PDA

View Full Version : Nieuwe gitaar: Gibson LP Custom twins



Misery Signals
13 januari 2008, 18:08
Rechtse gitaar deze namiddag gaan kopen.

Weegt toch wel één kg lichter dan zijn linkse broertje. Lak prachtig Murphy-like op natuurlijke wijze geaged met scheurtjes. Afgegane cherry burst is prachtig. Alles origineel.

Brugelement gaat er op termijn toch weer uit voor een open coil Duncan JB, wat mijn absolute favoriet blijft.

http://users.pandora.be/bartmetde6snaren/Gear/Gitaar/DSC00265.JPG

Eko
13 januari 2008, 18:23
Prachtige axe in een waanzinnig mooie kleur. Veel plezier er mee! En spelen tot er eelt op je borst zit!

ER_MO
13 januari 2008, 18:29
:o dat is zon beetje mijn droomgitaar

vulvasonic
13 januari 2008, 19:16
En nou als de bliksem die slagplaatjes er weer op! :D

Misery Signals
13 januari 2008, 19:32
Bah neen man, eraf met die dingen!

Barkeepert
13 januari 2008, 19:45
Hoewel ik persoonlijk de voorkeur geef aan met slagplaat, vind ik dit er toch wel heel vet uitzien!

bass blom
13 januari 2008, 21:59
whoo, vet duo :P

Maniaaaak!!
13 januari 2008, 22:12
totaal niet mijn ding maar tis een mooi paar zo...

gefeliciteerd!

Orpheo
13 januari 2008, 22:24
heel fijne set! Ik had ook ooit bijna zo'n setje, maar dat feest ging helaas niet door :) Jammer allen van die zwarte pickup in je black beauty custom. Geef mij maar gouden pickups. Hell, geef mij maar liever 3 gouden pickups!

Misery Signals
13 januari 2008, 23:22
In die tweede komt ook zo'n open coil JB :)

Orpheo
13 januari 2008, 23:26
tja, vind ik jammer. Een gouden+open coil black/black humbucker is niet mijn ding, ondanks de tone ;)



edit: uit welke jaren komen die gitaren?

Misery Signals
13 januari 2008, 23:30
de burst uit 91 en de zwarte uit 93.

ik vind open coils beter klinken dan covered pickups, minder dof. er een cover opzetten doe ik niet. ten eerste passen de originele gibson covertjes niet op een duncan en ten tweede kan je geen nieuw duncan covertje zetten in combinatie met een geoxideerde cover van' t ander element...

ik vind het fijn zo. kan je ook laten zien dat je bewust met je geluid bezig bent haha!

Orpheo
13 januari 2008, 23:55
de burst uit 91 en de zwarte uit 93.

ik vind open coils beter klinken dan covered pickups, minder dof. er een cover opzetten doe ik niet. ten eerste passen de originele gibson covertjes niet op een duncan en ten tweede kan je geen nieuw duncan covertje zetten in combinatie met een geoxideerde cover van' t ander element...

ik vind het fijn zo. kan je ook laten zien dat je bewust met je geluid bezig bent haha!

tja, ik vind dat van de covers, dat ze 'hoog' wegnemen, flauwekul ;) het verschil is zo klein, dat ik dat verschil erin draai in m'n amp, en geniet van de gouden pickups :D

Verder kan je makkelijk die covers overzetten. Zou moeten passen. bij mijn SD's paste het altijd in ieder geval.

Misery Signals
14 januari 2008, 00:08
hoe doe je dat kapje van je gibson element eraf? zit dat niet vast?

Lexvandoef
14 januari 2008, 00:10
hoe doe je dat kapje van je gibson element eraf? zit dat niet vast?

Aan de achterkant zitten vaak 2 kleine soldeerpuntjes die je makkelijk los kan solderen.

Misery Signals
14 januari 2008, 00:11
ah ja heb ik net gezien... dus die zes vijsjes eraf en dan die twee puntjes los solderen...

moet ik dat kapje ook vastsolderen op die duncan achteraan.

Orpheo
14 januari 2008, 00:12
hoe doe je dat kapje van je gibson element eraf? zit dat niet vast?

je schroeft gewoon het hele element eruit, dan zet je je soldeerbout op de solderingen, of je snijdt ze los (doe ik ook soms) en dan wip je 't kapje er zo af. voorzichtig doen hoor, anders kan de tape naar de knoppen gaan. achter de tape zit direct de spoelwinding zelf. maar het kan zonder problemen. Mocht je opeens heel veel feedback of squeels krijgen? Klopt. Tussen het kapje en het element gaat het piepen (daarom waxpotte EvH zijn pickups ook, in den beginne). Dan dip je je pickups gewoon in een waxbadje. 1/3 deel kaarswas (parafine) 2/3 bijenwas. Ik vond die squeel echter zo lekker (als je gewoon blifjt spelen heb je er geen last van) voor feedbacks dat ik dus niet ben gaan waxpotten, maar tja, als je een death/speedmetal-gitarist bent, zou ik 't wel doen ;)

Lexvandoef
14 januari 2008, 00:13
ah ja heb ik net gezien... dus die zes vijsjes eraf en dan die twee puntjes los solderen...

moet ik dat kapje ook vastsolderen op die duncan achteraan.

Die 6 vijzen(schroeven) moet je er niet af halen, alleen de 2 soldeerpunten los maken.

Misery Signals
14 januari 2008, 00:33
pfft waxpotten... begin ik niet aan... laat maar zo...

Agent_Smith
14 januari 2008, 00:34
Gefeliciteerd! Gave gitaren heb je daar!

Orpheo
14 januari 2008, 00:50
ah ja heb ik net gezien... dus die zes vijsjes eraf en dan die twee puntjes los solderen...

moet ik dat kapje ook vastsolderen op die duncan achteraan.

NIET die 6 schroeven eruit halen! is niet nodig, dat ten eerste, en ten tweede, het terug zetten is een rotklus. het waxpotten is net zo eenvoudig trouwens als het maken van een kop thee.

Misery Signals
14 januari 2008, 01:55
nja die lagen er al uit haha!

ik zal alles wel terug in elkaar zetten en laten hoe 't is...

Otje
14 januari 2008, 08:30
Prachtig duo, man! Gefeliciteerd!

omni
14 januari 2008, 09:51
yep geweldig! Het blijven toch de allermooiste gitaren… gefeli!

Ibanez666
14 januari 2008, 10:07
In die tweede komt ook zo'n open coil JB :)

wat zit er standaard in dan?

Lexvandoef
14 januari 2008, 13:00
een gibson humbucker met gouden cover.

Ibanez666
14 januari 2008, 13:14
een gibson humbucker met gouden cover.

en die klinkt niet goed genoeg?

Lexvandoef
14 januari 2008, 13:23
en die klinkt niet goed genoeg?

vind ik van wel, ik heb in mijn orville by gibson 2 '57 classics zitten.

Maar deze 2 custom zijn niet van mij helaas...

Misery Signals
14 januari 2008, 14:08
Een originele 498T in de brug klinkt voor mij niet goed genoeg.

Te weinig output, te weinig warmte en te weinig harmonics.

Bij een Duncan JB zijn al deze dingen in perfecte balans aanwezig.

Als ik eender welke gitaar koop zonder JB in de brug is dat een standaard modificatie bij mij :)

ACSlater
14 januari 2008, 15:33
Mooie gitaren! De looks met of zonder pickupkapje is me om het even. Ik heb zebra's in m'n Custom. Staat totaal niet raar hoewel er altijd mensen zijn die ze lelijk vinden denk ik. Het is toch iets dat je makkelijk kunt aanpassen als je er op uitgekeken bent.