PDA

View Full Version : Cort



zen5050
13 januari 2008, 09:30
Hoi, ik ben nieuw op dit forum, ik lees het wel al een tijdje.
Ik ben een beginnende gitarist, heb een tijdje op een heel goedkope akoestische gitaar gespeeld en wil me nu een betere, echter betaalbare gaan kopen.
Ik heb een paar modellen gezien waar ik echter geen idee van heb wat ze nog zouden mogen kosten (2de hands)
-Cort SF-A semi akoestisch (vraagprijs 220 euro)
-Cort SFX1 semi akoestisch, small body (vraagprijs 309 euro)

Iemand een idee of dit goeie deals zijn?

Enra
13 januari 2008, 09:56
Ik ken mensen die heel tevreden zijn over Cort en mensen die het niet veel soeps vinden. Feit is dat het ene instrument niet het andere is; en de ene persoon niet de andere. Als voorbeeld, zet drie Cort gitaren van hetzelfde type naast elkaar met een drietal testpersonen en je merkt dat er veschil is. Enerzijds in mogelijkheden van het instrument, anderzijds in de beleving daarvan bij verschillende mensen.

Waar het voor jou om gaat denk ik, is :
- speelt het fijn?
- klinkt het voor jou gevoel goed?
- heb je het gevoel dat het voor jou iets toevoegt / verbetert?

In technische zin :
- Is het instrument schadevrij? (Butsjes of krasjes zijn geen probleem)
- Zijn frets goed en niet ingesleten?
- Is de actie goed?
- Steekt het zadel zo'n 2,5mm a 3mm uit de brug zodat ook in de toekomst nog afstel mogelijkheden zijn?

Kortom, kijken en proberen voor je koopt. Misschien kan je wat met deze creteria.

Groet,

Enra.

zen5050
13 januari 2008, 20:34
Ik ken mensen die heel tevreden zijn over Cort en mensen die het niet veel soeps vinden. Feit is dat het ene instrument niet het andere is; en de ene persoon niet de andere. Als voorbeeld, zet drie Cort gitaren van hetzelfde type naast elkaar met een drietal testpersonen en je merkt dat er veschil is. Enerzijds in mogelijkheden van het instrument, anderzijds in de beleving daarvan bij verschillende mensen.

Waar het voor jou om gaat denk ik, is :
- speelt het fijn?
- klinkt het voor jou gevoel goed?
- heb je het gevoel dat het voor jou iets toevoegt / verbetert?

In technische zin :
- Is het instrument schadevrij? (Butsjes of krasjes zijn geen probleem)
- Zijn frets goed en niet ingesleten?
- Is de actie goed?
- Steekt het zadel zo'n 2,5mm a 3mm uit de brug zodat ook in de toekomst nog afstel mogelijkheden zijn?

Kortom, kijken en proberen voor je koopt. Misschien kan je wat met deze creteria.

Groet,

Enra.

Bedankt voor je reaktie, enerzijds ga ik zeker controleren of de gitaar "schadevrij" is, anderzijds is het ook belangrijk te weten of de vraagprijs van de persoon realistisch is vermits ik nergens een ref. heb, wat ook niet onbelangrijk is uiteraard.