 januari 2008, 18:06
wie kan me een fatsoenlijke capo aanraden voor een electr. gitaar. Ik heb er nu een die met zo'n riempje werkt en die als ik hem aanbreng de gitaar niet helemaal zuiver houdt. Lastig als je hem snel moet gebruiken bij een of twee nummers.

Wouter^^
14 januari 2008, 18:41
Ik heb zelf deze (http://www.tonefactory.nl/shop2/product_info.php?cPath=146_182&products_id=2408&osCsid=79728c9d8845060480779773311c37c3) en ben er erg tevereden over. Volgens mij is het ook een veel gebruikte. onder de gitaristen hier.
http://www.tonefactory.nl/shop2/images/663062.jpg

hendrix2
14 januari 2008, 18:52
Deze is heel fatsoenlijk (zelfde als in bovenstaande post)

http://www.austrings.com.au/catalog/images/Capo%20C1.jpg

Persoonlijk prefereer ik tegenwoordig volgende, omdat die ook op akoestische,spaanse,elektrische,mandoline,banjo,.. .kortom alles met snaren past

http://www.midi-classics.com/i/p36540.jpg

Zo een met een riempje heb ik ook. Die is ook wel goed, maar ik hou niet zo van steeds te moeten verstellen enzo. Ik wil graag rap kunnen wisselen.

Wouter^^
14 januari 2008, 19:16
Die shubb gaat ook prima op mn western, een spaanse enzo weet ik niet, maar voor electrich en western werkt ie voor mij perfect:)

guitargeek3
14 januari 2008, 19:21
+1
Shubb is de beste die ik ben tegengekomen.

Harald
14 januari 2008, 19:21
Shubbs is prima, maar mijn favoriet is toch de G7th, wel een stuk prijziger. De shubbs gebruik ik voor partial capos. De G7th werkt het fijnst. Die duw je gewoon op precies de gewenste spanning aan. De Shubbs moet je soms toch even bijstellen afhankelijk van waar op de hals, of op welke gitaar je hem gebruikt.

Mitch
14 januari 2008, 20:02
Een hele dikke +1 voor de G7th. Wat een heerlijkheid dat je gewoon zuiver blijft... snel, precies maar niet goedkoop inderdaad. Wel zijn geld waard.

Onmeunig Hans
14 januari 2008, 20:06
Ik heb zelf een triggercapo van Jimdunlop. Die bevalt uitstekend, is snel te wisselen en past op m'n akoestische en electrische gitaren. Helaas voor je heb ik geen vergelijkingsmateriaal. Ik heb deze gekozen omdat ik hem snel en makkelijk wil kunnen wisselen. Capo's met een bandje pasten me daarom niet.
hans

Acousticaster
14 januari 2008, 20:30
Gebruik zowel een Shubb als zo'n Dunlop klem. De Shubb is er eentje van 'als ik vast zit dan zit ik ook goed vast' en is daarom toch iets lastiger steeds te verplaatsen (steeds dat stomme veertje vaster en losser draaien, pfff). Die Dunlop is ideaal voor lekker snel willen wisselen en je kan 'm op de kop van je gitaar klemmen. Mijn electro-acoustische Tanglewood staat in E# dus als ik samen speel met anderen gooi ik vaak de Shubb klemvast op de eerste fret, en dan gebruik ik de Dunlop op 'm daarboven nog te transponeren. Het is dus maar net wat je zoekt

Mitch
14 januari 2008, 20:38
Ik heb zelf een triggercapo van Jimdunlop. Die bevalt uitstekend, is snel te wisselen en past op m'n akoestische en electrische gitaren. Helaas voor je heb ik geen vergelijkingsmateriaal. Ik heb deze gekozen omdat ik hem snel en makkelijk wil kunnen wisselen. Capo's met een bandje pasten me daarom niet.
hans
Die Dunlop was dus voor mij niet zuiver te krijgen op de 1e tot en met 3e fret, daarboven ging het wel maar nog niet geweldig.

Pais
14 januari 2008, 21:23
De Shubb is er eentje van 'als ik vast zit dan zit ik ook goed vast' en is daarom toch iets lastiger steeds te verplaatsen (steeds dat stomme veertje vaster en losser draaien, pfff).
Daar heb ik helemaal geen last van, mijn hals is gewoon bijna overal even dik :)

FruscianteFan
14 januari 2008, 23:08
Ik heb zelf de Dunlop Victor capo (met schroef) en een vriend van me heeft zo'n trigger. Die laatste is fijner/sneller/makkelijker, tenzij je ontzettende zweethanden hebt. Helaas zijn ze allebei erg kwetsbaar, ik heb de mijne eens moeten ruilen voor een nieuwe (prima service/garantie, dat wel) en die van mijn vriend is niet al te lang geleden min of meer kapot gegaan.

AutoStatic
15 januari 2008, 10:31
Ik gebruikte altijd één of ander cheapo Boston ding omdat ik al m'n Kysers altijd kwijtraakte. En dat voldeed alhoewel ik nu wel weer een Kyser aan het kwijtraken ben volgens mij. Kan dat kreng weer 's niet vinden.