PDA

View Full Version : Welke COMBO heeft dit ?



bicky
14 januari 2008, 11:36
Ik zoek een nieuwe (of 2dehandse versterker) voor als main amp op repetities/optredens.

Momenteel heb ik 2 Fender lampenbakken (CHamp en Champ12), maar die blijven lekker thuis staan wegens te weinig oomph.

Ik zoek een lampenversterker in combo-vorm met 3 of meer kanalen die kan dienen voor repetities en optredens en die gemakkelijk vervoerbaar is.

Momenteel haal ik mijn overdrive/distortion/fuzz uit een Nobels ODR-1, een Ibanez MS-10 Metal charger (Tubescreamer Mod), een Marshal Mk1 Guv'nor en een Hot Wire Audio Miami Fuzz.

Ik ben dus op zoek naar een amp die naast een Fender-like clean en een romige overdrive, ook een iets meer Marshall-achtige distortion heeft, maar geen heavy-metal gain.

3 kanalen dus en als het even kan met een regelbare boost op die kanalen.

De Miami Fuzz zal hoogstwaarschijnlijk op het pedalboard blijven, want ik denk niet dat ik die sound uit een versterker haal.

Ik gebruik vrij veel effecten (delay, chorus, wah, flanger, booster), dus de versterker zou hier goed mee moeten werken en ik zou ze graag in een effectsloop hangen (tenminste toch de delay, chorus en flanger).

Reverb is niet per sé nodig.

Ik speel in groepen met verschillende stijlen (géén metal):
1. Country/Folk/Blues
2. Rock
3. Post Rock/dance/experimenteel

Mijn budget is natuurlijk niet onbeperkt, maar ik had gedacht aan 1000 à 1200 euro.

Alvast bedankt voor de tips !

Luke-wannabe
14 januari 2008, 11:47
Hughes & Kettner Statesman. Maar da's geen 3 kanaals. Wel 2 met een boost functie... Ik vond het echt een super amp!

skabouter
14 januari 2008, 11:51
zou je voor dat geld mss een Engl Souvereign op de kop kunnen tikken? 4 channel, lekker allround en compact!

Tho
14 januari 2008, 11:57
zou je voor dat geld mss een Engl Souvereign op de kop kunnen tikken? 4 channel, lekker allround en compact!

Hmm denk het niet, of hij moet zwáár gehavend zijn :D Souvereigns zijn nieuw al boven de 2000 he

edit: Ik heb me vergist. Er staan wel een aantal souvereigns te koop, ongeveer voor die prijs

Rutger
14 januari 2008, 12:12
Hughes & Kettner Statesman. Maar da's geen 3 kanaals. Wel 2 met een boost functie... Ik vond het echt een super amp!
+1 voor de H&K Statesman, vorige week getest en errug goed! Sprankelend clean en een lekkere (stevige) overdrive. Wordt met gain vol open wel wat modderig, maar wellicht helpt een goeie boost/eq om hem bij volle gain ook strak te krijgen.

almarvk
14 januari 2008, 12:20
Iets van Koch?

paulusdeBKB
14 januari 2008, 13:20
Voor dat geld is er echt keuze zat, vooral tweedehands! Ik zou ook zeker Rivera ff testen als je de kans krijgt.

Chroxy
14 januari 2008, 13:23
hmm, zoals ze hierboven al zeggen: ik denk meteen aan Rivera, een chubster 40 bijvoorbeeld.

2 kanalen (met aparte master) en iedere kanaal heeft een eigen (footswitchable) boost. kanaal 1 is Marshall.. kanaal 2 is Fender.

Daarnaast een FXloop voor pedaaltjes/effectenprocessoren, reverb etc..
Combo is 22 kilo zwaar en heeft 1 speaker: ideaal voor fender clean tot Guns n Roses scheur (vintage style dus)

Mocht je interesse hebben ;) *spam!*

Lexvandoef
14 januari 2008, 13:25
Hey chroxy, hoe vind je hem klinken tov je marshall vox combi?

bicky
14 januari 2008, 14:53
hmm, zoals ze hierboven al zeggen: ik denk meteen aan Rivera, een chubster 40 bijvoorbeeld.

2 kanalen (met aparte master) en iedere kanaal heeft een eigen (footswitchable) boost. kanaal 1 is Marshall.. kanaal 2 is Fender.

Daarnaast een FXloop voor pedaaltjes/effectenprocessoren, reverb etc..
Combo is 22 kilo zwaar en heeft 1 speaker: ideaal voor fender clean tot Guns n Roses scheur (vintage style dus)

Mocht je interesse hebben ;) *spam!*

Hier had ik ook al aan gedacht, maar een min-punt vind ik dat de boost niet regelbaar is.

bicky
14 januari 2008, 15:04
Hughes & Kettner Statesman. Maar da's geen 3 kanaals. Wel 2 met een boost functie... Ik vond het echt een super amp!

Als ik de specs lees op hun site, is die boost gewoon aan/uit schakelbaar maar dus niet regelbaar in volume.

Of vergis ik me?

Lexvandoef
14 januari 2008, 15:07
Als ik de specs lees op hun site, is die boost gewoon aan/uit schakelbaar maar dus niet regelbaar in volume.

Of vergis ik me?

Klopt, tis ook niet een pure volume boost, er komt nog wat gain bij.

Maar op de head en 2x12 combo zit dus wel nog een aparte regelbare 2de master. Naast die ene boost dus nog een extra master op het drive kanaal.

BartL
14 januari 2008, 15:22
Hmm denk het niet, of hij moet zwáár gehavend zijn :D Souvereigns zijn nieuw al boven de 2000 he

edit: Ik heb me vergist. Er staan wel een aantal souvereigns te koop, ongeveer voor die prijs
Tweedehands Sovereign uit de vorige serie is wel te betalen (kocht de mijne destijds voor 900 euro incl. switch).

Engl screamer is ook een goede optie. Heeft slechts 1 toonregeling voor 4 kanalen, maar wel een bright switch op het clean kanaal en een presence regelaar voor de overdrive; Voor mij genoeg mogelijkheden.

ErikE
14 januari 2008, 15:31
De Mesa Nomad 212 45 is ook erg goed...Van fenderachtig clean via Marshall crunch naar Mesa lead, schakelbare volumeboost...

Misschien overweegt iemand wel deze voor rond de 1200 weg te doen ivm aankoop van een midi amp... :sssh:

AART
14 januari 2008, 15:32
De Mesa Nomad 212 45 is ook erg goed...Van fenderachtig clean via Marshall crunch naar Mesa lead, schakelbare volumeboost...

Misschien overweegt iemand wel deze voor rond de 1200 weg te doen ivm aankoop van een midi amp... :sssh:


Is 1200 voor een nomad niet wat aan de hoge kant?

AriaProII
14 januari 2008, 15:39
DeE randall RM100 heeft 3 kanalen, die je ook nog es kunt laden met wat voor modules je maar wilt. Randall heeft onder andere meerdere Fender en Marshall-achtige modules.

ErikE
14 januari 2008, 15:42
@Aart

Ik had gegoogled en kwam de 45 head voor 1100 tegen 2e hands en de 55 combo voor 1300, dus ik heb er wat tussenin gegokt... ;)

skabouter
14 januari 2008, 16:24
jah een Engl - Souvereign is wel te doen voor dat geld!
een leuke optie voor de helft van t geld is een Koch KC-50 combo! 3 kanaals, met reverb en veel sound-instellingen. hiervan is het amp gedeelde er ook nog eens uit te halen en 19" monteer. handig als je dat wilt :)

Jimwoud
14 januari 2008, 16:53
jah een Engl - Souvereign is wel te doen voor dat geld!
een leuke optie voor de helft van t geld is een Koch KC-50 combo! 3 kanaals, met reverb en veel sound-instellingen. hiervan is het amp gedeelde er ook nog eens uit te halen en 19" monteer. handig als je dat wilt :)
+1 Die koch is zeker niet verkeerd, vond hem ook erg goed op alle 3 de kanalen, maar vond het niet echt Marshall klinken.

AART
14 januari 2008, 21:08
@Aart

Ik had gegoogled en kwam de 45 head voor 1100 tegen 2e hands en de 55 combo voor 1300, dus ik heb er wat tussenin gegokt... ;)

Ik denk dat geen van de drie de vraagprijs binnensleept.
Volgens mij gaan ze op MP als ze er op staan voor rond de 800. Zijn niet echt populaire mesa's.

ccc
14 januari 2008, 21:36
Rivera Clubster 45 als je houdt van een superclean geluid,
Valvetech VAC 22 als je het meer "Vintage" zoekt.

Rormo
15 januari 2008, 14:46
Marshall JVM combo? Die heeft ook al die dingen die je zegt. Alleen zal die 2e hands nog moeilijk te vinden zijn omdat ze niet zo oud zijn.

skabouter
16 januari 2008, 14:38
sja dat klopt idd. zelf ben ik er niet echt fan van maar mss is de TSL combo serie anders wat?

trouwens, Fender clean en marshall drive in 1 amp is sws uitermate moeilijk te vinden, pin je daar niet teveel op vast, of neem 2 losse amps!

bicky
22 januari 2008, 14:23
Alvast bedankt voor de info.

De volgende amps wil ik wel eens testen:

- Rivera Clubster /Chubster
- Mesa Boogie Nomad 45



De Koch's en Engl's van deze wereld komen voorlopig niet in aanmerking omdat ik denk dat ze te veel naar de high-gain gaan klinken.

Ik kan me natuurlijk vergissen ...

E-J
22 januari 2008, 15:09
Alvast bedankt voor de info.

De volgende amps wil ik wel eens testen:

- Rivera Clubster /Chubster
- Mesa Boogie Nomad 45



De Koch's en Engl's van deze wereld komen voorlopig niet in aanmerking omdat ik denk dat ze te veel naar de high-gain gaan klinken.

Ik kan me natuurlijk vergissen ...

Vergeet de Hughes & Kettner Statesman niet. Het cleane kanaal kun je Fenderachtig laten klinken door de TWANG switch, en het overdrive kanaal is erg romig, tussen Vox en Marshall in. Met de boost functie krijg je nog wat extra volume en een soort van midboost voor een solo. Hij heeft een effectsloop. Ik probeer deze week nog een paar goede clipjes van de versterker met m'n Strat en Les Paul te maken ;)

Zie ook dit videotje:
Geoff Whitehorn test de Hughes & Kettner Statesman (http://www.hughes-and-kettner.com/cinema.php?p=1&id=23)

Daemon
22 januari 2008, 15:25
Zoals inderdaad al door meerdere mensen is gezegd: vergeet de h&k statesman niet.

E-J
22 januari 2008, 16:18
Ik heb drie clipjes gemaakt met de Les Paul + H&K. Wie wil, kan me PM'en :)

Lexvandoef
22 januari 2008, 16:34
Ik heb drie clipjes gemaakt met de Les Paul + H&K. Wie wil, kan me PM'en :)

Ik heb je gepm-ed.

Kan je ook nog iets van met een strat/tele doen? Zou vet zijn.

crapton
22 januari 2008, 20:58
Vergeet de K&H Statesman niet. Heb er nu zelf een een Quad 40, mooi gemaakt en afgewerkt.

Begint wel pas lekker te klinken als ie wat harder staat, huiskamervolume is ie (zoals veel buizenamps) niet op zijn best vind ik. O ja, hij gaat dus best hard...

Lexvandoef
22 januari 2008, 21:38
Vergeet de K&H Statesman niet. Heb er nu zelf een een Quad 40, mooi gemaakt en afgewerkt.

Begint wel pas lekker te klinken als ie wat harder staat, huiskamervolume is ie (zoals veel buizenamps) niet op zijn best vind ik. O ja, hij gaat dus best hard...

heb je ook ervaring met de head versie trouwens?

bicky
23 januari 2008, 09:20
EJ,

Bedankt voor de clipjes, het klinkt wel lekker.

NU speel ik wel altijd met tele's, maar ik denk dat ik me een goed beeld heb kunnen vormen.

Het clean klinkt lekker vintage Fender (zéér bluesy met je strat) en de overdrive is wat mij betreft goed, maar nog te veel crunch en iets te weinig korrels.

Hij zou nog een tikkeltje meer mogen, dus ik denk toch dat ik naar een 3-kanaals zal moeten zoeken.

crapton
23 januari 2008, 20:18
heb je ook ervaring met de head versie trouwens?

Nee heb de combo niet de head. Ik denk dat ie best wel anders zal klinken omdat je met een aparte cab werkt. Combo heeft maar 1 speaker, dat maakt flink uit (zoals de meesten wel bekend).

Mbt 2 of 3 kanalen: Statesman is een 'vintage' amp, dus meer richting oude meuk van Vox, Marshall, Fender. Moderne high gain sounds is ie niet voor gemaakt. Zit wel een boost knopje op, dan wil hij best vooruit vind ik. Pedaaltje ervoor wil ook wel eens helpen.

Maar shredden, tja kan je beter een 4x12 stack kopen van Diezel of Engl of Mesa of H&K of Marshall JVM410 of zoiets. Daar is zo'n klein 40 combootje geen enkele vergelijking natuurlijk...

Lexvandoef
23 januari 2008, 20:44
Nee heb de combo niet de head. Ik denk dat ie best wel anders zal klinken omdat je met een aparte cab werkt. Combo heeft maar 1 speaker, dat maakt flink uit (zoals de meesten wel bekend).

Mbt 2 of 3 kanalen: Statesman is een 'vintage' amp, dus meer richting oude meuk van Vox, Marshall, Fender. Moderne high gain sounds is ie niet voor gemaakt. Zit wel een boost knopje op, dan wil hij best vooruit vind ik. Pedaaltje ervoor wil ook wel eens helpen.

Maar shredden, tja kan je beter een 4x12 stack kopen van Diezel of Engl of Mesa of H&K of Marshall JVM410 of zoiets. Daar is zo'n klein 40 combootje geen enkele vergelijking natuurlijk...

Ik shred trouwens niet hoor, zit qua geluiden ook alleen maar in de vintageachtige hoek (heb een jmp 2203 en een ac15), maar wil wel de functionaliteit van een modern ding :hippie:

bicky
29 januari 2008, 11:08
Dit weekend heb ik een aantal verschillende amps gezien/gehoord/getest:

- Orange Rocker 30
- Fender Deluxe Reverb Reissue
- Bogner Uberschall
- Mesa double en triple rectifier
- Laney
- oude Marshall

Wat blijft hangen : de clean van de Laney en de romige gain van Bogner

Maar aangezien ik een combo zoek (vervoer, plaatsgebrek, ...) wil ik wel eens een Shiva, een Duende of een Metropolis aan de tand voelen ...

Jimwoud
29 januari 2008, 11:19
Dit weekend heb ik een aantal verschillende amps gezien/gehoord/getest:

- Orange Rocker 30
- Fender Deluxe Reverb Reissue
- Bogner Uberschall
- Mesa double en triple rectifier
- Laney
- oude Marshall

Wat blijft hangen : de clean van de Laney en de romige gain van Bogner

Maar aangezien ik een combo zoek (vervoer, plaatsgebrek, ...) wil ik wel eens een Shiva, een Duende of een Metropolis aan de tand voelen ...
We verwachten toch wel een wat uitgebreidere review hoor, hehe.

Welke Laney heb je getest?

bicky
29 januari 2008, 11:45
deze op de 3e foto:

http://forum.offstage.be/showthread.php?p=214878#post214878

Ik kan het niet goed lezen, maar ik denk GH 50 L ???

En hij speelde over een Orange 4 x 12 cab. Yummy!

De Engl 4 x 12 Cab en Mesa 4 x 12 Cab waren niet echt mijn ding, hoewel ze ook Vintage 30 hadden.

E-J
29 januari 2008, 12:17
Bicky,

Toch zou ik de H&K nog eens uitproberen. Mijn clipjes doet de versterker geen goed recht... Bovendien stond de gain slechts op 25% ;)

Jimwoud
29 januari 2008, 12:54
deze op de 3e foto:

http://forum.offstage.be/showthread.php?p=214878#post214878

Ik kan het niet goed lezen, maar ik denk GH 50 L ???

En hij speelde over een Orange 4 x 12 cab. Yummy!

De Engl 4 x 12 Cab en Mesa 4 x 12 Cab waren niet echt mijn ding, hoewel ze ook Vintage 30 hadden.
Geef mij die Sovtek maar!!!!

Ik heb ook een GH50L gehad, maar vond hem voor clean niet heel goed ofzo, was een beetje vlak. Zeker geen fender like, wat jij zoekt. Een Laney VC/LC 30/50 heeft dat meer naar mijn mening. En die LC50 heeft ook nog wel een marshall like gain kanaal, met genoeg gain ook.

pietvanbuiten
29 januari 2008, 17:33
hey Bicky je hebt pm

heavy-metal-thunder
29 januari 2008, 19:31
Ik zoek een nieuwe (of 2dehandse versterker) voor als main amp op repetities/optredens.

Momenteel heb ik 2 Fender lampenbakken (CHamp en Champ12), maar die blijven lekker thuis staan wegens te weinig oomph.

Ik zoek een lampenversterker in combo-vorm met 3 of meer kanalen die kan dienen voor repetities en optredens en die gemakkelijk vervoerbaar is.

Momenteel haal ik mijn overdrive/distortion/fuzz uit een Nobels ODR-1, een Ibanez MS-10 Metal charger (Tubescreamer Mod), een Marshal Mk1 Guv'nor en een Hot Wire Audio Miami Fuzz.

Ik ben dus op zoek naar een amp die naast een Fender-like clean en een romige overdrive, ook een iets meer Marshall-achtige distortion heeft, maar geen heavy-metal gain.

3 kanalen dus en als het even kan met een regelbare boost op die kanalen.

De Miami Fuzz zal hoogstwaarschijnlijk op het pedalboard blijven, want ik denk niet dat ik die sound uit een versterker haal.

Ik gebruik vrij veel effecten (delay, chorus, wah, flanger, booster), dus de versterker zou hier goed mee moeten werken en ik zou ze graag in een effectsloop hangen (tenminste toch de delay, chorus en flanger).

Reverb is niet per sé nodig.

Ik speel in groepen met verschillende stijlen (géén metal):
1. Country/Folk/Blues
2. Rock
3. Post Rock/dance/experimenteel

Mijn budget is natuurlijk niet onbeperkt, maar ik had gedacht aan 1000 à 1200 euro.

Alvast bedankt voor de tips !

fender deluxe reverb. 3 kanalen heb je immers niet nodig met zo veel OD/Disto pedalen.

bicky
31 januari 2008, 16:47
Mijn bedoeling is juist om minder OD/Distortion uit bakjes te halen en ze meer uit mijn versterker te krijgen.