PDA

View Full Version : Humbucker kaduuk?



DeLirium
6 februari 2003, 14:16
M'n (enige) humbucker (Jackson) van m'n Charvel Model 4 kraakt alsof er een soort van distortion is, als ik bijvoorbeeld in het cleane kanaal akkoorden speel. Als ik enkele noten aansla is dit niet hoorbaar.

Moet ik nou een nieuwe humbucker kopen? En zo ja wat gaat mij dat ongeveer kosten?

staartmans
6 februari 2003, 14:24
hangt van het element af
wil je een vet en zwaar geluid dan zit je al snel boven de 100 pleur

Ibanez RuleZ
6 februari 2003, 15:09
ja, en aangezien je een Charvel model 4 hebt, weet ik ook zo goed als zeker dat ie actieve electronika heeft. Dit betekend dat je nog meer kwijt bent, want actieve hummers zijn nog ff wat duurder. Kom je al gouw op 125 euro uit (EMG85, of duncan Livewires)

edit: is het niet je versterker? ik vind het nl niet raar dat ie over de kop gaat van actieve elementen (je clean kanaal). Dus ik zou de gain eens naar beneden draaien als ik jou was (van je versterker) of het volume van je gitaar zelf. dan kan je bekijken of het gewoon inderdaad oversturing als gevolg van je hoge output is.

Harrald

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Ibanez RuleZ op 2003-02-06 15:11 ]</font>

Kjiratsiekoedel
6 februari 2003, 15:12
Op 2003-02-06 14:16, schreef DeLirium:
M'n (enige) humbucker (Jackson) van m'n Charvel Model 4 kraakt alsof er een soort van distortion is, als ik bijvoorbeeld in het cleane kanaal akkoorden speel. Als ik enkele noten aansla is dit niet hoorbaar.

Moet ik nou een nieuwe humbucker kopen? En zo ja wat gaat mij dat ongeveer kosten?


izzie actief?? batterij vervangen schijnt te helpen.

Lacrymosa
6 februari 2003, 15:29
Een los/half los kontaktje kan het ook zijn, of idd je batterij of de elektronica van je aktieve systeem

Lijkt me heel sterk dat een element kapot gaat, dan moet je em echt goed hebben mishandeld

CheerS!!

Kjiratsiekoedel
6 februari 2003, 15:41
een element is eigenlijk alleen heel lang opgerold draadje om een paar magneetjes, volgens mij alleen kapot te krijgen door er heel hoog voltage doorheen te jagen, door te knippen, te branden. niet echt makkelijk dus.

DeLirium
9 februari 2003, 00:19
Okee bedankt ik ga dinsdag maar ff langs Feedback om het batterijtje te laten vervangen of te controleren of er iets los zit!

7th heaven
9 februari 2003, 15:52
kan ook zijn dat er een lek stroom in je electronica hebt of losse contacten