PDA

View Full Version : goedkoop adres voor buizen



Rupke_rocks
6 februari 2003, 15:38
he luitjes

weten jullie waar ik het best buisjes kan bestellen voo rmijn versterker.

massul

sash
6 februari 2003, 16:24
http://www.eurotubes.com
http://www.marble-amps.com (fns online shop)

Droffie
6 februari 2003, 17:06
Hoi,
Probeer http://www.eurotubes.com die verkopen JJ/tesla tubes. heb ik ook erg goed. Mail naar Bob. hij weet alles.

succes.
D

Nielsje
6 februari 2003, 20:14
Je kan bij de gamma hele mooie buisjes kopen van pvc of koper, maar ja...die doen het niet zo goed in de versterker :grin:

EdJ
6 februari 2003, 20:23
JJ buizen bij ae europen in Schagen.
Volgens mij zijn zij het goedkoopst.

Franc
6 februari 2003, 21:31
AE electric is inderdaad erg goedkoop.
Is importeur van JJ.
Matchen kost niets extra en ik heb ze in NL niet goedkoper kunnen vinden.

http://www.ae-europe.nl/buizen_jj.htm

JV
6 februari 2003, 21:46
conrad verkoopt eindbuizen voor 14,50. of ze ook goed zijn weet ik niet

Droffie
6 februari 2003, 23:07
Ik heb ze bij Eurotubes besteld voor US$ 94. 3 ECC83 en 4 gematched EL34 L

Is goedkoop en dollar staat laag.

Shay
7 februari 2003, 02:19
Best duur hoor 14 euro.. Ik had gister ook 12ax7 buisjes gehaald voor 11,75 p.s. Waren van Svetlana ..

Franc
7 februari 2003, 07:38
Heb ze ook gezien bij Conrad. Maar ze zeggen niet welk merk het is :sad:
En over matchen hoef je daar natuurlijk helemaal niet te beginnen.
Ik hou het bij AE Europe.
Eurotubes ook overwogen, maar ik vond het risico van invoerrechten en BTW te hoog.
Ik geloof ook niet in zijn meerwaarde als ie toch je versterker niet zelf onder handen kan nemen. Veel meer dan een setje matchen kan hij ook niet.

Bovendien is AE dan nog goedkoper (helemaal als je vooruit betaalt).

SteavisSmokin
7 februari 2003, 13:25
Shay, JV heeft het over eindbuizen, jij over een voorversterker buis, dus vandaar het verschil in prijs.

Droffie
7 februari 2003, 22:03
Franc,
Ik heb ze besteld bij Eurotubes een aantal maanden geleden. Was super en geen invoer rechten en btw betaald. Ik heb ze zelf ingezet en toch even mijn top naar een tech gebracht om te biassen. Bleek niet nodig te zijn vanwege de zeer goede kwaliteit buizen en goed gematched, volgens mijn tech.
Dus alleen maar goede ervaringen hiermee..

Franc
7 februari 2003, 22:38
Droffie, ik geloof graag dat je goeie ervaringen hebt, maar ik bedoel maar dat ik niet zoveel meerwaarde zie in het bestellen bij Eurotubes.
Ik bedoel, die JJs komen nota bene uit Tsjechie!! Dan gaan ze eerst naar de US om daarna weer terug hierheen te komen :^)
Het matchen gebeurt in de fabriek al volgens mij en dus zie ik de meerwaarde van Bob van Eurotubes niet zo. Dat de buizen van goede kwaliteit zijn ligt aan JJ en niet aan eurotubes.
Als je nou bij hem om de hoek woont en met je amp langs kan gaan om hem ter plekke de juiste buizen te laten matchen en je amp af te stellen, okee, maar alles wat hij nu doet is gewoon een gematched setje opsturen en dan kan AE dus ook.

Wat betreft die invoerrechten, beschouw dat maar als mazzel, in principe ben je aan het smokkelen geweest :^)
Je importeert iets van buiten de EU en dus moet je invoerrechten en BTW en zo betalen.
In principe ben je dus duurder uit.

Maar laat iedereen vooral de buizen daar kopen waar ie het lekker vind, ik was iig zeer tevreden over AE. Nu ook, er bleek dat ze een fout buisje hadden opgestuurd (ecc83 ipc ecc 82), even gemeld en ze sturen kosteloos alsnog de juiste buis toe. Da's klasse (okee okee, ze hadden de fout natuurlijk niet hoeven maken, maar goed). Dat zie ik Bob nog niet doen...

vinni
7 februari 2003, 22:42
Hoi,
Heb ook eens buizen besteld bij Eurotubes.
Snel en goedkoop en je krijgt ook nog eens gratis superadviezen.
Tip dus...

Vinni

Janneman
9 februari 2003, 00:36
Op 2003-02-07 22:38, schreef Franc:

Maar laat iedereen vooral de buizen daar kopen waar ie het lekker vind, ik was iig zeer tevreden over AE. Nu ook, er bleek dat ze een fout buisje hadden opgestuurd (ecc83 ipc ecc 82), even gemeld en ze sturen kosteloos alsnog de juiste buis toe. Da's klasse (okee okee, ze hadden de fout natuurlijk niet hoeven maken, maar goed). Dat zie ik Bob nog niet doen...


Dat doet Bob wel gewoon. Ik heb met iemand gemaild die ook een kapotte buis ontvangen had en deze is binnen enkele dagen opnieuw verstuurd. Maarja, gewoon in Nederland halen is idd nog makkelijker.