PDA

View Full Version : Aktieve (studio)Monitoren



GuitarJ
13 januari 2008, 22:08
Beste gitaristen,

Ik heb het plan om een setje aktievie studiomonitoren aan te schaffen voor mijn computer en de pod xtl. Nu heb ik al heel wat dingen opgezocht maar veel recensies over deze apparaten worden geschreven door mensen die ze gebruiken voor DJ-en en producen etc. Nu vroeg ik me af of dat veel uitmaakt gezien het feit dat ik er met m'n gitaar over heen wil rocken. Beter gezegd, heeft iemand die beukende hardcore ofzo produceerd een andere kijk op aktieve monitoren dan een gitarist? Ook fijn zou zijn of iemand een idee heeft in welke richting ik eens zou moeten kijken (aanraders!) budget rond de 150 euro p.stuk (het is voor op m'n kamer dus extreem hard hoeft ie niet te kunnen)

Andere opmerkingen / tips zijn natuurlijk ook altijd welkom :rockon:

Alvast bedankt!

vincent136
14 januari 2008, 12:40
Het forum voor recording zou je beter kunnen helpen, daar heb je de producers vooral zitten.

jw009
14 januari 2008, 13:41
Waarvoor plaats je dit in godsnaam bij rack gear??? :???: Kan dit verplaatst worden?

Kim Wilson
14 januari 2008, 13:46
Staat idd een beetje verkeerd...

De enige aktieve monitoren die ik ken, zijn de Tannoy Reveal. Dat zijn wel goeie monitorspeakers.

Rectifier
14 januari 2008, 16:23
Die heb ik ook maar dan passief. Goeie dingen, zeer allround.
Kan er flink op rocken :D

skabouter
14 januari 2008, 16:30
ik heb ook tannoy reveals (passief, + Sub10, EEN GENOT!). erg over te spreken! zeer goed. de actieve ken ik niet, maar neem aan dat die hetzelfde zijn met een bijpassende versterking. maar een losse versterker kan je net zo goed gebruiken en scheelt niet veel aan prijs enzo al te samen. dus als je daar 2e hands een leuk setje van kan vinden zou ik het ook doen!