PDA

View Full Version : Peavey Q1311 graphic equalizer



Geoffrey
13 januari 2008, 15:22
Kent hier iemand iets van de Peavey Q1311 graphic equalizer..?
is dit enkel voor de pa-man..?
sluit je dit aan op je versterker..?

Ik vind maar een heel beperkte uitleg op het net die me niet bepaald veel wijzer maakt..

Geoffrey
13 januari 2008, 17:14
Niemand..?
Echt niemand..?

Toeme toch.. :cheerup:

dml
13 januari 2008, 19:08
Gewoon een 31 bands EQ verpakt in een 1HE 19" behuizing. Wordt gebruikt bij P.A. maar je kan 'm ook aansluiten op de FX-loop van je versterker, maar 31 banden is voor de doorsnee gitarist meestal teveel van het goede.
Maar wat denk je ermee te kunnen doen, waarvoor zou je 'm "nodig" hebben?

Meer info:
http://www.peavey.com/assets/literature/manuals/00461580.pdf

Geoffrey
13 januari 2008, 19:17
Gewoon een 31 bands EQ verpakt in een 1HE 19" behuizing. Wordt gebruikt bij P.A. maar je kan 'm ook aansluiten op de FX-loop van je versterker, maar 31 banden is voor de doorsnee gitarist meestal teveel van het goede.
Maar wat denk je ermee te kunnen doen, waarvoor zou je 'm "nodig" hebben?

Meer info:
http://www.peavey.com/assets/literature/manuals/00461580.pdf

goeie vraag eigenlijk.. :satisfie:
waarvoor kan je hem gebruiken als gitarist..?
ik kan die kopen voor een prijsje..zonder schade en nauwelijks gebruikt..
Waarom is dit te veel van het goede..?

dml
14 januari 2008, 10:45
Als je jezelf al afvraagt waarvoor je 'm moet gebruiken, kun je jezelf beter afvragen waarom je 'm zou aanschaffen.
Het is niet meer dan een uitgebreide toonregeling.
Je ziet weleens dat gitaristen een Boss GE-7 (voorbeeld) op hun board hebben, dus een EQ met 7 banden. 31 banden werkt eender maar is verfijnder qua opdeling van de freq.banden.
Waarom dit teveel van het goede is, heb je min of meer zelf al beantwoord.

Geoffrey
14 januari 2008, 22:30
iemand ervaring hiermee..?

Geoffrey
15 januari 2008, 19:09
Iemand die een andere equalizer meer aanraad dan deze peavey..?

Nielsje
15 januari 2008, 19:20
Kerel, doe eens rustig en rustig maar, er zullen heus wel mensen reageren.

Maar je bent wel gebrekkig in je info.

Wat is je budget, waar denk je het ding voor nodig te hebben, heb je überhaupt wel een eq nodig? Wat is je muziekstlijl etc. etc.

Kom eerst maar eens met info, dan kunnen we wellicht een passende eq voor je bedenken.

Als de enige reden is dat je hem kan kopen voor mooi prijsje, zou ik het zeker doen. Dan zit je zeker ook met 10 kg wasmiddel, grootverpakking koffie en jaarvoorraad maandverband thuis..?

Lexvandoef
15 januari 2008, 19:37
Als de enige reden is dat je hem kan kopen voor mooi prijsje, zou ik het zeker doen. Dan zit je zeker ook met 10 kg wasmiddel, grootverpakking koffie en jaarvoorraad maandverband thuis..?

Moet jij zeggen :satisfie:

@ts, als je een goeie eq zoekt kan je ook kijken naar een mxr/boss eq.

Geoffrey
15 januari 2008, 19:48
Maar je bent wel gebrekkig in je info.

Wat is je budget, waar denk je het ding voor nodig te hebben, heb je überhaupt wel een eq nodig? Wat is je muziekstlijl etc. etc.

Kom eerst maar eens met info, dan kunnen we wellicht een passende eq voor je bedenken.

Wel, ik dacht aan een equalizer om de tonen nog extra te kunnen bijregelen..
fijner afstellen van mn tonen gewoon..
ik denk toch dat een equalizer daarvoor gebruikt word?

Ik heb een bc rich warlock platinum 0.52 snaren en sd blackout pickups.. versterker is een hughes & kettner warp7..

Mijn budget..: wat k nie heb kan k voor doorsparen é.. :satisfie:

Geoffrey
15 januari 2008, 19:51
Als de enige reden is dat je hem kan kopen voor mooi prijsje, zou ik het zeker doen. Dan zit je zeker ook met 10 kg wasmiddel, grootverpakking koffie en jaarvoorraad maandverband thuis..?

Ik heb nog veeeeeeeeeeel meer in voorraad dan dit.. :)
Maar maandverbanden heb ik niet bepaald nodig.. :p

Nielsje
15 januari 2008, 20:42
Gezien je reactie zou ik gewoon een 7 bands eq proberen te scoren (of 9, weet ik veel hoeveel banden erop zitten). De boss GE-7 is 2e hands voor een redelijke prijs te krijgen, en lijkt me een geschikte kandidaat hiervoor.

Geoffrey
15 januari 2008, 20:55
Gezien je reactie zou ik gewoon een 7 bands eq proberen te scoren (of 9, weet ik veel hoeveel banden erop zitten). De boss GE-7 is 2e hands voor een redelijke prijs te krijgen, en lijkt me een geschikte kandidaat hiervoor.

Daar dacht ik eigenlijk ook aan..
Maar mijn idee over de peavey was gewoon..hoe meer en fijner ik kan regelen hoe meer mogelijkheden.. maar hoe moeilijker ik het mezelf misschien maak.

Meer banden..fijnere afregeling..?

Vonk
15 januari 2008, 21:00
31 Banden is wel erg veel. Ikzelf heb de Boss rge-10 (juist 10 banden) gescoord vanaf ebay, dus ook een zacht prijsje. Hij staat op de speakerkast dus is makkelijk te veranderen als je aan het spelen bent: net een tikje hoger op een bepaalde band of net iets lager op de andere. Zo speel ik er een beetje mee tot ik na lang tweaken een perfect geluid krijg.

Maarja, 31 banden... Het ziet er gaaf uit al die lichtjes maar verder lijkt het me overkill... Doorverkopen zonder verlies maakt het natuurlijk wel leuk om eens te proberen.

Nielsje
15 januari 2008, 21:01
Juist.

Rack gebruikers hebben wel eens een 31 bands eq. Maar of dat alleen gitaar is? Ik heb ervaren dat een 7 of 10 bands eq vaak ruim voldoende is. Tuurlijk kan je met 31 bands meer fijnafstellen, de vraag is of je het nodig hebt.

Zelf gebruik ik geen eq. Ik zou gewoon zo'n boss doen, (2e hands) als het dan niet bevalt, verkoop je hem weer, en heb je geen verlies.

succes!

Geoffrey
15 januari 2008, 21:12
Juist.

Rack gebruikers hebben wel eens een 31 bands eq. Maar of dat alleen gitaar is? Ik heb ervaren dat een 7 of 10 bands eq vaak ruim voldoende is. Tuurlijk kan je met 31 bands meer fijnafstellen, de vraag is of je het nodig hebt.

Zelf gebruik ik geen eq. Ik zou gewoon zo'n boss doen, (2e hands) als het dan niet bevalt, verkoop je hem weer, en heb je geen verlies.

succes!

BEDANKT!!!!!!!!!!

Geoffrey
19 januari 2008, 18:24
Iemand ervaring met de equalizer van GLX..?
Het is een 7-band equalizer.