PDA

View Full Version : Thuis versterken GT-6



Hendriks
14 januari 2008, 10:40
Voor het zoeken naar goede geluiden/instellingen ben ik opzoek naar goede afluistering voor thuis . Heb het geprobeerd met computermonitors ,maar 1 keer de lage E en de woofers springen uit de box. Dacht zelf aan een audio /hifi versterker met boxjes . ik gebruik de preamp en speaker simulaties , dus op een combo word het lastig. Zijn er nog andere alternatieven?
Koptelefoon vind ik ook niet ideaal.

EuroCinema
14 januari 2008, 13:51
Een transistor keyboard amp zoals een Roland Cube?

Kim Wilson
14 januari 2008, 14:01
Een actieve PA-speaker, wellicht?

Hendriks
14 januari 2008, 14:34
Een actieve PA-speaker, wellicht?

Het hoeft niet hard , ik zat zelf te denken aan een goede kwaliteit computerboxen ,of gaat dit niet goed komen?

sugarfish
14 januari 2008, 14:51
Met de GT-6 (GT-8 ook) kun je op laag volume thuis mooie patches maken, maar zodra je in de repetitieruimte of live gaat spelen (op hoger volume) dan klinkt het ineens heel anders.

Om goede patches te maken is het aan te raden om deze te maken op het volumeniveau waarop je ze gaat gebruiken.
Een heleboel gebruikers hebben ook 2 soorten patches, die voor thuis en die voor live.
Als je kiest voor computerspeakers (wat best zou kunnen), dan ga je het geluid zo instellen dat het door die speakers mooi klinkt. Zodra je een andere versterking gebruikt, gaat het ook anders klinken.
Ik zou bij computerspeakers de woofer zo zacht mogelijk zetten.
Bij voorkeur gebruik je 2 full-range speakers. (kleine PA speakertjes)

Kim Wilson
14 januari 2008, 14:59
Het hoeft niet hard , ik zat zelf te denken aan een goede kwaliteit computerboxen ,of gaat dit niet goed komen?
Een PA-speaker hoeft ook niet zo groot te zijn. Feit is wel dat ze er enigszins voor gemaakt zijn. De keyboardversterker-optie is trouwens ook een goeie.

Computerboxen zou ik al helemaal niet doen. Dan nog liever een stereo-versterker met een paar redelijke boxjes. Maar dan is een actieve PA-speaker weer veel goedkoper, en IMO beter voor jouw toepassing.

Hendriks
14 januari 2008, 16:11
Ik heb net een floormonitor gekocht op mp die ga ik aansluiten op een audioversterker die ik nog heb staan.
Op welke ingang kan ik de GT het beste aansluiten ;aux?

Kim Wilson
14 januari 2008, 16:14
Ja, denk het wel. Mocht je teveel signaal hebben, kun je de CD-input proberen, als je die hebt.

Ben benieuwd hoe dat gaat klinken. :)

Hendriks
14 januari 2008, 16:20
Ben ook benieuwd , laat het wel weten.