PDA

View Full Version : Aarding patchbox



Rutger Molenberghs
13 januari 2008, 16:52
Ik ben momenteel aan het werken aan een patchbox (zit nog te werken aan de behuizing). Nu ben ik van plan ook een stroomaansluiting te maken in de box, zoals op bijgevoegde bouwtekening te zien is. Aan de buitenkant komt er een europlug en aan de binnenkant een stopcontact zonder aarde. En daar zit nu voor mij het probleem. Moet ik de aarde van de europlug dan aan de behuizing aansluiten, of ze gewoon met rust laten? Houdt één van de twee een gevaar in (de behuizing is van aluminium)? Ik heb namelijk niet veel kaas gegeten van elektronica.

http://img178.imageshack.us/my.php?image=patchboxgn0.jpg

Nielsje
13 januari 2008, 16:58
"send'' is met een 'd'...

Maar ik zou de aarde verder gewoon niet aansluiten. Je steekt toch ook wel eens een ongeaard snoer (bijvoorbeeld van je adapter) in een geaardstopcontact?

Rutger Molenberghs
13 januari 2008, 17:19
Ik vraag me alleen af of dat geen problemen geeft met de aluminium behuizing. Ik zie zo'n zwart punkkapsel niet echt zitten ;)

Nielsje
13 januari 2008, 17:22
Mjah, ik heb ook een dergelijke patchbox in de planning. Maar waarom zou een onaangesloten gevaarlijk zijn? Er staat niets op hoor. Bovendien hangt er (neem ik aan) alleen een adapter oid aan toch?
Geen wasmachine...

vinni
13 januari 2008, 17:32
Als je het dan toch profi wil doen....
Waarom geen Neutrik Powercon i.p.v. zo'n eurostekker.....die kan er nog
wel eens uitvallen.

Vinni

Rutger Molenberghs
13 januari 2008, 17:59
Ik heb die europlug gekozen omdat die toch wat universeler gebruikt wordt (ik speel nooit op podia, hooguit bij de jeugdbeweging). Het hoeft dus allemaal niet professioneel te zijn. Alleen veilig.