PDA

View Full Version : Les Paul Upgrade



Wouter^^
13 januari 2008, 16:03
Hallo allemaal,

Ik heb al een tijd een Les Paul namaak, van het merk Adonis. Ik weet dat t een goedkope gitaar is, maar ik ben er tevreden over.

behalve dan dat ik de pickups soms wat tegen vind vallen. gewoon losse noten pingelen gaat prima, maar zodra ik met wat gain akoorden aansla word het geluid een brij, en klikt het eigelijk best kut.

Dus nou denk ik er over om er verse pickups in te stoppen, alleen omdat het een goedkope gitaar is, wil ik er niet te veel aan spenderen. Ik kwam dus uit bij Deze (http://store.guitarfetish.com/zehumapabl.html) pickups van GFS. Bij deze link staat er alleen bij dat t geen officieele gfs dingen zijn, enzo, maar denken jullie dat dat voor mij uitmaakt? ik ben maar een amateuristische slaapkamer rocker :rockon:.

Ook wilde ik graag deze Tuners (http://store.guitarfetish.com/3x3vikegkekl.html), maar die wil ik alleen maar omdat ik die groene knopjes mooier vind dan de chrome die ik nu heb, is het mss mogelijk om alleen de knopjes te vervangen?

Mochten jullie trouwens een winkel weten in Nederland die vergelijkbare spullen heeft zou ik dat ook graag weten, das toch makkelijker met bestellen e.d.

BVD :)

BamBuFan1
14 januari 2008, 00:42
Hallo allemaal,

Ik heb al een tijd een Les Paul namaak, van het merk Adonis. Ik weet dat t een goedkope gitaar is, maar ik ben er tevreden over.

behalve dan dat ik de pickups soms wat tegen vind vallen. gewoon losse noten pingelen gaat prima, maar zodra ik met wat gain akoorden aansla word het geluid een brij, en klikt het eigelijk best kut.

Dus nou denk ik er over om er verse pickups in te stoppen, alleen omdat het een goedkope gitaar is, wil ik er niet te veel aan spenderen. Ik kwam dus uit bij Deze (http://store.guitarfetish.com/zehumapabl.html) pickups van GFS. Bij deze link staat er alleen bij dat t geen officieele gfs dingen zijn, enzo, maar denken jullie dat dat voor mij uitmaakt? ik ben maar een amateuristische slaapkamer rocker :rockon:

Het blijven natuurlijk merkloze elementen, dus het zou bv kunnen dat Jay ze bij dezelfde grootgrutter in elementen haalt waar Adonis ook inkoopt... Als je toch bij GFS gaat bestellen en dus de verzendkosten moet betalen, zou ik voor een setje GFS Vintage 59's gaan (die dingen blijken zelfs splitsbaar te zijn).

Oude elementen gewoon bewaren en als je dan over gaat naar een serieuzere gitaar (bv Epi) kun je die GFS-elementen gewoon meenemen! Ik zou zelfs meteen voor de LP electronics upgrade kit gaan, kost met deze lage dollar vrijwel niets en het kan door de betere componenten een flinke upgrade voor je gitaar(geluid) zijn.

Ik heb zelf net een set 59's + electronics upgrade kit binnen en ga ze binnenkort inbouwen. Je krijgt er trouwens perfecte schema's bij hoe je de elementen moet solderen.

G.G.
14 januari 2008, 08:58
Die supergoedkope blowoutsale elementen ken ik niet van GFS kan best zijn dat die qua verbetering niet veel voorstellen op je LP.

Waarom niet iets van deze pagina?

http://store.guitarfetish.com/humbuckers.html

Daar zijn wel veel goeie reviews over te vinden.

Ik heb in ieder geval hele goeie ervaringen met hun stratelementen, en blijf die voorlopig gebruiken.

Wouter^^
14 januari 2008, 16:14
Okee, dat zijn antwoorden waar ik wat aan heb, bedankt:)
Ik denk dat ik dan dus toch maar voor de real deal ga.
Maar dan de vraag, welke ik moet kiezen, "Alnico V Fat Pat" & "Vintage 59 Classic Alnico V Zebra Humbucker" hebben allebei de look die ik wil, maar wat is precies het verschil?
UIt de tekst die er bij staat maak ik op dat de Fat pat wat mee naar de metal neigt en de Vintage meer naar de standaard LP, heb ik dit goed begrepen?

weten jullie ook toevallig het antwoord op de vraag over de tuners, dus of ik alleen de knoppen kan vervangen?

PS. op hoeveel verzendkosten moet ik rekenen?

BamBuFan1
14 januari 2008, 16:20
Okee, dat zijn antwoorden waar ik wat aan heb, bedankt:)
Ik denk dat ik dan dus toch maar voor de real deal ga.
Maar dan de vraag, welke ik moet kiezen, "Alnico V Fat Pat" & "Vintage 59 Classic Alnico V Zebra Humbucker" hebben allebei de look die ik wil, maar wat is precies het verschil?
UIt de tekst die er bij staat maak ik op dat de Fat pat wat mee naar de metal neigt en de Vintage meer naar de standaard LP, heb ik dit goed begrepen?

Klopt. De Fat Pat is volgens de toelichting een stuk 'heter' dan de Vintage 59. Het zou dus in theorie ongeveer het verschil tussen blues/rock en rock/metal elementen zijn.


weten jullie ook toevallig het antwoord op de vraag over de tuners, dus of ik alleen de knoppen kan vervangen?
PS. op hoeveel verzendkosten moet ik rekenen?

Dat zou wel moeten kunnen, maar dan moeten de nieuwe knoppen qua schroefgat wel precies overeenkomen met je huidige knoppen.

Qua verzendkosten denk ik dat je rond de $15 (alleen een setje humbuckers) a $20 uitkomt.

Wouter^^
14 januari 2008, 18:37
Okee dan, Hartstikke bedankt voor de hulp:), ik ga dan voor de Vintage 59.
en die upgrade kit, waar je het over had heb ik ook even bekeken. Maar zijn dat niet gewoon pots en schakelaartjes die ik nu ook al heb, maar dan van betere kwaliteit?
Hoor ik daar als amateur echt verschil in denk je? Voor €15 euro is dat niet gek, als het echt een groot verschil maakt, maar als het verschil niet zo groot is hou ik het geld liever in mijn zak (ik blijf een Student;)).