PDA

View Full Version : Squier telecaster vraag



Fabby
13 januari 2008, 13:49
Mijn budget is niet groot genoeg om een Fender Telecaster aan te schaffen dus zal het een squier worden. Er zijn er veel in verschillende prijsklassen maar welke valt nu eigenlijk aan te raden, en is de beste prijs/kwaliteit verhouding? Kan er hier iemand mij mee verder helpen? :hippie:

G.G.
13 januari 2008, 13:52
Probeer de zoekfunctie eens, of een van de onderwerpen bovenaan bij electr. gitaren.

PS: Welkom

Gemiel
13 januari 2008, 13:54
Mijn budget is niet groot genoeg om een Fender Telecaster aan te schaffen dus zal het een squier worden. Er zijn er veel in verschillende prijsklassen maar welke valt nu eigenlijk aan te raden, en is de beste prijs/kwaliteit verhouding? Kan er hier iemand mij mee verder helpen? :hippie:

Mijn budjet om een electrische gitaar te kopen was ook niet zo groot heb toen een Stagg gekocht en ik ben er goed tevreden over.
(ik heb dit wel gedaan nadat ik aan wat gitaar spelende vrienden te vragen of zij er goede ervaringen mee hadden)

zjanke
13 januari 2008, 14:07
Stagg is niet het eerste merk waar ik aan denk bij goede kwaliteit, al zullen er soms best aardige exemplaren tussen zitten. Kijk eens naar London city of Richwood, leuke telecasters voor een aardige prijs

Lexvandoef
13 januari 2008, 14:16
@Ts, kijk eens naar de squier telecaster custom II, de versie met p90's. Kost 249e en hij speelt en klinkt goed voor een squier.

Mr.Fingers
13 januari 2008, 14:25
Aanraders van de Squier Telecaster zijn.

Standard Telecaster, Telecaster Custom I (2 humbuckers), Telecaster Custom II (2 P-90 singlecoils), en de Vintage Modified Fat Telecaster

Fabby
13 januari 2008, 14:47
Ik heb nu een Ibanez SA en zou ook wel nog een vette distortion dus willen hebben. Mijnvoorkeur gaat misschien wel uit naar de Squier vintage maar is dat een gitaar van een redelijke kwaliteit?

Mr.Fingers
13 januari 2008, 15:11
Ik heb nu een Ibanez SA en zou ook wel nog een vette distortion dus willen hebben. Mijnvoorkeur gaat misschien wel uit naar de Squier vintage maar is dat een gitaar van een redelijke kwaliteit?


*Knikt uitbundig ja*

De VM (Vintage Modified) en V (Vintage) Series zijn erg goede gitaren, ongeveer qua bespeelbaarheid/degelijkheid op het niveau van een Fender MIM telecaster, met hier en daar een uitschieter tot Fender USA niveau (zelf ondervonden). De Vintage Serie is tegenwoordig de "top of the line" van Squier, en dat zijn erg, maar dan ook erg goede gitaren, zeker aanraders.

Fabby
13 januari 2008, 15:24
Ok je hebt me overtuigd :D

kuk
13 januari 2008, 16:39
Nou ik heb vorig jaar de instap telecaster van Squier(affinity) gekocht en ben er blij mee....Maar ja ik ben bassist en wou daarnaast toch een gitaar erbij.
Iets van 165 euro betaald bij thomann.de

Rormo
13 januari 2008, 17:22
Ik heb nu een Ibanez SA en zou ook wel nog een vette distortion dus willen hebben. Mijnvoorkeur gaat misschien wel uit naar de Squier vintage maar is dat een gitaar van een redelijke kwaliteit?

je wilt een tele kopen voor de vette distortion tov een Ibanez SA? Volgens mij doe je dan toch iets verkeerd want een tele levert in de basis niet meer distortion dan zo'n ibanez gitaar, beter gezegd een tele levert minder distortion.

Als je een tele wilt kopen zou ik een London city comet kopen. Die speelt eigenlijk elke Squier er uit (en ook menig echte Fender).

Fabby
13 januari 2008, 19:58
Ik wil geen vettere distortion want ik weet dat dat zowiezo niet gaat gaan met een telecaster maar ik zou wel graag nog een redelijke distortion hebben.

Squier4ever
13 januari 2008, 20:15
squier voldoet wel, maar je moet ze wel goed testen van tevoren. ben zelf erg tevreden met mijn london city.

Stagg moet je echt niet aan beginnen, die spelen echt grandioos Kwalitatief Uitermate Teleurstellend.

Jim Haagmans
13 januari 2008, 20:23
nou ik zou ook voor een vintage modified fat versie gaan want dan heb je een humbuckertje bij en ben je weer extra veelzijdig; krijg je dus ook zeker een lekkere distortion uit. :)

Squier4ever
13 januari 2008, 20:28
nou ik zou ook voor een vintage modified fat versie gaan want dan heb je een humbuckertje bij en ben je weer extra veelzijdig; krijg je dus ook zeker een lekkere distortion uit. :)

nergens voor nodig, een tele scheurt van zichzelf al lekker.

Fabby
13 januari 2008, 20:28
Ja dan ga ik toch uiteindelijk maar voor de Vintage versie gaan want ik vind distortion toch ok wel heel belangrijk :D

Squier4ever
13 januari 2008, 20:29
Ja dan ga ik toch uiteindelijk maar voor de Vintage versie gaan want ik vind distortion toch ok wel heel belangrijk :D

ga nou eens eerst testen en luister wat minder naar wat iedereen hier zegt.

Fabby
13 januari 2008, 20:39
Ja het probleem is dat ik ze niet kan testen omdat ze de Squier Vintage en de London City Comet hier niet in een winkel in de buurt hebben. Ik ben van België dus ik ben bang dat jullie mij daar niet mee verder kunnen helpen.

Mr.Fingers
13 januari 2008, 20:40
Ik heb twee fenders gehad (eentje heb ik nog) die ongeveer door squier worden nagemaakt, nl een gewone std telecaster met 2 singlecoils, en een telecaster custom/deluxe (telecaster custom, maar dan met twee humbuckers ipv 1). Die Fender SS telecaster komt overeen met de Squier Std. Series Telecaster, en die Fender HH Telecaster "Custom" komt overeen met de Squier Telecaster Custom I. En ik gebruikte beide gitaren voor een lichte tot medium distortion (à la The Killers, Steppenwolf, AC/DC, niet echt veel zwaarder), en dat ging beide planken goed af, maar de humbuckergitaar met humbucker in de halspositie ging bij een goede distortion redelijk vettig klinken (daarom dat die ook verkocht is), terwijl de singlecoil mooi helder bleef doorscheuren... Nu maakt squier buiten de Telecaster Custom I alleen maar Humbuckertelecasters met een humbucker in de neckpostie, dus echt goedgoed met distorion vrees ik dat dat niet ga klinken...

Probeer gewoon uit in de winkel, en desnoods koop je een gewone telecaster met Singlecoils (STD series), bespaar je heel wat eurootjes t.o.v. de Vintage Modified HS & HSS Telecaster, en dan zet je er zelf een Hotrailselement van Seymour Duncan/DiMarzio/... in...


Maar uw eigen oren zijn de beste raadgever, dus: "Gaat heen, en onderwerpe iedere telecaster in uwe prijsklasse aan uw eerlijk maar onverbiddelijk oordeel"

EDIT: Ja, de Webley & Lavigne Signature telecaster hebben een humbucker in de brugpositie, maar ik vind dat nu niet echt om te zeggen super, je hebt maar 1 element, en daar moet je het mee zien te doen.

Fabby
13 januari 2008, 22:06
Ok bedankt voor de uitleg.

Kim Wilson
14 januari 2008, 09:12
Ja dan ga ik toch uiteindelijk maar voor de Vintage versie gaan want ik vind distortion toch ok wel heel belangrijk :D
Waarom wil je dan zo graag een Tele? Wat zoek je in een Tele? Wat verwacht je ervan?

Je kunt met elke gitaar wel distortion gebruiken, daar heeft de gitaar op zich geen reet mee te maken. Distortion haal je uit je amp/pedalen, niet uit een gitaar. Een gewone Tele blijft prima overeind met een redelijke hoeveelheid overdrive, tot zelfs distortion. Maar als je er Metallica-achtige dingen mee wilt gaan spelen, moet je op zoek naar een andere gitaar. En IMO heb je daarvoor ook je Ibanez.

Als je een uitbreiding op je geluid wilt, zou ik persoonlijk toch kiezen voor de standaard Tele-layout. Daarmee kun je alles spelen totaan het punt waar je Ibanez het over kan nemen.

Squier4ever
14 januari 2008, 15:39
Waarom wil je dan zo graag een Tele? Wat zoek je in een Tele? Wat verwacht je ervan?

Je kunt met elke gitaar wel distortion gebruiken, daar heeft de gitaar op zich geen reet mee te maken. Distortion haal je uit je amp/pedalen, niet uit een gitaar. Een gewone Tele blijft prima overeind met een redelijke hoeveelheid overdrive, tot zelfs distortion. Maar als je er Metallica-achtige dingen mee wilt gaan spelen, moet je op zoek naar een andere gitaar. En IMO heb je daarvoor ook je Ibanez.

Als je een uitbreiding op je geluid wilt, zou ik persoonlijk toch kiezen voor de standaard Tele-layout. Daarmee kun je alles spelen totaan het punt waar je Ibanez het over kan nemen.

dikke plus 1, maar als je niet wilt testen zul je het nooit geloven.

Fabby
14 januari 2008, 17:27
Nu zit weer met een vraag :) Ik heb gezien dat de Squier Affinity series zeer goedkoop zijn. Is het speelgoed of is het wel een goede gitaar? Want die Vintage series kosten rond de 300euro en die Affinity series rond de 160 dus twijfel ik weer wel een beetje.

G.G.
14 januari 2008, 17:33
Heb twee affinity strats gehad, en die waren best behoorlijk, na wat afstelwerk, bijwerken van de frets en shielding. Elementen klonken niet echt lekker, die heb ik later vervangen.

Mr.Fingers
14 januari 2008, 17:40
Gewoon testen, er kunnen goede bijzitten, maar ook enorme baggerplanken (zoals bij ieder merk). Elementen op de Affinity's zijn meestal niet echt veel soeps

dml
14 januari 2008, 17:40
Of ga op zoek naar een Squier Double Fat Tele deluxe, beetje een LP in een Tele jasje. 2e hands zwerven ze rond voor 150 tot 200 eypo.

VanBiLL.com
14 januari 2008, 18:19
Ik heb een Squier Standard Tele in mijn collectie, satin neck en strings thru body. Ik heb erg veel mazzel met de neck, die speelt erg licht, fretten voelen lekker aan, maar de elementen zijn zwaar bagger, wáát doen die zeer aan mijn oren (zo schel, ik wist niet dat mijn amp zulke hoge tonen kon weergeven, oei oei!!!!!). Maarja, gitaartje van 249,- (bij Thomann), dus een paar Custom Shop Texas Specials erin, Tele 4-way switch en push-pull volume pot om de neck uit fase te kunnen zetten (vergeet niet als je toch bezig bent de holtes ook te isoleren met koperfolie - helpt goed tegen eventuele hum). Verder standaard 0.09-0.42 snaren veranderd naar een Ernie Ball 0.09-0.46 hybride set en waarachtig wat een fijne gitaar. Met de 4-way switch in serie setting een heel vet geluid bijna humbucker...

Dus voor zo'n 375 euro heb ik een Tele die je qua klank (bijna) met een Classic Baja Player kan vergelijken (die wel een vééééél betere neck heeft) die toch snel voor 600-700 euro over de toonbank gaan. Uiteraard is de body iets minder mooi, bijvoorbeeld geen transparante lak, maar ik begin meer en meer een Tele man te worden. Misschien dat er volgend jaar een Vintage 52 RI bij komt, wie weet...

Anyhow, voor dat geld heb ik er een hele fijne gitaar bij maar die is nog steeds naast mijn Les Paul, die kan ik toch echt niet missen voor de "echte" high-gain dingen...

Die Affinity Tele's zijn idd heel goedkoop, rond 150 - 160 euro maar die hebben geen strings thru body brug dus mogelijk dat die qua tone en/of sustain wat minder presteren maar je valt er je ook niet echt een breuk aan hé? Het lijkt me dat de hardware, elementen e.d. even bagger zijn dan de Std Tele dus wil je hem een beetje fatsoenlijk krijgen zal je er toch nog een 100 tot 150 euro meer tegen moeten gooien en een beetje "kneutselen"...

Fabby
14 januari 2008, 18:53
Ik koop dan liever ineens een goeie gitaar dan er nog heel de tijd aan zitten te prutsen. Ik zal nog wel een paar dagen er eens goed over nadenken want er is toch wel veel verschil tussen al die prijzen.

VanBiLL.com
14 januari 2008, 19:13
Als je dan toch een Tele wilt en er niet aan wilt sleutelen, probeer dan echt eens een London City Comet (zoals al een paar x gezegd is), dat ik ook werkelijk een heerlijk gitaartje en mogelijk kan je daar direct mee uit de voeten. Ik heb namelijk die Squier gekocht om er juist aan te sleutelen, is gewoon leuk om te doen...mislukt het, is er niet te veel geld overboord. Ik kan me indenken dat je liever niet gaat sleutelen aan een gitaar (hoewel je veel over je instrument leert).

Nogmaals, anderen hebben het ook vaak hier gezegd, ga naar een winkel, pak een paar gitaren die je mooi vindt uit het rek, sluit je op in een oefenhok en dan zal je pas "jou gitaar" vinden!

Succes met je zoektocht!

Rormo
14 januari 2008, 19:27
Ik koop dan liever ineens een goeie gitaar dan er nog heel de tijd aan zitten te prutsen. Ik zal nog wel een paar dagen er eens goed over nadenken want er is toch wel veel verschil tussen al die prijzen.

Je moet er niet over nadenken, je moet het ondervinden. Lees nog maar een keer wat Kim Wilson bovenaan deze pagina zei, want hij slaat de spijker op zijn kop. Je hebt zijn vragen overigens niet beantwoord. Zal hem nog maar eens herhalen: Waarom wil je eigenlijk een tele?

Fabby
14 januari 2008, 19:37
Ik wil gewoon een tele omdat ik vind dat hij er gewoon mooi uitzien en ook een hele mooie klank heeft. Het moet geen gitaar zijn van topkwaliteit omdat ik de gitaar gewoon wil gebruiken als 2de gitaar maar ze moet wel mooi klinken.

VanBiLL.com
14 januari 2008, 21:31
maar ze moet wel mooi klinken
Daar zit'em de clou...een Telecaster klinkt als een Telecaster (twang e.d.) als het een goede is, met goedkope elementen is het eerder een Telecrapper...

Goed een Tele is mooi in zijn eenvoud en ik vind tot en met een behoorlijke hoeveelheid gain die dingen heerlijk klinken...als je een goede Tele wil én een Fender kijk dan eens naar een std Tele mex...(moet rond de 450 euro te vinden te zijn).

Nogmaals, ga naar de winkel, pak er een paar (van een verschillend merk/type) speel bij voorkeur op dezelfde amp als je zelf hebt (of iets wat er op lijkt), en je zult de ware vinden (uiteindelijk... :satisfie: )

Mijn mening is dat een Tele je primaire gitaar kan zijn totdat je echt in de high-gain regionen komt (of naar een wat donkerder clean geluid zoekt) en dan zou ik naar een Les Paul of Ibanez gaan...

Zoekt en gij zult vinden! :noob:

Fabby
15 januari 2008, 11:42
Ik weet hoe een Telecaster moet klinken en die klank vind ik juist heel tof aan die gitaar. Het probleem is gewoon ik kan hier in de winkels in de buurt geen Squier Vintage, Standard of Affinity is te vinden, anders moet ik al ver gaan rijden voor als er iets aan men gitaar komt dus daarom vraag ik juist jullie uitleg wat de beste prijs/kwaliteits verhouding is :).

Squier4ever
15 januari 2008, 11:43
Ik weet hoe een Telecaster moet klinken en die klank vind ik juist heel tof aan die gitaar. Het probleem is gewoon ik kan hier in de winkels in de buurt geen Squier Vintage, Standard of Affinity vinden, anders moet ik al ver gaan rijden voor als er iets aan men gitaar komt dus daarom vraag ik juist jullie uitleg wat de beste prijs/kwaliteits verhouding is :).

die uitleg heb je nu wel gehoord en nu is het aan jou om de volgende stap te zetten, namelijk te gaan testen welke jij het beste vind. je koopt toch ook geen auto via internet omdat je van je vader gehoord hebt dat dat een goeie auto is, dit geld ook voor gieters.

Fabby
15 januari 2008, 11:45
Ik kan ze niet gaan testen omdat ik ze gewoon niet in de winkel vind. Hier in de buurt zijn de Telecasters echt heel schaars. Maarja alvast al bedankt voor jullie uitleg!

Kim Wilson
15 januari 2008, 11:51
Ik kan ze niet gaan testen omdat ik ze gewoon niet in de winkel vind. Hier in de buurt zijn de Telecasters echt heel schaars. Maarja alvast al bedankt voor jullie uitleg!
Prijs-kwaliteitsverhouding is een persoonlijk iets. Daarvoor moet je echt testen, dat kunnen wij niet voor jou uitmaken. Er is echt wel een winkel die een paar Tele's heeft hangen. Je moet alleen niet te bang zijn om er 50 km voor te moeten rijden.

Squier4ever
15 januari 2008, 12:06
Ik kan ze niet gaan testen omdat ik ze gewoon niet in de winkel vind. Hier in de buurt zijn de Telecasters echt heel schaars. Maarja alvast al bedankt voor jullie uitleg!

dan rijd je wat verder, je bent IMO echt dom als je niet eerst gaat testen, dan gooi je potentieel honderden euro;s in de sloot.

Rormo
15 januari 2008, 13:06
Ik kan ze niet gaan testen omdat ik ze gewoon niet in de winkel vind. Hier in de buurt zijn de Telecasters echt heel schaars. Maarja alvast al bedankt voor jullie uitleg!

Kom op zeg hoe ver kan het nou zijn tot je met het OV/een auto bij een grote stad bent? Lijkt me sterk dat de dichstsbijzijnde grote stad meer dan anderhalf uur reizen is. Zo groot is het land niet. Je moet wat over hebben voor je hobby.

Squier4ever
15 januari 2008, 13:10
Kom op zeg hoe ver kan het nou zijn tot je met het OV/een auto bij een grote stad bent? Lijkt me sterk dat de dichstsbijzijnde grote stad meer dan anderhalf uur reizen is. Zo groot is het land niet. Je moet wat over hebben voor je hobby.

alweer een dikke vette plus 1, volgens mij geef je niet genoeg om een instrument als je er niet effe voor wilt rijden.

Fabby
15 januari 2008, 14:04
Ik ben zelf nog maar 16 jaar en vind het daarom handig dat de winkel dichtbij is als ik daar iets heb gekocht zodat ik daar met de bus snel kan zijn. Ik wou gewoon wat informatie van julie horen over de gitaren, misschien merk ik de minpunten niet op in het begin dat ik ze aan het testen ben of misschien is de kwaliteit toch niet zo goed. Ik wou gewoon wat informatie over de verschillende squier telecasters meer niet :).

Chroxy
15 januari 2008, 16:14
ik neem aan dat je pa best eventjes met je wil rijden, zodat hij weet dat zoon-lief ook een fatsoenlijk iets koopt en geen kat in de zak zoals bij vele kleine/lokale gitaarwinkeltjes..

Fabby
15 januari 2008, 17:12
Ik weet wel dat je vanalles kan testen enzo maar ik wou jullie mening van deze gitaren gewoon weten want verkopers kunnen zeggen wat ze willen. De kwaliteit van de gitaar kan je niet altijd in het begin goed weten.

Chroxy
15 januari 2008, 17:15
dat klopt, en in dat opzicht is het slimn dat je even hier informeert; alleen.. de kwaliteit tussen gitaren van hetzelfde model kunnen vaak ook nog verschillen: dus een Squier Telecaster Custom kan wel enorm goed izjn, maar misschien heb jij dan net een rot model vast.. Als je gaat testen: neem een bekende mee die al langer gitaar speelt die kan aangeven of de gitaar wat is, of niet.

Kim Wilson
15 januari 2008, 17:15
Maar daar gaat dit forum toch helemaal niet over. Ik weet wel dat je vanalles kan testen enzo maar ik wou jullie mening van deze gitaren gewoon weten want verkopers kunnen zeggen wat ze willen. De kwaliteit van de gitaar kun je niet altijd in het begin goed weten.
Ga er maar vanuit dat je met alledrie de gitaren geen miskoop zult doen. Er is niet zomaar een betere aan te wijzen, behalve door te gaan testen. Dus welke voor jou het beste is. Kwalitatief zullen ze allemaal vrijwel gelijk zijn. Je hebt er wrakken tussen, maar ook hele goeie. En dat kun je hier op dit forum niet zien. Men geeft je niet vor niks het advies om nu te gaan testen. ;)

Fabby
15 januari 2008, 17:16
Dus een gitaar bestellen kan je best niet doen?

VanBiLL.com
15 januari 2008, 18:11
Ik vind het "eng", het kopen online zonder het "ding" gezien, gehoord, gevoeld te hebben. Ik had er anderzijds bij mijn Squier Tele geen moeite mee (Thomann) maar die had ik bij voorbaat al gekocht met de gedachte er lekker aan te kneutselen. Dat er op het einde van het liedje een geweldige gitaar uit kwam is mazzel (en een klein klopje op mijn eigen schouder voor het kneusel werk en afstellen), maar dan moet je er nog maar een vinden met een goede hals. Wel lees je vaak dat Squier Tele's vaak een best goede neck hebben en body, ze komen immers van een CNC machine...

Misschien dat je als beginnende gitarist niet echt het verschil zal voelen...ik blijf het "eng" vinden...ik heb zo'n ding toch liever even gevoeld, gehoord en gezien...

Hopelijk kan je iemand vinden die al wel ervaren is (optioneel met auto), zodat deze mee kan gaan. Kan je lekker op uiterlijk kiezen en kan de ervaren gitarist aangeven of het een goed exemplaar is. Misschien je gitaar leeraar (als je die hebt)?

Squier4ever
15 januari 2008, 20:15
Dus een gitaar bestellen kan je best niet doen?

begint het door te dringen, dat duurde lang....

Rormo
15 januari 2008, 21:14
Als je hem bestelt. Zorg dan dat je ergens bestelt waar ze een niet goed geld terug garantie hebben. Dan kun je het ding iig terugsturen als hij niet bevalt. Dit kan bij de grote Duitse sites als musicstore en thomann. Maar ik zou nooit een model kopen waar ik nog nooit op gespeeld heb. Het kan zo maar zijn dat de nek helemaal niet lekker in je hand ligt of wat dan ook. Liever testen dus!

Fabby
22 januari 2008, 20:52
Ik heb nu een Fender Tele Usa gekocht, toch maar van gedacht verandert :D. Maar tegenover mijn Ibanez ruist hij wel veel, vooral als ik hem op hevige distortion zet. Is dit normaal als je een singe coil gitaar hebt of valt het op te lossen?

Mr.Fingers
22 januari 2008, 21:20
Ik heb nu een Fender Tele Usa gekocht, toch maar van gedacht verandert :D. Maar tegenover mijn Ibanez ruist hij wel veel, vooral als ik hem op hevige distortion zet. Is dit normaal als je een singe coil gitaar hebt of valt het op te lossen?


Euh... profi! Van een Squier naar een USA Fender, mooizo!

dat lichte ruisen is normaal, dat behoort tot de charmes van een singlecoil gitaar ;)

Fabby
22 januari 2008, 21:39
Ja ik weet wel dat ze harder ruisen maar als ik hem echt op hevige distortion zet en dan goed hard is het wel overdreven hard, als ik speel hoor ik het bijna niet. Ik wil er zeker van zijn of dat normaal is want het is toch wel even een gat in men portomonee geweest :)

Rormo
22 januari 2008, 21:56
TL buizen of beeldschermen in de buurt? Daar reageert mijn tele ook heel heftig op (heftiger dan andere gitaren). Verder zijn teles (en anderen zullen mij nu wel gaan tegen spreken en over me heen vallen) niet gemaakt voor ultiem harde distortion. Ze hebben van zichzelf al een scheurend geluid, maar daar moet je niet ook de gain van je versterker nog op 10 bij zetten ofzo.

Fabby
22 januari 2008, 22:00
Ik heb wel beeldschermen in de buurt maar als die afstaan heeft hij het nog, als ik op clean speel en de volume knop ook open draai heeft hij nog licht geruis terwijl men goedkope Ibanez dat niet heeft dus dat vind ik wel raar.

VanBiLL.com
22 januari 2008, 23:07
Ik heb mijn Tele bijzonder goed geisoleerd (holtes met koperfolie bekleed e.d.), 4weg schakeling (in sommige config's hum cancelling) en verder is mijn apparatuur heel goed (1-spot) geaard. TeeVee, PeeCee monitor kan aanstaan, behoorlijke gain d'rop, ongeacht pickup, geen brom/hum/ruis (heel klein beetje als ik niet speel, maarja bij wie niet op hoge volumes).

Dus, 't is al vaak hier gezegd, aarding in orde? (van je gitaar als eveneens je apparatuur en amp?) TL's zijn bij een single coil gitaar (als eveneens een klassieke beeldbuis) nouw helemaal no-no's...leuk hé? Dat karakter van een Tele, héérlijk vind ik dat...

Wat ook kan helpen is een 150kohm met een 0.012µF condensator over je volume pot solderen en dan ben je er meestal wel vanaf...(de beruchte treble bleed modificatie). Beetje met de waarde van je weerstand en condensator spelen naar jou smaak/spel!

@Rormo: nee hoor, ik heb zelfs overwound Texas Specials in mijn Tele zitten en kan ze in serie zetten en daar kom je een behoorlijk eind mee maar Slash achtige ding en zeker richting nu-metal (Incubus), komt lekker mijn LP van stal! Ik geef je hier gelijk in...

Oja: @Fabby: goede beslissing USA Tele, gewoon in de winkel gekocht hoop ik? Erg veel plezier ermee!!! :rockon:

Fabby
23 januari 2008, 23:04
Jep gewoon in de winkel gekocht, men vader was nog zo vriendelijk om wat centjes bij te leggen :D. Bedankt voor de uitleg :)

VanBiLL.com
24 januari 2008, 00:16
Helemaal geen dank hé, wij zijn hier om van elkaar te leren (uh, toch dacht ik)

:hippie: