PDA

View Full Version : Rammelende brug.



Thunders1988
13 januari 2008, 20:30
Ik heb sinds kort een LP studio... Nu merk ik al een tijdje dat de brug rammelt. Bij de zadeltjes. Ik zie ook dat het metalen draadje enigszins 'los' zit. Ik heb daarnet het draadje proberen vaster te zetten, maar het probleem doet zich na 5 minuten weer voor. Heeft er iemand raad voor mij?
Wat kan ik hier aan doen?

alvast bedankt, Mathias

Gearjunkie
13 januari 2008, 20:44
vreemd, de brug rammelt, terwijl de snaren deze naar beneden trekken.
Hoe laag staat de stoptail?? Niet te hoog?

Welk metalen draadje bedoel je eigenlijk (voor de aarde van de brug??)

Mr.Fingers
13 januari 2008, 20:44
Herken dat probleem... heb juist hetzelfde voor op de TOM-brug van m'n ES335, ook waarbij het ijzerdraadje net niet tegen de zadeltjes duwt. Ik heb dit opgelost door de lijmrand van een "Post-It"-je af te knippen (een strookje van 8x60mm, dit overlangs dubbel te vouwen, met de lijm naar buiten (dus van 8x60mm naar 4x60mm), en dan tussen de schroefjes en het ijzerdraadje te zetten... Nu rammelt er bij mij niets meer.

Thunders1988
13 januari 2008, 20:56
'vreemd, de brug rammelt, terwijl de snaren deze naar beneden trekken.
Hoe laag staat de stoptail?? Niet te hoog?

Welk metalen draadje bedoel je eigenlijk (voor de aarde van de brug??)'

Nee... Het is een TOM brug en staatstuk.

Er zit zo een metalen draadje tussen de schroefjes van de zadeltjes. dit zorgt ervoor dat de zadeltjes niet naar boven klikken (ofzo?).
Zoals Mr. Fingers zei, rammelt dit als het draadje niet volledig tegen de brug zit.
Ik ga nog eens met een tang proberen dit draadje recht te zetten, anders probeer ik ook het truukje met de post-it.

ps: Hebben de bruggen van GFS dit probleem ook??? Ik ga daar een van de weken een bestelling plaatsen denkik...

Lexvandoef
13 januari 2008, 21:08
Ik had het probleem ook bij de TOM van mijn sorento. Ik heb er gewoon, niet subtiel, een tierip omheen gedaan. Weg ratel!

mrweird
14 januari 2008, 10:38
Ik had er ook last van, na enig zoeken op het internet kwam ik dit tegen:

http://www.tdpri.com/forum/tele-tech/52936-tune-o-matic-saddle-buzzing.html

Ik heb er een drupje siliconen smeermiddel (bij de gamma, 2,50 of zo voor een tube) tussen gedaan en dit helpt uitstekend!

Sjel
16 januari 2008, 16:39
Hey Mathias,
dit klinkt misschien heel weird, maar ik heb dat probleem verholpen met nagellak. Gewoon in de kast van je moeder/vriendin/vrouw/zus/... een flesje zoeken en een paar druppeltjes op het draadje doen.

Ik heb dit ongeveer een jaar geleden op mijn rammelende brug gedaan en ik speel sindsdien rammelloos.

Thunders1988
16 januari 2008, 23:13
okee :)

bedankt iedereen... het is opgelost. met de post it's.

btw, Sjel, ik zag op de affiche van den Beatnik (cafe in Beerse) dat ge daar binnenkort optreed? zijn jullie uit nederland? :D

Sjel
17 januari 2008, 13:11
Ik woon in Zoersel (tussen Turnhout en Antwerpen), maar de rest komt inderdaad uit Nederland. Zielig hé, zo als enige Belg ;)

Thunders1988
17 januari 2008, 17:50
:D

Ik zou een vermelding NL/BE eisen!!! :p

neenee.. Ik denk dat ik eens kom kijken ;) S altijd wel goed, zo wat rootsy rock n roll.

c u

Sjel
17 januari 2008, 22:12
:D

Ik zou een vermelding NL/BE eisen!!! :p

neenee.. Ik denk dat ik eens kom kijken ;) S altijd wel goed, zo wat rootsy rock n roll.

c u
Aha leuk! Kom dan zeker effe goeiedag zeggen!

Marshallover
21 januari 2008, 23:02
Ik heb hetzelfde probleem ook gehad maar heb het opgelost met een heel klein haar-elastiekje...

Sjel
22 januari 2008, 10:18
Ik heb hetzelfde probleem ook gehad maar heb het opgelost met een heel klein haar-elastiekje...

Zie je wel dat de oplossing altijd te vinden is in het kastje van moeder/vriendin/vrouw/zus/... ;)