PDA

View Full Version : Cube 60



J-sus Rulez
13 januari 2008, 13:29
Ik sta op het punt om mij een cube 60 aan te schaffen (is toch sterker dan cube 30).. is dit goede keuze voor de prijs (320€ gloednieuw) of toch niet?

pannekoek
13 januari 2008, 15:45
jajajajajajjajajajajajajajajjaja!

de cube series hebben een heerlijk geluid!

het geluid dat je uit een cube kan halen kan je moeilijk ergens anders vandaan halen en voor maar 320 euro heb ik nog geen beter klinkende versterker gezien :speed:

ook de vele mogelijkheden en het makkelijk bedienen maakt de cube zo geweldig!

het enige nadeel is wel dat hij er beroerd uit ziet, maarja dat boeit niet als je erop speelt!

darkrazer
13 januari 2008, 16:25
Als ik jou was zou ik voor een VOX valvetronix gaan.
Als je geen bezwaar hebt tegen tweede hands spul moet je een AD60 kopen (wordt helaas niet meer gemaakt) Deze komt uit de oudere blue series en biedt een beter geluid en meer mogelijkheden dan de nieuwe AD50. Deze kan je voor ongeveer 300€ op marktplaats krijgen.

Als je perse een nieuwe wil zou ik voor een VOX AD50 gaan en dan afhangend van je speel stijl voor en XL of VT (XL is beter voor high gain en Vt beter voor clean)

Deze versterkers vind ik veel beter dan die cubes. Ze hebben een veel veelzeidiger sound dan die cubes want ze bieden veel meer amps en effecten. Ook klinken ze warmer en levendiger door dat ze een valvereactor hebben. (Een voorversterker-buisje na de eind-versterker)

Duurder zijn ze in ieder geval niet.

J-sus Rulez
13 januari 2008, 21:19
maar ligt het aan mij of is vox een redelijk onbekend merk? ik heb er wel al van gehoord enso...

rock 'n roll
13 januari 2008, 21:22
topic ga ik volgen, zit zelf namelijk ook al geruime tijd te denken aan een cube60, maar er raden hier veel mensen de VOX AD50 aan.

Lexvandoef
13 januari 2008, 21:24
maar ligt het aan mij of is vox een redelijk onbekend merk? ik heb er wel al van gehoord enso...

is redelijk bekend...

Die tip mbt een oudere ad60vt(x) is trouwens best een goeie, er komen hele fijne geluiden uit.

J-sus Rulez
13 januari 2008, 21:37
allez dus mijn keuze gaat tussen vox AD50 of cube 60... overtuig mij,
gelieve mij te helpen... want ik weet het momenteel allemaal niet meer

rock 'n roll
13 januari 2008, 22:08
zitten wij dus met exact hetzelfde probleem.
Hier mijn topic waarin er al veel gezegd is over VOX en roland
http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=102016&page=1

Rormo
13 januari 2008, 22:19
allez dus mijn keuze gaat tussen vox AD50 of cube 60... overtuig mij,
gelieve mij te helpen... want ik weet het momenteel allemaal niet meer

Ga testen!

LCH
14 januari 2008, 10:51
allez dus mijn keuze gaat tussen vox AD50 of cube 60... overtuig mij,
gelieve mij te helpen... want ik weet het momenteel allemaal niet meer
Wat Rormo zegt: ga testen! Wij weten het ook niet, want wij hoeven geen versterker.

Wiellem
14 januari 2008, 17:41
Ik heb een Cube 60 en kan er heel goed een gaaf metalgeluid uit halen, vind ik wel belangrijk.

Ook bij het (hard) spelen met band doet de Cube 60 heel goed mee hoef hem maar half open te zetten.

Dus vooral kwestie van smaak en zoals de rest zegt testen dus, maar vo9or mij zal het voor dat geld altijd een Cube zijn :)

pannekoek
14 januari 2008, 17:53
je weet nu 2 versterkers die veel aan te raden zijn, ik ben verliefd op het geluid uit een cube te opzichte van de vox maar dat is puur persoonlijk want de volgende poster kan de vox helemaal geweldig vinden.

ga testen, zet een goed uitgebreid verslag ervan in deze topic en dan willen wij je best helpen om alles te overwegen, maak desnoods een lijstje wat je van de versterker verwacht en schrijf erop hoe beide versterkers het doen.

gr, stephan

Otje
14 januari 2008, 17:57
...vo9or mij zal het voor dat geld altijd een Cube zijn :) Voor mij ook :). Niet dat die VOX versterkers slecht zijn (verre van dat), overigens. Ik vind de effecten en de programmeerbaarheid van de VOX beter, maar de basisgeluiden van de Cube zijn m.i. veel authentieker. Ga 's testen en zet dan alle effecten, reverb, delay, etc. gewoon uit. Een Cube blijft moeiteloos overeind, wordt misschien zelfs beter. Een Valvetronix komt pas tot leven met effecten. Ik heb zelf een tweetal Cube 30's zodat ik volop kan variëren met geluiden (de ene op Bassman, de andere op Twin Reverb, etc). Maar ik ga die 60 ook nog een keer aanschaffen. Ik vind 't een wereldversterker. Je moet die Cube 60 's op een 4x12 zetten......

rock 'n roll
14 januari 2008, 18:06
Als je een cube 60 aansluit op een 4x12" cab werkt de cube dan eigenlijk gewoon als top? klinkt wel intressant

crapton
14 januari 2008, 19:07
Peavey Bandit!! Veel beter!

Of voor full tube - Peavey Valveking 1x12 (ff doorsparen)...

Evt nog die Bugera's maar da's nog afwachten, zijn ook grote jongens.

Otje
14 januari 2008, 19:29
Als je een cube 60 aansluit op een 4x12" cab werkt de cube dan eigenlijk gewoon als top? klinkt wel intressantJa, werkt dan als top en ja, klinkt inderdaad interessant :D. (Ik had gewoon "ja" willen antwoorden hier maar dat mocht niet van de software).

Wiellem
14 januari 2008, 20:17
Ja, werkt dan als top en ja, klinkt inderdaad interessant :D. (Ik had gewoon "ja" willen antwoorden hier maar dat mocht niet van de software).

Moet ie dan gewoon op de line out? Is wel een keer het proberen waard :)

Otje
14 januari 2008, 21:11
Moet ie dan gewoon op de line out? Is wel een keer het proberen waard :)Nee, de speaker out. De line out heeft 'ie ook natuurlijk maar die geeft een lijnsignaal en daar krijg je een 4x12 niet mee aan de pruttel.

Wiellem
15 januari 2008, 15:56
Nee, de speaker out. De line out heeft 'ie ook natuurlijk maar die geeft een lijnsignaal en daar krijg je een 4x12 niet mee aan de pruttel.

Ok, ben benieuwd of er een goedkoop kabinet te vinden is? iemand tips of moe tik een nieuw topic openen?

Rormo
15 januari 2008, 16:14
Zijn al tig topics over -> gebruik de zoekfunctie.

ThOomii
30 januari 2008, 15:35
Ik ben ook zeker voor de cube60..
het stomme is dat wij dit niet voor jou kunnen bepalen (vox of roland)
Het is puur persoonlijk.

Maar je hebt voor 300,00 Wel een super versterker (roland) en het klinkt echt geweldig, ook de effecten zijn super vooral de distorsion is VET...

Ga naar een muziek zaak en ga vergelijken..
volgens mij hadden ze ze allebij staan bij van de klundert muziek (oosterwijk)


Suc6 met kiezen

Flipkoos
30 januari 2008, 15:51
Voor €299,- koop je tegenwoordig bij Tonika in Groningen een nieuwe Vox Valvetronix AD100VT!!!

Heb er eentje voor de school waar ik lesgeef gehaald. Heel vet apparaat!

robby-C.rock
30 januari 2008, 20:54
heb nog een cube 60 te koop... belang?

Wiellem
30 januari 2008, 22:12
Ga naar een muziek zaak en ga vergelijken..
volgens mij hadden ze ze allebij staan bij van de klundert muziek (oosterwijk)

Ik heb daar maand geleden een mini Vox gekocht en een jaar geledn ongeveer een Cube 60, en ja die hebben z enu ook nog staan :)