PDA

View Full Version : Metal versterker?



VanMeekeren
14 januari 2008, 11:22
Hallo,

Ik heb al een paar amps gehad. Maar ik kan niet echt mijn amp vinden. Ik heb op dit moment een Marshall 2204. Dit is wel een oerdegelijke versterker, maar ik kan er niet echt mijn geluid uit halen. Ook zijn de hoge tonen wat 'dood' op deze machine. Ook al heb ik er een Boss DS-1 voor.

Ik zoek nu dus een HiGain - Maar dan ook écht HiGain - versterkertje voor rond de 500 EUR. Eigenlijk zou een beetje clean ook wel mooi zijn, maar dat is geen must.

Heeft iemand suggesties en belevingen met mogelijke kandidaten? Wattage maakt niks uit.


Van Meekeren.


PS: Ik heb wel een cabinet, dus het liefst zou ik gewoon een top willen

Jimwoud
14 januari 2008, 11:25
-Wachten tot Bugera komt met z'n Peavey 5150/XXX clones
-Randall RG50T
-Engl Thunder
-Peavey ValveKing

Zomaar wat ideeën nieuw en 2dehands.

Als je alleen distortion gebruik check mijn Laney hieronder.

AART
14 januari 2008, 13:32
-Mesa Caliber .50+ topje.
-ENGL thunder/screamer(beetje ielig zeggen veel mensen over deze twee volgens mij)
-Mesa studio preamp(400 e) in de loop van je 2204 hangen(of heeft alleen de RI een fx loop?).


Of als je een brute 3 kanaals high gain bak zoekt voor de prijs die je 2204 op MP ongeveer oplevert, check mijn sig :rockon:

Sarco
14 januari 2008, 14:22
Hallo,

Ik heb al een paar amps gehad. Maar ik kan niet echt mijn amp vinden. Ik heb op dit moment een Marshall 2204. Dit is wel een oerdegelijke versterker, maar ik kan er niet echt mijn geluid uit halen. Ook zijn de hoge tonen wat 'dood' op deze machine. Ook al heb ik er een Boss DS-1 voor.

Ik zoek nu dus een HiGain - Maar dan ook écht HiGain - versterkertje voor rond de 500 EUR. Eigenlijk zou een beetje clean ook wel mooi zijn, maar dat is geen must.

Heeft iemand suggesties en belevingen met mogelijke kandidaten? Wattage maakt niks uit.


Van Meekeren.


PS: Ik heb wel een cabinet, dus het liefst zou ik gewoon een top willen

Misschien de buizen eens vervangen? Probeer ook eens een echte booster (Tube Screamer of SD-1,..) ervoor i.p.v. die DS-1, dat is toch nog een verschil. Een 800 met boost zou normaal toch vrij metal moeten kunnen klinken hoor. Ik denk niet dat je voor 500 euro iets beters zal vinden..

EDIT: Met welk cabinet gebruik je die 2204 nu? Dat is ook een niet te onderschatten factor..

AART
14 januari 2008, 14:57
Misschien de buizen eens vervangen? Probeer ook eens een echte booster (Tube Screamer of SD-1,..) ervoor i.p.v. die DS-1, dat is toch nog een verschil. Een 800 met boost zou normaal toch vrij metal moeten kunnen klinken hoor. Ik denk niet dat je voor 500 euro iets beters zal vinden..

EDIT: Met welk cabinet gebruik je die 2204 nu? Dat is ook een niet te onderschatten factor..

2204 zal nooit echte strakke high gain metal tonen kunnen produceren. Er zijnw el bands die het doen ja, maar ik kan me goed voorstellen dat die sound je niet ligt(mij iig niet).

Maar de kast maakt wel een hoop verschil ja. Als ik het goed heb speel je met een valvestate kast(afgaande op je MP ad), dat kan dus ook verschil maken.
Maar een brute zware metalscheur is niet het eerste waar je ana denkt bij een 2204...

eric_wilson_is_fat
14 januari 2008, 16:37
Een echte metal versterker is een VOX AD .. VT XL (let op de XL-serie) en dan van een wattage naar jouw keuze. Deze amps zijn speciaal voor high-gain metal gefabriceerd.

Tho
14 januari 2008, 16:43
Een echte metal versterker is een VOX AD .. VT XL (let op de XL-serie) en dan van een wattage naar jouw keuze. Deze amps zijn speciaal voor high-gain metal gefabriceerd.

huh? Ben ik nou gek of...

Jellyfish00
14 januari 2008, 16:54
Ligt het aan mij of is dat de grootste bullshit die ik ooit gelezen heb?

CasB
14 januari 2008, 17:00
Het ligt niet aan jou ;)

Tho
14 januari 2008, 17:03
Aah, gelukkig. Ik dacht even dat ik al mijn verstand verloren had.

Ik heb ook zo'n kastje staan namelijk :chicken:

Soulflyhigh
14 januari 2008, 20:21
Aah, gelukkig. Ik dacht even dat ik al mijn verstand verloren had.

Ik heb ook zo'n kastje staan namelijk :chicken:
En dat is me fuckin' high gain! ;)

weer ontopic:
Peavey 5150 / 6505 helaas wel 200 euri bijleggen, slotje :)

Tho
14 januari 2008, 20:35
En dat is me fuckin' high gain! ;)

Nou! Damn zeg, Die omgebouwde radio scheurt je zak aan stukken met z'n 30 watt! :o

Sarco
14 januari 2008, 20:44
2204 zal nooit echte strakke high gain metal tonen kunnen produceren. Er zijnw el bands die het doen ja, maar ik kan me goed voorstellen dat die sound je niet ligt(mij iig niet).

Maar de kast maakt wel een hoop verschil ja. Als ik het goed heb speel je met een valvestate kast(afgaande op je MP ad), dat kan dus ook verschil maken.
Maar een brute zware metalscheur is niet het eerste waar je ana denkt bij een 2204...

Zou een 2204 veel verschillen van een 2203? Want een 2203 met booster voor vind ik toch verdomd strak en snel reageren hoor. Als er ergens een JCM 800 2203 en een 5150 naast elkaar zouden staan ga ik gegarandeerd voor de JCM 800, en ik speel vrij brute metal (invloeden van Mastodon, Pantera en In Flames). (Die metallica sounds die ik van je Mark gehoord heb in een ander topic zou ik na wat tweaken ook wel uit een 800 halen hoor, en zeker uit m'n JCM 900 SL-X, weliswaar met een tubescreamer ervoor).

Heeft misschien ook iets te maken met het feit dat ik vroeger al de zware bands die ik aan het werk zag ofwel met een JCM 800 ofwel met JCM 900 speelden, ik zal van die sound beginnen houden zijn zeker voor high gain.

Wat ik eigenlijk gewoon wil zeggen is dat de topic starter zich misschien niet moet focussen op zijn amp want die kan volgens mij wel aan wat hij wil, of toch bij benadering. Als de cab een valvestate is zou dat zeker wel eens het probleem kunnen zijn!

AART
14 januari 2008, 21:06
(Die metallica sounds die ik van je Mark gehoord heb in een ander topic zou ik na wat tweaken ook wel uit een 800 halen hoor, en zeker uit m'n JCM 900 SL-X, weliswaar met een tubescreamer ervoor).


Ik heb er zelf eentje gehad, en dat red je niet. De marshall is bij lange na niet zo strak, ook niet met ts9 ervoor. Daarnaast is de Mark aggressiever(wat in dat clipje minder lijkt door doubletracking). Heel ander beest hoor.

Het kan wel, maar mijn sound is het iig niet.

VanMeekeren
14 januari 2008, 21:54
Misschien de buizen eens vervangen? Probeer ook eens een echte booster (Tube Screamer of SD-1,..) ervoor i.p.v. die DS-1, dat is toch nog een verschil. Een 800 met boost zou normaal toch vrij metal moeten kunnen klinken hoor. Ik denk niet dat je voor 500 euro iets beters zal vinden..

EDIT: Met welk cabinet gebruik je die 2204 nu? Dat is ook een niet te onderschatten factor..

Buizen zijn spiksplinter nieuw. Maandje oud ofzo.

Ik zat zelf ook al te denken aan nieuwe speakers erin, maar dan wil ik het wel meteen goed doen.

Ik hoorde iets over 2 Greenbacks boven en 2 V30's onder? Of zijn er betere combinaties?


Van Meekeren

Sarco
14 januari 2008, 22:00
Zoek direct naar een nieuw cabinet, die valvestate cabinets zijn gewoon de klein voor een dik metal geluid + voor de prijs van uw speakerupgrades kan je waarschijnlijk al een nieuw cabinet kopen met V30's (Fame, Harley Benton).

caliban
14 januari 2008, 22:28
Die Bugera is waarschijnlijk een heel goede optie, overlaatst een vergelijking clip gehoord tussen de echte 5150 en de bugera, en dat was close.
Zijn die trouwens nog niet te koop in musicstore keulen??
Verder zoals Aart zei, iets in de aard van een mesa caliber. Die dingen gaan bij mijn weten vrij highgain en strak. Die goedkope ENGL's zou ik afblijven. En een 6505 is duur als je de Bugera voor de helft van de prijs krijgt.

LP_CL
14 januari 2008, 23:18
zoalsiemand eerder zei: wacht gewoon ff af tot je een 700 tal euro's het, en koop een 5150/6505 tweedehands

Jimwoud
15 januari 2008, 08:43
Die Bugera is waarschijnlijk een heel goede optie, overlaatst een vergelijking clip gehoord tussen de echte 5150 en de bugera, en dat was close.
Zijn die trouwens nog niet te koop in musicstore keulen??
Verder zoals Aart zei, iets in de aard van een mesa caliber. Die dingen gaan bij mijn weten vrij highgain en strak. Die goedkope ENGL's zou ik afblijven. En een 6505 is duur als je de Bugera voor de helft van de prijs krijgt.
Waar heb je dat clipje gehoord. Volgens mij zijn die Bugera's nog steeds niet leverbaar.

Ever Dying
15 januari 2008, 14:35
zoalsiemand eerder zei: wacht gewoon ff af tot je een 700 tal euro's het, en koop een 5150/6505 tweedehands

Of een 2dehands ENGL Fireball? :)

caliban
15 januari 2008, 19:04
Waar heb je dat clipje gehoord. Volgens mij zijn die Bugera's nog steeds niet leverbaar.
Langs google gevonden eigenlijk. Op harmonycentral. Daar zoeken is moeilijk. Staat meer offtopic dan ontopic op dat board. En veel teh's en veel br3wt4alz.

caliban
15 januari 2008, 19:07
http://acapella.harmony-central.com/forums/showthread.php?t=1845753
Daar stond het op.

ben vanhoof
15 januari 2008, 23:12
Er zit echt wel heel weinig verschil op, ik hoor zelfs niets. Enkel dat er gedubt wordt...
Een erg goed alternatief, ik zou zelfs eerder voor deze gaan zelfs al had ik het geld. Ik vind hem alleen erg lelijk, maar daar valt een mouw aan te passen...

Ze zijn wel precies niet op voorraad; "expected week of delivery 14/2009" op musicstore

RedBuell
16 januari 2008, 00:03
http://www.musicstore.de/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/MusicStore-MusicStoreShop-Site/nl_NL/-/NLG/ViewProductDetail-Start;pgid=?SKU=GIT0010518-000&ProductUUID=0&JumpTo=OfferList

€499,- verwacht week 14 van 2008

almarvk
16 januari 2008, 09:00
Tjah, dat zeiden ze een jaar geleden ook al...

Jimwoud
16 januari 2008, 11:00
Tjah, dat zeiden ze een jaar geleden ook al...
Klopt ze zouden in oktober binnenkomen toen, vandaar dat ik hem maar afbesteld heb.

almarvk
16 januari 2008, 11:03
Dat zei Feedback ook al tegen mij. Begin er een behoorlijk hard hoofd in te krijgen. En als ze uit komen denk ik niet dat ze makkelijk leverbaar zullen zijn.

De cab's zien er trouwens uit alsof het gewoon Behringer cab's zijn met een nieuw frontje.

ben vanhoof
16 januari 2008, 12:07
Van die cabs moet je ook neit veel verwachten volgens mij. Ga gewoon voor de head moest de 5150 sound jou liggen.

skabouter
16 januari 2008, 14:40
zoek een 2e handse peavey ultra plus! niet duur, en BEREBRUUT! een prachtig alternatief op de 5150, doet weinig onder!

LP_CL
16 januari 2008, 15:24
Even naar de clipjes geluisterd. Komt erg aardig in de buurt, al had ik de indruk dat de 5150 meer oomph had.

AART
16 januari 2008, 15:28
Ik vind in de clipjes beide niet geweldig. Erg gecompressed en fuzzy. En ik weet dat 5150's beter kunnen dan deze clips.

Jellyfish00
16 januari 2008, 15:29
Clips zeggen ook niet alles. Het is heel anders als je er naast staat.

AART
16 januari 2008, 15:46
Clips zeggen ook niet alles. Het is heel anders als je er naast staat.

Tja, ik heb een tijdje een 5150 II gehad en dat was een best leuk ding, enkel wat saai en eenzijdig.

Maar zo'n behringer ding zou ik sowieso niet kopen. Dat spul valt 1 dag na de garantietermijn uit elkaar als je er al naar kijkt.
Voor dat geld kunnen er nooit onderdelen van ook maar een beetje kwaliteit inzitten.

Jellyfish00
16 januari 2008, 16:04
Nou.. mijn oude Behringer Vintager oefenversterkertje staat nog steeds, prima werkend.

caliban
16 januari 2008, 19:01
Tja, ik heb een tijdje een 5150 II gehad en dat was een best leuk ding, enkel wat saai en eenzijdig.

Maar zo'n behringer ding zou ik sowieso niet kopen. Dat spul valt 1 dag na de garantietermijn uit elkaar als je er al naar kijkt.
Voor dat geld kunnen er nooit onderdelen van ook maar een beetje kwaliteit inzitten.
Ik vraag het me best af. Behringer heeft naar het schijnt niet de meeste kwaliteit als het aankomt op printen, maar uiteindelijk zal het wel niet uit elkaar gaan vallen denk ik.
Vond de clipjes ook maar crappy, maar ze lijken serieus op elkaar. Vond eigenlijk de 5150 toch nog een beetje beter klinken.