PDA

View Full Version : Routing & Tremolo London City Spitfire MK-II



jimihattricks
14 januari 2008, 13:32
wie weet hoe die london city spitfires (MK-II versie) gefreesd zijn? past er een humbucker in de brugpositie? en werkt die tremolo een beetje?

ik wil er mss een 2ehands kopen en er een soort van EvH superstrat van maken.. voor de gein :cooler:

G.G.
14 januari 2008, 13:37
Van die humbuckerfresing weet ik niets, maar dat is zo zelf gedaan. Wat betreft die tremelo, dara moet je toch het nodige aan aanpassen, want ik neem aan de je bij een EVH stratje een Floyd Rose wilt hebben.


Wordt dus wel een beetje knutselen. Ik zou hem gewoon kopen, en later de boel passend maken.

KoenB
14 januari 2008, 14:29
En je hebt ook altijd nog de humbuckers die in een singlecoil gepropt zijn, die passen er dan sowieso in

jimihattricks
14 januari 2008, 15:26
nou, het wordt geen frankenstein-replica ofzo :satisfie:

de trem moet wel redelijk werken, maar ik ben niet van plan er een dive-bomb feest van te gaan maken..

ik zet er wsl een grafieten topkam en een setje locking-tuners op, daar heb ik i.c.m. een vintage trem wel goeie ervaringen mee..

maar er moet wel een full-sized humbucker in (omdat ik die nog heb liggen :chicken:), dus als iemand meer info over de routing heeft, graag! ik ga er liever niet zelf in hakken, dat levert altijd problemen op wanneer je er misschien ooit weer vanaf wil..

KoenB
14 januari 2008, 17:05
Het frezen van een cavity is echt geen ramp, zeker niet als je kopieerfreest, dan kan er vrij weinig fout gaan. Gewoon even de maten van je cavity aftekenen op een plankje (in het midden), uitzagen, dan even 'overtrekken' met een kopieerfreesbitje en je hebt je cavity. Kan eigenlijk niet fout gaan.

jimihattricks
14 januari 2008, 17:13
nee, dat snap ik... maar wat zie je als je daarna toch van je gitaar afwil (niet dat ik dat van plan zou zijn, maar dat heb ik wel vaker gedacht.. :chicken:) en je zet hem op marktplaats onder het mom van:

"brug is gefreesd voor humbucker maar de originele slagplaat en pickups kunnen er ook weer op"

...dan zijn er dus mensen die hem niet meer willen hebben omdat je er dan (netjes of niet) in hebt zitten hakken

bovendien moet ik voor freeswerk (ik heb geen frees) weer naar de lokale gitaarbouwer, en daar moet ik dan weer een afspraak voor maken e.d...

maar je hebt gelijk, het is zo gepiept

KoenB
15 januari 2008, 00:23
nee, dat snap ik... maar wat zie je als je daarna toch van je gitaar afwil (niet dat ik dat van plan zou zijn, maar dat heb ik wel vaker gedacht.. :chicken:) en je zet hem op marktplaats onder het mom van:

"brug is gefreesd voor humbucker maar de originele slagplaat en pickups kunnen er ook weer op"

...dan zijn er dus mensen die hem niet meer willen hebben omdat je er dan (netjes of niet) in hebt zitten hakken

bovendien moet ik voor freeswerk (ik heb geen frees) weer naar de lokale gitaarbouwer, en daar moet ik dan weer een afspraak voor maken e.d...

maar je hebt gelijk, het is zo gepiept

tja kijk, je wil je gitaar verbeteren naar je eigen wensen, dus dan moet af en toe het mes erin. Je-wilt-hem-toch-niet-verkopen-maar-voor-het-geval-dat zou je er dus niet je eigen draai moeten geven? Je hebt gelijk, sommige mensen zullen er dan inderdaad vanaf zien, maar een beetje gitaarkenner weet dat dit juist een verbetering is. En als je het laat doen door een pro gitaarzaak kun je er ook bijzetten "Dit is uitgevoerd door de professionele gitaarzaak Sjaak/Henk & Kleinkinderen".

Naar mijn mening een beetje te veel 'what if's', ik zou gewoon lekker je gitaar aanpassen (of laten aanpassen) en er plezier van hebben.


En tja, het frezen... misschien wil een lokale timmerman/meubelmaker/collega forummer&bouwer :) het wel eventjes voor je doen ;)